TG og *A billetter

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av mrt, 19. juni 2024.

  1. mrt

    mrt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,313
    Likes mottatt:
    844
    Bonuspoeng:
    113
    Noen som har erfaringer med TG og slipp av bonusbilletter? De skulle sluppet billetter for medio desember nå, men har stoppet opp et par dager siden. Kommer de sånn plutselig eller har det noe med høysesong eller noe slikt? :eek:
     
  2. Sykkelthor

    Sykkelthor Aktivt Medlem

    Innlegg:
    371
    Likes mottatt:
    701
    Bonuspoeng:
    93
    Thai gir vel tilgjengelighet for EuroBonus 180 dager frem i tid, mens andre program får booke tidligere. Det kan jo hende at andre har booket det som er å booke?
     
  3. mrt

    mrt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,313
    Likes mottatt:
    844
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, det har stemt helt fram til nå. 180 dager framover er 17. desember, men billetter er kun sluppet til og med 12. Derfor jeg lurte…
     
  4. voriake

    voriake Nytt Medlem

    Innlegg:
    4
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Ser ut som noe rart ja, gjelder kun OSL også.
    Ser det ikke er sluppet ut noe på bizz som er 90 dager frem i tid også.
     
  5. Kjetil L

    Kjetil L Senior Medlem

    Innlegg:
    647
    Likes mottatt:
    1,863
    Bonuspoeng:
    93
    TG Business er redusert til 3 måneder (tilsynelatende 85 dager) dager for alle, bortsett fra for United ser det ut til.

    Har heldigvis vært grei tilgang med LH-gruppen i det siste.

    Edit: ca 85 dager for TG Biz long haul
     
    Last edited: 23. juni 2024
  6. Rapolo

    Rapolo Senior Medlem

    Innlegg:
    897
    Likes mottatt:
    3,270
    Bonuspoeng:
    93
    17.06 booket (og billettert) jeg 3 leg intra-Asia med TG Biz for reise 17.09. Så det går i det minste med 3 måneder, eller 92 dager i mitt tilfelle.
     
  7. Rscott

    Rscott Veteran

    Innlegg:
    1,614
    Likes mottatt:
    3,860
    Bonuspoeng:
    113
    For min del løsnet det 68 dager før. Etter å ha hatt alerts på en uke +/- siden september i fjor ramlet det plutselig inn både Biz og First i begynnelsen av mai. Så jeg ville ikke vært for optimistisk for booking til neste år med mindre noen avbestiller.
     
  8. oddA

    oddA Senior Medlem

    Innlegg:
    902
    Likes mottatt:
    3,114
    Bonuspoeng:
    93
    Erfaringen min er at de har plutselige stop, men også plutselige drop av flere uker samtidig! Så bare følg med, pleier løse seg :)
     
    voriake liker dette
  9. Kjetil L

    Kjetil L Senior Medlem

    Innlegg:
    647
    Likes mottatt:
    1,863
    Bonuspoeng:
    93
    Ja, finner TG biz intra-asia 6 mnd frem.

    upload_2024-6-23_21-34-9.png
     
    Rapolo liker dette
  10. Rscott

    Rscott Veteran

    Innlegg:
    1,614
    Likes mottatt:
    3,860
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, men det er ikke gitt at du faktisk får booket. Det har vært i bøtter og spann ledige billetter det siste året, men de har notorisk vært "waitlisted" inntil 3 mnd før. Intra-Asia kan muligens være mer oppnåelig.
     
  11. Kjetil L

    Kjetil L Senior Medlem

    Innlegg:
    647
    Likes mottatt:
    1,863
    Bonuspoeng:
    93
    Gikk fint det

    upload_2024-6-23_21-50-29.png

    Teorien min er at når TG bestemte seg for å redusere long haul business til 2-3 mnd før avgang for de fleste partnere så var det en mismatch mellom hva som ble publisert i Starnet (Felles IT-platform i *A for integrasjon av søk på awardbilletter) og CRS'en til Thai (Amadeus).

    Etter starnet returnerer tilgjengeligheten gjøres det så en direct sell på dato + bookingklasse, hvor Thai/Amadeus svarer at forespurte bookingklasse er sperret/fullbooka (samt waitlist closed)..
     

Del denne siden