Jeg mistet en av to kolli med SAS SK på vei hjem til OSL. Meldte i fra på flyplassen, og fikk PIR. Etter 21 dager meldte jeg så en en "lost baggage claim" til SAS.
Nå har det gått 60 dager og status i SAS sitt tracing system er fortsatt "TRACING CONTINUES. PLEASE CHECK BACK LATER".
Jeg meldte også krav til reiseforsikringsselskapet etter 21 dager.
Så jeg tenker jeg har gjort alt riktig her.
- SAS bruker fryktelig lang tid, dette burde være enkelt. Hver purring tar ca. to uker å få svar på, og jeg får kun generiske svada svar som dette: "Please be assured that we have informed the relevant department regarding your concern. We will get back to you as soon as we receive any information."
- Reiseforsikring nekter å behandle saken i påvente av SAS. De begrunner dette med at SAS sin erstatining skal komme til fratrekk før de kan betale ut noe. Jeg har forsøkt å arrgumentere med at SAS følger en standard utbetaling, så de kan bare behandle saken nå, og trekke fra maks standard utbetaling. Men kommer tilsynelatende ingen vei med de.
Jeg synes dette virker svært urimelig. Jeg har hatt mange reele utlegg selv om dette var på hjemreisen. Det er en rekke ting jeg hadde med som toalettartikler som jeg trenger også når jeg kommer hjem, og som derfor måtte erstattes.
Revurderer selvfølgelig mitt kundeforhold til begge selskap etter dette.
Er (kun) EB sølv, og dette var en bonusreise i plus/business dersom det skulle ha noe å si.
Noen råd eller erfaringer? Hvor lang tid kan det ta å få behanldet en claim hos SAS (de vet jo tydeligvis ikke dette selv)?
Vis alt...