TG og weight concept

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av mrt, 22. sept 2024 kl 12:33.

  1. mrt

    mrt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,330
    Likes mottatt:
    868
    Bonuspoeng:
    113
    Skal fly i en gruppe på 4 stykker i økonomi (på poeng). Ser det er 20 kg per person. Noen som vet om det er ok å sende bagasje slik at summen ikke overstiger 80 kg? F.eks. tre kolli a 25 kg?
     
  2. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,741
    Likes mottatt:
    32,082
    Bonuspoeng:
    183
    Konseptet er jo 20kg per pers og ikke noen begrensning på antall kolli. Sunn fornuft tilsier jo at totalt 75kg skal gå fint men du kan jo være uheldig med skranken.

    Det letteste er oftest å forholde seg til retningslinjene
     
    Insomnia4u, NoLimit and mrt like this.
  3. mrt

    mrt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,330
    Likes mottatt:
    868
    Bonuspoeng:
    113
    Enig. Lurte bare på hvor hardt de holdt på per person vs summen for en gruppe på samme booking
     
  4. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,923
    Likes mottatt:
    2,525
    Bonuspoeng:
    113
    Kommer litt an på agent ved innsjekk. Jeg hadde f.eks to kolli med Norwegian á 20kg. Det ene 8 kg(kasse), og det andre 23. De nektet meg det på 23 selv om det tilsammen var langt under 40. Så ja, som @Wiolenze sier er det best å holde seg til reglene. Har du f.eks gullkort i SAS og er på business-checkin er de mye mer flex på reglene.

    Dette er også min erfaring internasjonalt som *A Gull. Antar at det er det det samme i ST. Men som sagt, reglene er jo tydelige. Hvilket selskap er TH? Kjenner ikke igjen forkortelsen.
     
    mrt liker dette
  5. mrt

    mrt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,330
    Likes mottatt:
    868
    Bonuspoeng:
    113
    Takk! Mente TG :p Er ROP Gold (og forsåvidt LH Senator) og skal fly BKK-OSL i økonomi om ca to ukers tid. Er en EB CT booking fra gamle dager da SAS var medlem av *A. Flyr inn til BKK i TG business, men lengste strekket er i økonomi.
     
  6. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,923
    Likes mottatt:
    2,525
    Bonuspoeng:
    113
    TG har vel ikke kolli-begrensning men totalvekt mener jeg. Har vært (ekte) ROP-Gold i 5-6 år og aldri hatt noe problem.
     
    mrt liker dette
  7. mrt

    mrt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,330
    Likes mottatt:
    868
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, jeg spurte om erfaring med totalvekt fordelt over alle reisende siden det er kun 20 kg per reisende (utenom meg som får 20 kg ekstra).
     

Del denne siden