Jeg slet litt i starten, helt til noen kunne fortelle meg at det må være knyttet neve. Ringen må ligge flatt mot leseren. Og det er jo bra, så ingen kan gå rundt med en iZettle og belaste alle de ser i smug.
Skal da knyttneven "slå" mot terminalen? Jeg regner med det må være kontakt mellom ringen og den? På videoen ser det jo ut som ringen er 1-2 cm. fra terminalen? (jeg er en sånn som syns det er litt pinlig å stå i butikken og "teste"...)
Nei, ringen er ikke i kontakt med terminalen i det hele tatt. Du legger knyttneven mot terminalen, sånn at ledd nr 2 på alle fingrene ligger flatt. Og da ligger ringen 1-2 cm over terminalen.
Du trenger ikke å slå, banke, hytte eller vinke. Eller du kan det også Men for å ta det helt piano: Se for deg at du tar av deg ringen og legger den på bordet. Da har den riktig vinkel mot leseren. Ringen fungerer altså når den ligger flatt og plant mot terminalen (eller i den vinkelen terminalen har, av og til er leseren på baksiden av terminaler). Avstanden kan være fra ca 1-6 cm, men ringen må da ikke vris nevneverdig. Når du har ringen på, knytter neven og fører den sakte med knokene mot terminalen (og passer på at ringen ligger flatt mot leseren) så registreres det rimelig raskt Lykke til!
Nå har jeg fått (SAS) ringen min og den funker bra. Men måtte dere andre som bestilte denne med poeng betale toll?
Ja og nei. Jeg bestilte en til meg selv som dukket opp i min postkasse for to og en halv uke siden der jeg ikke trengte å betale mva og gebyr, men samboer sin som jeg bestilte et par uker senere fikk krav. Tapster er voec-registrert for å kunne forhåndsbetale mva, så det kan være de eller posten har gjort en feil nylig. Jeg sendte en mail til Tapster kundeservice i kveld og spurte hva som har skjedd, får se hva de svarer.
Jeg fikk svar idag at de hadde glemt å inkludere tollinfo med forsendelsen og at jeg kan betale Posten, sende kvittering også refunderer de kostnaden