TAPSTER X SAS Mastercard Betalingsring for 5000p

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av casperfaarlund, 07. mai 2025.

1. fly4fun

fly4fun Senior Medlem

Likes mottatt:
    377
    Bonuspoeng:
    63
    Det er SAS Mastercard og SAS AmEx som ikke støtter Android strengt tatt, ikke andre vei rundt ;)
    Kundene fra andre land får eksempelvis Amex på Google Pay, så det er noe kommersielle valg bak dette som vi bør oftere klage om til kortustedere

2. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    75,546
    Bonuspoeng:
    293
    Ah.. Da har jeg misforstått. Skal sende epost til dem begge med en eneste gang. :)

3. Bonusolsen

Bonusolsen Medlem

Likes mottatt:
    730
    Bonuspoeng:
    93
    Hahaha, så naivt!

Jeg fikk tilsendt (automatisk) et brev fra Lufthansa med Frequent flyer kort og baggasje-tag. Dette var gratis, men de hadde skrevet at verdien var 10 EUR, Posten/Toll skulle ha 150 NOK for tollbehandling

biaop liker dette
  4. Nordlands

Nordlands EBD

Likes mottatt:
    5,772
    Bonuspoeng:
    183
    Fikk testet Tapster ringer i DNB stand på Tons of Rock. Synes de var litt klumpete, men nå er jeg ikke vant til å bruke noen ringer til vanlig. Også litt drygt med 734,- for noe jeg sjeldent vil bruke. Ellers hadde de reklamert for betalings-naglearmbånd til 399,-, samt vanlig armbånd i sort farge for anledningen til 199,- som jeg endte opp med. Var reklamert med VISA, men fikk i hvert fall lagt inn DNB MC.

Rscott liker dette
  5. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    8,716
    Bonuspoeng:
    293
    Sist jeg klaget til SAS Mastercard fikk jeg som svar at jeg burde se etter et annet alternativ. Usikker på om de mente annen digital lommebok som Samsung Pay (ikke tilgjengelig på min Google Pixel), bytte til iPhone eller bytte SAS MC til DnB Saga ;)

holmen and btm like this.
  6. holmen

Likes mottatt:
    75,546
    Bonuspoeng:
    293
    Sendte en henvendelse til SAS MC nå, så får vi se hva de sier.

Chatt'et med Amex også, i appen. Spurte om hvorfor det ikke var mulig å bruke Amex i Google Pay. Først måtte de kjøre sikkerhetsspørsmål, for å "sjekke at det var meg".. :confused::confused:
    Jeg chattet med dem fra appen (da må man logge seg inn), og jeg stilte et meget enkelt spørsmål. Merkelige greier.

Her er svaret:
    Ja vel.

7. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    5,017
    Bonuspoeng:
    183
    Da er ringen mottatt. Kan bekrefte at den ikke er låst til SAS MC en plass. Fikk enkelt aktivert den med Curve.

Nudist beach, here I come :)

IMG_4991.jpeg

Last edited: 02. juli 2025
  8. Froland

Froland Medlem

Likes mottatt:
    166
    Bonuspoeng:
    33
    Må jo ha SAS logo opp slik at alle kan se...

Virket veldig ru overflate på bildet, stemmer det i virkeligheten?

9. FlyMCO

FlyMCO Senior Medlem

Likes mottatt:
    933
    Bonuspoeng:
    93
    99% sikker at man ikke betaler toll og tull på denne.
    Selv en "myndighetene hater" butikk som Temu kan du bestille noe til 2kr,10kr,eller 500kr og du slipper toll og tull.
    Er prisen i NOK og du netaler i NOK så skal det ikke være toll uansett hvor det kommer ifra i verden.

Last edited: 02. juli 2025
  10. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    5,017
    Bonuspoeng:
    183
    Nei, kun hvis du zoomer helt inn. Jeg la ikke merke til det før du nevnte det, og har sånn sett lite planer om å plante fingeren i øyeeplet på folk :)

11. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    8,716
    Bonuspoeng:
    293
    Du slipper tollbehandling hos Temu fordi de er Voec-registrert og krever mva og evt toll ved kjøpstidspunktet. Det har absolutt ingenting med hvilken valuta du betaler i.

Tapster er også Voec-registrert, så mest sannsynlig slipper man toll og tull der også.

Preference and SundalBonus like this.
  12. fly4fun

fly4fun Senior Medlem

Likes mottatt:
    377
    Bonuspoeng:
    63
    Kjekt å merke seg at Google Pay er støttet fint av AmEx i andre land.
    Og at flere av kortene som er utstedt av SEB som SAS mastercard støtter Google Pay like fint.

13. fly4fun

fly4fun Senior Medlem

Likes mottatt:
    377
    Bonuspoeng:
    63
    Men blir det ingen poeng da siden det går via curve? o_O

Uansett ja, nydelig med å kunne dra ut og drive med naturisme i det fine sommerværet (10 grader og pissregn utenfor vinduet nå :p)

Rscott liker dette
  14. holmen

Likes mottatt:
    75,546
    Bonuspoeng:
    293
    Jepp. Jeg kommenterte at det var mulig i utlandet, men da begynte vedkommende med en historie om at det ikke var så lett å få Amex-kort fra andre land om man ikke bodde der. Da gadd jeg ikke følge opp mer. :rolleyes:

Rscott liker dette
  15. fly4fun

fly4fun Senior Medlem

Likes mottatt:
    377
    Bonuspoeng:
    63
    Men, spørsmål for de som tester, blir det poeng ut av denne ringen, eller er det via curve betalingen skjer?

16. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    5,017
    Bonuspoeng:
    183
    Med Curve tjener du jo poeng på det underliggende kortet som vanlig.

17. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    5,017
    Bonuspoeng:
    183
    Mener at Flying Blue Ultimate kan gi bort ett Platinum-kort per år, men at Platinum ikke kan gi bort f.eks. Gold eller Silver.

18. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    8,716
    Bonuspoeng:
    293
    Du har DnB, ikke SAS Mastercard med andre ord
    Screenshot_20250704-224606.png

Rscott liker dette
  19. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    5,017
    Bonuspoeng:
    183
    Åh pokker! Det hadde jeg fullstendig glemt. Takk for påminnelsen! Jeg har brukt Curve i Apple Pay i evigheter med SAS MC i bunn når det passet seg slik. Da har jeg gått glipp av rimelig mye poeng. Så sløv kan man bli. Og nå ryker SAS MC rett ut av Curve-kortstokken.

Edit: Jeg fikk ikke slettet kortet fra Curve med en gang, for det viser seg at jeg faktisk bruker SAS MC til å betale for Curve subscription. Oh - the irony :(

Last edited: 04. juli 2025
  20. Nuvolari

Nuvolari EBD / *A Gold

Likes mottatt:
    3,002
    Bonuspoeng:
    113
    Dette løser du ved å flytte alle transaksjonene fra sas mc til dnb mc. Da får du poengene du skulle hatt.

Del denne siden