Hei!
jeg tar gjerne imot litt hjelp eller erfaringer fra dere i denne saken. Om jeg har plassert tråden feil, beklager jeg det.
Saken: Grunnet kansellert flight CPH-OSL (SK476, 10.07) og at SAS ikke fant andre billetter, kjøpte jeg de billigste flybillettene jeg fant. Det var med Norwegian og kostet NOK 9017 for to pax.
SAS customer care ville først ikke refundere utgiftene jeg har hatt med å sikre alternativ transport Norwegian CPH-OSL. De har imidlertid gitt tilbake skatter og avgifter for opprinnelig billett + 2x250 euro (EU261).
Deretter ombestemte de seg, etter mye krangling (kanskje gått 10-15 e-poster frem og tilbake). De sa da at de kunne refunderte EUR 300 per pax. NOK 9017 mener de er for mye. De nekter imidlertid å overføre beløpet til kontoen min, og hevder jeg har bedt om å få voucher.
Jeg legger ved skjermbilde av kvittering jeg har mottatt etter å ha levert krav. I kvitteringen står det klart at jeg ber om monetary compensation.
I skjermbildet customer care viser til, står det at jeg ber om både monetary compensation og voucher. Dette forstår jeg ikke. For på SAS sin nettside, som jeg har brukt, kan man bare velge ett alternativ (
https://www.flysas.com/en/customer-service/contact/forms/claim-flights/ ). I tillegg er mine bankopplysninger ført inn i skjermbildet til customer care. Disse opplysningene er kun mulig å føre inn, hvis man velger «monetary compensation». Det er ikke mulig å føre inn, om man velger voucher.
Har dere noen tanker her, eller egne erfaring som kan hjelpe meg?
Håper det er greit at jeg spør!
Vis alt...