Sydentorsdag

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Wiolenze, 09. nov 2023.

  1. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,702
    Likes mottatt:
    31,730
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra OSL.

    Innsjekk med LH, 3 kolli er ikke normalen men fruen er med for en gangs skylds:) Turen går via FRA til LCA. LH og første rad hele veien.

    Det blir jobbing for min del men håper i det minste kona får plasket litt. Ikke enormt med hoteller men Hilton ser OK ut for ett par dager.

    Blacklane fungerte forresten fint for pick-up fra MBT også, selv om appen sier at Teslaen som skulle hente oss er i Pakistan og vi fikk en «kassebil» isf.

    Edit; innser jo nå at vi slettes ikke er vante sydenturister. Vi her glemt både knekkebrød, tubeost og biotex:(

    Edit2; Enda på bakken på OSL, APU ville ikke starte så vi måtte ha GPU for å få motorene i gang. Så de-ice kø og nå take-off kø. Dette går hardt utover frokosttid i FCT
     
    Last edited: 09. nov 2023
    Calling, Earl, kjeeli and 19 others like this.
  2. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,463
    Likes mottatt:
    25,103
    Bonuspoeng:
    183
    God torsdags morgen!
    Blir dette Sas Plus når vi er over i Flying Blue?
    Tiden vil vise;)
    [​IMG]

    Ha en fin torsdag alle IF-ere:)
     
    Calling, Earl, ordnetseg and 11 others like this.
  3. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,439
    Likes mottatt:
    62,249
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen fra hovedstaden.
    Har pådratt meg en forkjølelse et sted på veien mellom Bologna og hjemme. Det passer dårlig.. Satser på at det ikke blir for ille før det blir bra igjen.

    Swiss svarer kjapt på henvendelser, men er ikke så ivrige på å betale ut noe pga EU261-krav. Usikker på om jeg gidder å bruke mer tid på saken. (Får se om jeg kjeder meg i løpet av dagens heldagsmøte..)

    Ha en finfin torsdag!
     
    Calling, Earl, kjeeli and 12 others like this.
  4. Flyingdutchman

    Flyingdutchman Veteran

    Innlegg:
    3,547
    Likes mottatt:
    22,482
    Bonuspoeng:
    183
    Morn fra hjemmekontoret!

    Fint nordlysskue på en stjerneklar himmel i går kveld er erstattet med mange nyanser av grå. Glad for at vi ikke er huleboere lenger og bare kan observere denne værtypen fra en oppvarmet og komfortabel bolig med nok av mat i (kjøle)skap, heller enn å måtte forholde seg til det.
    Har bestilt to jordbærrom til helgen, standard på poeng, og begge er blitt deluxe dobbel. Håper at den ene bikker over til suite...

    Ha en flott torsdag!
     
    Calling, Earl, ordnetseg and 11 others like this.
  5. Avixlo

    Avixlo Veteran

    Innlegg:
    1,761
    Likes mottatt:
    8,469
    Bonuspoeng:
    183
    God torsdags morgen fra kontoret på Skjervøy. Livet går sin gang og imorgen skal jeg ut å fly. Flyyyyy. Riktignok ikke så langt for det er jo bare Tromsø - Oslo i en sas maskin, men det er jo ut å fly. Ellers er det torsdagsquiz ikveld. Forrige uke fikk jeg klart svar på at geografi må jeg chille litt mer på, men denne gangen er jeg ikke quizmaster men heller deltaker.

    Ellers er det ikke mye å melde. Imorgen kommer lønna så da skal man få sikra seg de siste flybillettene sørover for jula, for det skulle jeg ha tenkt på tidligere.

    Så da ønsker jeg alle her inne en flott torsdag

    T1 til SK4425
     
    Calling, Earl, ordnetseg and 9 others like this.
  6. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,558
    Likes mottatt:
    24,258
    Bonuspoeng:
    183
    God morgon frå Sunnfjord. Flyfritt og skyfritt i dag, men i morgon skal eg på vengene. Heilt til Stavanger. Eg gjorde ein brølar og tinga heimreise via OSL, som visst må gå loungefritt når ein flyr inn med SAS og ut med DAT.

    Livet som bonusnisse er ikkje enkelt. Eg har booka to turar i desember som overlappar, slik at eg lyt velge ein. Eg har lyst til ZNZ, men eg vil fly EVA. Vanlige folk skulle berre visst kva vi har å stri med.
     
    Calling, Earl, kjeeli and 14 others like this.
  7. Sonictravel

    Sonictravel Veteran

    Innlegg:
    2,917
    Likes mottatt:
    29,162
    Bonuspoeng:
    183
    Mårnings fra hjemmekontoret i Oslo!

    Her er en godt igang med å lese diverse samt tømme i seg kaffe som om verden sto og hang på det.

    På høytalerne suser Siamese Dream, selv om det er et halv år og vel så det frem skader det ikke å bygge forventninger til Smashing Pumpkins i Berlin i juni neste år. Så får en bare håpe Billy vil dra opp noen av klassikerne av hatten, men i og med at touren heter "The World Is A Vampire" - bør det vel være lov å håpe?
     
    Calling, Earl, kjeeli and 10 others like this.
  8. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,423
    Likes mottatt:
    4,322
    Bonuspoeng:
    113
    Drar ned til LCA på lørdag selv. En ukes pampering i Pafos :)

    SAS direkte. Ikke rad 1, for jeg synes fortsatt rad 1 har dårligere mulighet til å strekke bena, men SAS plus i det minste.
     
    Calling, Earl, ordnetseg and 7 others like this.
  9. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,685
    Likes mottatt:
    872,245
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen fra strilelandet .. hvis man ser godt etter på bildet, så ser man hurtigbåten på vei nordover til grisgrendte strøk nord i fylket …
    4D2D8BCA-5E52-4E13-B19E-A1012310D80A.jpeg
     
    Calling, Earl, kjeeli and 12 others like this.
  10. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,685
    Likes mottatt:
    872,245
    Bonuspoeng:
    293
    Det er et hardt liv, men noen må leve det!

    Fruen som ikke ennå er helt i gammel form og derfor lurer vi på om hun kan reise i januar sier:
    Ja men Eddie, det er jo både Singapore A380 på loftet og EVA hjem igjen! Tror du vi noen gang får den muligheten igjen??
     
    Calling, Earl, kjeeli and 9 others like this.
  11. Berlioz

    Berlioz Gammel? Jeg??

    Innlegg:
    2,075
    Likes mottatt:
    14,700
    Bonuspoeng:
    183
    Nå skal jeg ikke snakke ned andres sykdom og lidelse, men den ruta hadde jeg kjempet for å gjennomføre. Lykke til!
     
    Earl, kjeeli, OyvindN and 3 others like this.
  12. EndreD

    EndreD Veteran

    Innlegg:
    2,106
    Likes mottatt:
    12,601
    Bonuspoeng:
    183
    God formiddag fra et kaldt og vinterhvitt Alta.

    Blir her en dag til før det skal flys hjemover til hovedstaden i morgen. Nå kjenner jeg det haster med å se på turer til varmere strøk...
     
    Berlioz, Earl, ordnetseg and 6 others like this.
  13. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,558
    Likes mottatt:
    24,258
    Bonuspoeng:
    183
    Vakkert! Eg vil tru damene hjå SQ tek veldig godt vare på dykk. Det gjorde dei i alle fall med oss. Dei skal visst vere snille hjå EVA og.
     
    travelislife and Eddie47 like this.
  14. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,702
    Likes mottatt:
    31,730
    Bonuspoeng:
    183
    Du kan jo bruke SAS-loungen som ankomstlounge med diamant selv om du flyr DAT videre
     
    travelislife liker dette
  15. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,558
    Likes mottatt:
    24,258
    Bonuspoeng:
    183
    Då lyt eg nok dessverre setje min lit til at dragen er fargeblind. Har berre gull.
     
    Earl, Henrik, Wiolenze and 1 other person like this.
  16. travelislife

    travelislife Will travel to my last day

    Innlegg:
    458
    Likes mottatt:
    2,708
    Bonuspoeng:
    93
    God morgen fra det fantastiske moderlandet. Fikk prøvd både Swiss, Helvetic Airlines (helvetes navn) og Lufthansa forleden. Fornøyd som bare det og business produktet virket å være litt mer high end enn sas pluss. Swiss AGP-ZRH var med en A321 og det ble servert meget god catering til intra europa å være. Det var ofte påfyll på drikke og de hadde 2 forskjellige typer rødvin, blant annet en nokså dugende Pinot Noir. Nesten litt long haul følelse over det hele for en som ikke flyr lh hver måned. Flakset ut nord-øst ikke langt fra Mallorca nesten før /vi dro omtrent rett nordover til ZRH. Litt gøy å se den delen av Frankrike fra oven, noe man ikke gjør så ofte.

    Ellers er det arbeid i gråværet. Tror jeg planlegger neste tur til Asia snart.
     
    Calling, Berlioz, Earl and 8 others like this.
  17. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,702
    Likes mottatt:
    31,730
    Bonuspoeng:
    183
    LH med litt annet oppsett enn ellers i Europa på turen FRA-LCA. Forrett og dessert, pluss valg mellom 2 varmretter;

    IMG_4020.jpeg
     
    Calling, Avixlo, EndreD and 10 others like this.
  18. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,241
    Likes mottatt:
    8,622
    Bonuspoeng:
    183
    God ettermiddag fra 4E på vei hjem, 20 min forsinket. Booket om noen timer før avreise i et sjeldent øyeblikk av fornuftighet, da innså at jeg burde være hjemme og ikke på middag i Stavanger.
    Håper på Ringi og sjokoladeball, mest av alt gleder jeg meg til å komme hjem.

    Ha en solid en!
     
    Calling, Avixlo, EndreD and 7 others like this.
  19. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,702
    Likes mottatt:
    31,730
    Bonuspoeng:
    183
    Lang dag avsluttes med litt snax i loungen hos Hilton;
    IMG_4030.jpeg IMG_4031.jpeg IMG_4032.jpeg
     
    Calling, Avixlo, Spielhaug and 9 others like this.
  20. Earl

    Earl Veteran

    Innlegg:
    2,388
    Likes mottatt:
    7,773
    Bonuspoeng:
    183
    God kveld fra hovedstaden.
    Nok en grå og våt dag, men grei nok arbeidsdag vel gjennomført i dag og snart er det helg! I helgen blir det flytur så det er fint å tenkte på og å ha det å se frem til i gråværet :D

    Nyt kvelden folkens :)
     
    Calling, Avixlo, Berlioz and 5 others like this.

Del denne siden