Synes jeg måtte dele denne ..

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Eddie47, 24. jan 2017.

1. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,509
    Bonuspoeng:
    293
    Chrisbgg and chrt like this.
  2. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,509
    Bonuspoeng:
    293
    Ikke lett å bestille nye billetter når SAS "sitter på" pengene dine ..

3. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Viktig og ha høy kredittlimit og god likviditet i slike saker..
    Eller om man er glad i å kjøpe lynsalgbilletter.. :)

4. Stuttfeiten

Stuttfeiten Veteran Moderator

Likes mottatt:
    18,532
    Bonuspoeng:
    183
    Eg fekk nettopp inn pengar frå billettar eg avbestillte i august. Burde kanskje gå gjennom og sjekke at det ikkje står igjen noko.

Scandipendler, Eddie47 and RoadKing like this.
  5. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,887
    Bonuspoeng:
    293
    Og en forståelsesfull arbeidsgiver og en kone som ser gjennom fingrene med galskapen :)

MadsVaHa, Eddie47 and Are like this.
  6. Are

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Selvfølgelig. Typisk tegn på misbruk og avhengighet et å konstruere livet sitt rundt misbruket. Være seg finne en kone eller arbeidsgiver som ser igjennom fingrene eller som kan manipuleres og tilpasses så det ikke oppdages.

NoLimit, MadsVaHa, Eddie47 and 2 others like this.
  7. RedLine

RedLine Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    936
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg hadde en tilsvarende opplevelse med bruk av Klarna faktura ved bestilling av flyreise. Hadde en del flyreiser som ikke skulle betales selv så da kjørte jeg bare ut Klarna faktura og så betalte kunden. Det virket helt strålende helt til siden hang seg opp når det skulle bekreftes. Resultatet var at jeg fikk tilsendt en faktura på 7.500 kr med Booking reference: "NULL"

Da tenker vel de fleste at dette skal være grei skuring, her er det noe feil og fakturaen droppes. Tok kontakt med Klarna, nei denne fakturaen var korrekt utstedt av SAS, ta kontakt med dem. Tok kontakt med SAS, nei her finnes ikke noe booking referanse. Da er det ikke noe vi kan gjøre.

Tok så kontakt med Klarna, nei denne var korrekt utstedt av SAS ta kontakt med dem. Og slik holdt de det gående, SAS klarte ikke å finne reisen i sitt system og Klarna tviholdt på at den var korrekt utstedt. HVOR VANSKELIG KAN DET VÆRE? En reise med referanse NULL kan da ikke faktureres.

Slutten på visa ble at det ble sendt inn skriftlig bestridelse via advokat av fakturaen til Klarna.

Da ble jeg dagen etter oppringt av supervisor hos både SAS og Klarna som beklaget. Men det må da være mulig for dem som sitter i første linje på support og klare og regne 2+2 :rolleyes:. Fakturaen vokste til over 10.000kr før de endelig klarte å få gjort noe fornuftig.

Så jeg lærte leksen, ikke stol på at SAS har kontroll på systemene sine så ikke velg noe annet enn kredittkort når du betaler.

8. Are

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Nei, det er brudd på instrukser og kan føre til alvorlig reprimande.. Vel og merke, om det står i FAQ på nettsidene at 2+2=4 så er det fint, står det eksempelvis 2+2=5 så må man jo bare bøye seg i støvet og innse at det er noe grunnleggende galt med moderne matematikk. Hawking, move over, the FAQ has spoken!

Del denne siden