Tep Wireless (eller tilsvarende) - erfaringer?

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av KristianSk, 14. juli 2017.

1. KristianSk

KristianSk Veteran

Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Heisann,

Ble forleden bergtatt av idéen på å enkelt og rimelig kunne ha tilgang til internett hvor enn jeg skulle befinne meg i verden (utenfor Europa).
    Jeg har tidligere tidvis kjøpt SIM-kort på flyplassen, men stort sett har jeg klart meg uten data (eller betalt prisen på mitt tlf. abm om det virkelig har vært nødvendig).

Jeg ser det eksisterer flere tjenester, men den mest interessante virker å være https://www.tepwireless.com/. Betal ca. 1k for ruteren, så 7EUR pr. dag for 1GB data hvor enn du skulle være i verden.

Noen som har erfaring med denne eller andre tilsvarende tjenester?

Edvard liker dette
  2. Edvard

Edvard 一期一会

Likes mottatt:
    11,214
    Bonuspoeng:
    183
    Ser TEP skal ha 95 EUR for dingsen (kjøp) og 7 EUR per 24-timers blokk/kupong.

Én måned med daglig bruk kommer da på 329 EUR, levert Norge.

Unlimited her betyr 1GB per dag også reduksjon til 512kbs.
    Maks download hastighet er 7.2 Mbps.

Du kan med lokale prepaid-SIM få ganske mye mobildata i måneden for den summen. Litt tid ofres for å ordne avtale i hvert land, men så kan du ta vare på kortet til neste besøk og noen ganger bruke det fordelaktig for roaming i naboland.

TEP boksen må du også bære med deg og den har kun 8 timers batteritid.

Dette virker som mye hubaluba og kostbart. Føler det er få gode løsninger mellom en iPhone/LTE modem og Iridium/Inmarsat/Thuraya-forbindelser.

Noen andre kommentarer her:

insideflyer.no/forums/erfaringer-med-knowroaming
    insideflyer.no/forums/mobilt-bredbånd-og-usa-erfaringer

KristianSk liker dette
  3. KristianSk

KristianSk Veteran

Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Tja, men er det egentlig så kostbart? Nå har jeg ikke leid SIM-kort veldig ofte, nettopp på grunn av det ekstra bryderiet på flyplassen med kø, skjemautfylling, depositum og tilbakelevering. Men jeg leide et SIM-kort i Tokyo for en stund tilbake og mener jeg betalte ganske mye for det (får se om jeg klarer å lete opp fakturaen senere).

70,- pr dag for TEP på en ukes reise blir jo uansett en neglisjerbar kostnad.

Det ideelle vil naturligvis vært om hastigheten var høyere, uten reduksjon etter 1GB slik at man kunne bruke det i tilfelle dårlig hotell wifi, men for bruk ute i felt er vel 7.2Mbs helt kurrant?

Fristet til å bestille en, og se hvordan det fungerer. Liker idéen.

Edvard liker dette
  4. Edvard

Edvard 一期一会

Likes mottatt:
    11,214
    Bonuspoeng:
    183
    KristianSk liker dette
  5. Edvard

Edvard 一期一会

Likes mottatt:
    11,214
    Bonuspoeng:
    183
    Testet du denne boksen?

6. KristianSk

KristianSk Veteran

Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Ikke enda. Det kokte bort i en suppe jeg laget. Men jeg liker fremdeles ideen så får se hva fremtiden bringer...

Edvard liker dette

Del denne siden