Swiss eller LH i F

Tråd i 'Bonushjelp' startet av anders82, 22. sept 2014.

  1. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,870
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg skal en tur til Florida neste år og har et luksusproblem. Jeg er usikker på om jeg skal velge LH eller LX på turen. Har 3 alternativ slik jeg ser det.
    1) LH via FRA med A380 frem og tilbake. Gir FCT, limousine til OSL, Er litt kort stopp på tur ned, men hjem igjen får jeg 4 timer på FCT.
    2) LH via FRA på tur ned. Denne turen har 2:10 layover,men jeg får en tur på FCT for det. Hjem igjen med LX via ZRH. Er desverre 5 timer layover, noe jeg synes er litt i lengste laget, men det hadde vært gøy LX i F.
    3) LX via ZRH på tur ned og LH hjem.
    Er jo bra uansett hva jeg går, men jeg ønsker makse denne opplevelsen. Har ikke vært på FCT før, så det må jeg.
     
  2. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har ikke testet noen av de, men ville nok sagt ja takk begge deler, med LH og FCT på utreise.
     
  3. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,145
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Hei,
    Dersom dette skal kjøpes og betales olje dollar (cash), ville jeg tatt LH til FRA dagen før i 16-18 draget.
    Overnattet på Sheraton - full frokost mm i FCT.
    Hvis det er MIA går den vel tidlig fra OSL
     
  4. Bjørn Helge

    Bjørn Helge Senior Medlem

    Innlegg:
    823
    Likes mottatt:
    570
    Bonuspoeng:
    93
    Utvilsomt ja takk begge deler. Samme om det blir LH på utreise og LX tilbake eller motsatt, kan velges etter schedule (det som gir lengst tid i FCT).
     
  5. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,870
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Er mia så da blir det 6:20 fra osl. Dra dagen før er egentlig et bra tips. Vil jo makse turen. Planen var å kjøpe billett da det er bortimot umulig med bonusplass på swiss.
    Har god tid enda, så jeg får tenke på det
     
  6. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    Nå sies det ikke noe om det er for poeng eller penger.

    Men er det ikke slik at man ikke får booket LX F for eurobonus poeng?

    Skal det betales er det vel temmelig dyrt, men stort sett er vel LX billigere enn LH i F.
     
  7. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,145
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har opplevd å reise i C på denne connection (dog om vinteren) - da har jeg kommet med tungen som et slips etter å ha krysset FRA på tvers. I F-er kanskje ikke dette problemet, da man blir hentet - men noen FCT er vel ikke mulig å skvise inn på tighte connection.

    Det dukker vel opp en eller annen kampanje innen denne tiden
     
  8. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,870
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Tanken var å betale. Er en bursdagsgave til meg selv :). Barn og sannsynligvis kone blir igjen hjemme så da tenkte jeg å unne meg selv litt:)
    Siden det er F bør vel 2:10 layover holde på FRA til hvert fall en times tid på FCT. Problemet med å fly til Miami er jo at det er enda kortere connection hvis man flyr via ZRH. Der er det bare 1:10 på tur ned.
    Spørs om ikke det blir dagen før gitt
     
  9. Henning

    Henning co-founder

    Innlegg:
    2,917
    Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg ville nok hatt minst 4 timer i FCT for å maksimere opplevelsen. Dette betyr mindre i ZRH. Om de koster noenlunde det samme ville jeg gått for LH. Hvis LX er billigere ville jeg valgt LX. Uansett hva du velger så kan du ikke ta feil :)
     
  10. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,870
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Takk for alle svar. Prisene blir omtrent det samme. Da spørs det om ikke det blir LH begge veier. Får ca 4 timer på returen i FCT. Kommer dessuten hjem noen timer tidligere. Som sagt, dette er et klassisk first world problem :)
     
  11. SASDC8

    SASDC8 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,369
    Likes mottatt:
    1,526
    Bonuspoeng:
    113
    Ville valgt LH begge veier og maxet oppholdet i FCT, da det er opplevelse i seg selv. Dersom du har tid mulighet, ville jeg sjekket og Avis ennå tilbyr Porsche 911 leie til F pax i FRA :)

    Når det gjelder pris så er MIA, MCO og SFO de "rimeligste" destinasjonene året rundt med LH/LX F ex OSL :)
     
    anders82 liker dette
  12. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,870
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    De leier fortsatt ut Porsche... Kjenner jo at det heller mot LH. MIA er av de "billigste" ja. En har jo bare bursdag en gang i året og selv om dette blir dyrt er det for meg verdt pengene. Med to barn på vei er det ikke ofte slike muligheter kommer til å dukke opp...
     
    tommy777, SASDC8 and Jørgen like this.
  13. Bjørn Helge

    Bjørn Helge Senior Medlem

    Innlegg:
    823
    Likes mottatt:
    570
    Bonuspoeng:
    93
    BOS har ofte vært billigst når de har tilbud, tror det har ligget på +/- 25 000.

    Ser man produktet som helhet, med både ombord- og bakkeopplevelsen, er jeg enig i at LH er best. Hadde likevel valgt LX en av veiene ettersom de er helt umulig å ta ut som bonusreise. LH slipper bonusseter i First to uker i forveien og er relativt enkelt å få til hvis du er fleksibel.
     
    tommy777 liker dette
  14. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Og du blir bare xx år en gang i livet, kjør på!!
     
  15. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,870
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Haha. Blir nok en liten tur med Tyskern da gitt. Fire timer i Frankfurt slår vel 5,5 i Zurich. Men den førsteklassen frister. Nei, vi får se
     
  16. SASDC8

    SASDC8 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,369
    Likes mottatt:
    1,526
    Bonuspoeng:
    113
    Vurderer det samme selv, men til SFO neste vår/sommer. Tenker det blir LH den ene veien og LX tilbake, da jeg aldri har flydd med dem i F (og fordi det ikke mulig å ta ut bonusseter i LX F).

    FCT er den beste loungen jeg har vært i noen gang, tett etterfulgt av FCL i A og B på FRA, så kanskje du bør vurdere å reise ned dagen før og ta returen med Swiss?

    @Bjørn Helge BOS er så kort flight at du rekker ikke nyte komforten ombord en gang ;)
     
    Last edited: 23. sept 2014
  17. Bjørn Helge

    Bjørn Helge Senior Medlem

    Innlegg:
    823
    Likes mottatt:
    570
    Bonuspoeng:
    93
    Hvis alternativet er MIA, så er det ikke akkurat voldsomt stor forskjell på det punktet. Begge deler er for kort til å virkelig nyte First, da må man minst ha en 11-12 timer. ;)
     
  18. SASDC8

    SASDC8 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,369
    Likes mottatt:
    1,526
    Bonuspoeng:
    113
    Sånn sett var EZE i LH F perfekt :D
     
  19. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    Noen som har noen ideer om det er noen av LH's ruter til Sør-Amerika som er enklere å finne ledige F seter på enn andre? Ser at prisene ligger på knappe 100k t/r OSL. Og det er jo litt drøyt for de fleste av oss wannabeer!
     
  20. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,870
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Ville prøvd muc-gru. Det bør være gode muligheter. Heldig du sasdc8. Fra-eze har vært umulig med lifemiles hvert fall
     

Del denne siden