Tallinn finner ikke UA award saverbillett

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av PVflyer, 25. mars 2017.

1. PVflyer

PVflyer Medlem

Likes mottatt:
    149
    Bonuspoeng:
    33
    Hei, Insideflyere!

Har lusket rundt i buskene på forumet her en stund og nå har tiden kommet for debutinnlegget.

Har vært på utkikk etter en saver award på en strekning flydd av United. Det gjelder UA235 og UA782 fra BZN til DCA den 24. juni. I dag dukket det opp ledige saverbilletter både i eco og business på united.com. Ringte SAS, men de kunne ikke finne noen billetter det var mulig å booke med Eurobonuspoeng på den ruta den dagen.

Trodde award saver billetter som dukket opp på united.com kunne bestilles med Eurobonuspoeng. Stemmer ikke dette? Eller finnes det unntak?

Last edited: 25. mars 2017
    tommy777 and Herlov like this.
  2. Fredrik81

Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Vel som du sikkert forstår, dette systemet(systemene) er langt fra sikkert. Jeg bestilte tur-retur fra CPH til MIA i november. Prøver nå på få tilsluttning flighter fra SVG. Retur billetten min ser ut til å ha en begrensning der det ikke er mulig å booke billetter vider uansett om det finnes ni ledige routinger samme dag. SAS kunne ikke forstå hvorfor og bad meg ring dem på mandag.

3. PVflyer

PVflyer Medlem

Likes mottatt:
    149
    Bonuspoeng:
    33
    Hmm, ja det er noe jeg har misforstått her, og det er vel strengt tatt ingen bombe :D
    Å søke på billetter og muligheter på egenhånd er jo bare kos. Å ringe et callsenter for å undersøke er mer en smerte der bak.

Om ikke united.com viser UA-billetter som kan bookes med EB-poeng finnes det vel ikke andre alternativer enn å ringe? Eller kan man identifisere EB-billetter med UA på Expertflyer?

4. Fredrik81

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    De som betaler for expertflyer kan vel kanskje gjøre det ja. Du kan også bli medlem hos ANA og søke der gratis. Finner du billetter begge plasser så er sjansen større for at de finnes.

PVflyer liker dette
  5. PVflyer

PVflyer Medlem

Likes mottatt:
    149
    Bonuspoeng:
    33
    Kryssøking høres ikke dumt ut. Mange takk!

Fredrik81 liker dette
  6. mathiasfe

mathiasfe Veteran

Likes mottatt:
    11,895
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har hatt flere tilfeller hvor agenten ikke har funnet billetter som jeg har funnet på United.

Alle gangene har det løst seg ved å legge på og ringe på nytt litt senere, hvor jeg da har fått snakke med en annen person.

PVflyer liker dette
  7. Fredrik81

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Det gjorde jeg også fire ganger samme dagen . Tallin sa et sete og United 2. Endte opp med å ta en annen routing emulerer senere da de slapp seter til en annen flyplass.

8. zeala

zeala zee

Likes mottatt:
    164
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg hadde samme problemet når jeg snakka med Tallinn. Det virker som om en kan finne billetter på United sine fly som kun er tilgjengelige for United, ikke resten av SA. Hvis det indikerer at det er billetter på kalenderen på United (øverst), så fant de dem med Tallinn. Men det hender ofte at det ikke viser ledighet i kalenderen øverst på søket, men det kommer opp tilgjengelige fly lenger nede. Sistnevnte fant ikke Tallinn tilgjengelighet på.

Del denne siden