Taxes BA (F)

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Anton, 22. sept 2014.

  1. Anton

    Anton Medlem

    Innlegg:
    70
    Likes mottatt:
    98
    Bonuspoeng:
    18
    Siden både DM og LM har tilbud om dagen vurderer jeg sterk å benytte meg av ett av tilbudene. BA first frister absolutt mest, men har hørt mye om høye avgifter hos dem.
    Har surret litt rundt på BA sine sider og funnet ut at hvis jeg hadde betalt med Avios, hadde avgiftene kommet på ca 11000 for 2 personer på ruta OSL-LHR-HKG-BKK-LHR-OSL

    Noen som vet om dette er noenlunde den prisen jeg må betale i skatter og avgifter om jeg bruker DM? Er det i såtilfelle verdt det?
     
  2. Bjørn Helge

    Bjørn Helge Senior Medlem

    Innlegg:
    823
    Likes mottatt:
    570
    Bonuspoeng:
    93
    Hvorfor BA fremfor CX? CX har et strålende F-produkt og 0 YQ (fuel surcharge).
     
  3. Anton

    Anton Medlem

    Innlegg:
    70
    Likes mottatt:
    98
    Bonuspoeng:
    18
    Har sjekket litt frem og tilbake og finner tilgjengeligheten heller laber med CX i den perioden jeg tenker å reise. Men finner jeg billetter med dem, er jo det absolutt interessant.
     
  4. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Husk at CX også flyr Doha-HKG i tilfelle du finner ledig med QR til DOH
     
    Anton liker dette
  5. Anton

    Anton Medlem

    Innlegg:
    70
    Likes mottatt:
    98
    Bonuspoeng:
    18
    Takk for tipset, skal sjekke litt. Men må si CX er ganske kjipe på bonusseter i F altså:). Ingenting tilgjengelig verken fra LHR eller AMS. Skal til å knote litt med DOH nå
     
  6. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Jaaa, nå kom jeg på at jeg tror DOH-ruten ikke har F, men de har 1+2+1 i C. De har jo bare seks F-seter på 777ene (som har F) så det er nok vanskelig å finne ledig der. BA har jo 14 på alle baljene så adkillig mer å ta av.
     
  7. Anton

    Anton Medlem

    Innlegg:
    70
    Likes mottatt:
    98
    Bonuspoeng:
    18
    Ser ikke ut som det er mulig i F via DOH verken med verken QR el CX. Slik som om jeg ser det, er det kun BA det er mulig å reise i F til Asia med DM, men kjipt å måtte betale så mye bare i avgifter
     
  8. GinTonic

    GinTonic Senior Medlem

    Innlegg:
    833
    Likes mottatt:
    699
    Bonuspoeng:
    93
    Har nylig bestilt OSL-LHR-DOH-HKG +. Som AndersB skriver har verken CX eller QR First til Hong Kong, men derimot kan du få Qatar med A380 og spiller ny First fra London til Doha, synes selv det ble et greit kompromiss med CX business fra Doha til Hong Kong..
     
  9. GinTonic

    GinTonic Senior Medlem

    Innlegg:
    833
    Likes mottatt:
    699
    Bonuspoeng:
    93
    I tillegg til BA, CX og QR har du jo JAL og Malaysian som har First til/fra Asia. Jeg søkte mye i månedsskifte januar-februar neste år, var rimelig støvsugd for det meste utenom BA og QR.
     
  10. Anton

    Anton Medlem

    Innlegg:
    70
    Likes mottatt:
    98
    Bonuspoeng:
    18
    Takk for tipset. Bestilte du da bonusseter? Når jeg bruker KVS, finner jeg kun ledig i F på 12:05 avgangen og den flys med 340-600. 14:15 avgangen som A380 står for finner jeg verken F eller C. Kanskje jeg bare skal gå for C. Tror ikke jeg lider noen nød hos verken CX eller QR i C:)
     
  11. Bjørn Helge

    Bjørn Helge Senior Medlem

    Innlegg:
    823
    Likes mottatt:
    570
    Bonuspoeng:
    93
    Hvis det er BKK du skal til, så kommer det ofte gode tilbud på kjøpte billetter i business (ca 10-13 000 pr pers), slik at USDM er en dårlig deal. Tok et søk på tilfeldige datoer i høysesong (januar), og finner da Finnair til 12 000, BA og Turkish til 14 000 etc. Skal du til mer obskure steder i Indonesia som aldri kommer på tilbud kan USDM i C være en god deal, ellers er det First som en en skikkelig god deal.

    Når det gjelder CX F, så slipper de stort sett F-seter 10-12 mnd før avreise og igjen 1-3 uker i forveien.
     
  12. GinTonic

    GinTonic Senior Medlem

    Innlegg:
    833
    Likes mottatt:
    699
    Bonuspoeng:
    93
    Bestilte to bonusseter med DM, brukte bare BA sin hjemmeside til å søke. Om du ikke finner seter på QR004 (A380) lider du nok ingen nød i First på A340’n heller, ta en titt på Henning sin rapport her. Mener å huske at yq+tax ble nærmere 3700,- per pers, det inkluderer da to BA flighter i C (OSL-LHR-OSL), samt BA First NRT-LHR.

    Ellers er det helt klar First som gir best valuta i USDM. Som Bjørn Helge skriver kan man få billig business for omtrent samme pris som kjøp av poeng + yq/tax. I tillegg vil du jo også opptjene en vesentlig slant bonuspoeng med en kjøpt billett ;)
     
    Anton liker dette
  13. Anton

    Anton Medlem

    Innlegg:
    70
    Likes mottatt:
    98
    Bonuspoeng:
    18
    Er nok Bangkok som er destinasjonen. Og som du sier, kan man få ganske billige billetter i C òg opptjene poeng, så det er nok F jeg vil jakte på. Når det gjelder rapporten til Henning, så frister alt. Det ser fantastisk ut.

    Har nå funnet en rute som kan passe: OSL-LHR BA(C), LHR-DOH QR(F), DOH-BKK QR(C), BKK-HKG TG(F) som blir kjøpt og betalt. Og hvis de US tillater det blir routinga derfra HKG-NRT CX(C), NRT-LHR BA(F), LHR-OSL BA(C)
     
  14. Bjørn Helge

    Bjørn Helge Senior Medlem

    Innlegg:
    823
    Likes mottatt:
    570
    Bonuspoeng:
    93
    Tenker du stopp i Tokyo? I så fall er det ikke tillatt, man kan enten ha open-jaw eller stopover, ikke begge deler. Hvis HKG-NRT-LHR-OSL er sammenhengende (alle connections under 24 timer) burde det gå greit.
     
  15. Anton

    Anton Medlem

    Innlegg:
    70
    Likes mottatt:
    98
    Bonuspoeng:
    18
    Ahh... shit. Hadde tenkt å bruke Tokyo som destiansjion og Bangkok som stopover. Men siden jeg tenker å kjøpe meg en billett fra BKK til HKG, så funker vel det dårlig.
    Kan det passe bedre om jeg inkluderer Bangkok-Tokyo i DM "bestillinga", og dropper HKG?
     
  16. Bjørn Helge

    Bjørn Helge Senior Medlem

    Innlegg:
    823
    Likes mottatt:
    570
    Bonuspoeng:
    93
    I "gamle dager" (for mer enn et år siden) hadde det gått uten problemer. Booket selv melkeruten BGO-CPH-ZRH-CDG-BKK-TYO-SEL-FRA-BGO uten problemer, til og med til 100 000 i stedet for 110 000 poeng for F. Etter mergeren med AA har de dessverre blitt strengere, jeg slet voldsomt med å få til OSL-DOH-DPS-KUL-TYO-DOH-OSL (computer says no) for et par måneder siden, prøvde agentruletten et par ganger, men ga til slutt opp.
     
    Anton liker dette
  17. Anton

    Anton Medlem

    Innlegg:
    70
    Likes mottatt:
    98
    Bonuspoeng:
    18
    HAHAHAHA!!!. FANTASTISK!!!!
    Har hatt et par runder med agentene selv, og kjenner igjen poemget i videoen, men de pleier å komme seg etterhvert i samtalen. Så hvorfor ikke prøve:)
     
  18. Bjørn Helge

    Bjørn Helge Senior Medlem

    Innlegg:
    823
    Likes mottatt:
    570
    Bonuspoeng:
    93

Del denne siden