Thailand og flere enn 2 innreiser i løpet av et kalender år

Tråd i 'Reisemål' startet av mrt, 24. juni 2023.

Tags:
  1. mrt

    mrt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,313
    Likes mottatt:
    844
    Bonuspoeng:
    113
    Etter å fått en overraskelse rundt 6 måneders frist på pass til minste ungen (https://insideflyer.no/forums/threads/seks-måneders-gyldighet-hvordan-regnes-seks-måneder.19485/), kom jeg på at jeg hadde vært i Thailand i januar i år. Siden vi flyr til og fra Bangkok, og skal på rundreise i Asia, må jeg innom Thailand 2 ganger i løpet av sommerferien. Det blir en total på 3 ganger.

    Hva bør jeg gjøre? Jeg ankommer Bangkok 1. juli, reiser ut og kommer tilbake 31 juli. Bør jeg søke visum for 1. juli innreisen (den er jo etter loven lovlig), eller bør jeg sette opp 31. juli som innreise med visum?

    Tenkte å søke e-visa, noen som vet hvor lang behandlingstid det er på slikt?
     
  2. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,262
    Likes mottatt:
    6,342
    Bonuspoeng:
    183
    Har Thailand noen grense for hvor ofte man kan benytte seg benytte seg av visumfritt opphold på opptil 30 dager?

    Visa Exemptions
    Nationals of Norway with a normal passport traveling as tourists for a
    maximum stay of 30 days.
    Nationals of Norway with an emergency passport traveling as tourists
    for a maximum stay of 30 days.
     
    Wiolenze and mrt like this.
  3. mrt

    mrt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,313
    Likes mottatt:
    844
    Bonuspoeng:
    113
    Det tenkte jeg også, til jeg leste (https://www.regjeringen.no/no/tema/...nfo_thailand/id2415097/?expand=factbox2859623):

    Innreise til Thailand til lands: Innehavere av ordinære norske pass og nødpass som reiser til Thailand på turistbesøk, kan oppholde seg uten visum i Thailand i inntil 30 dager. Det er kun tillatt å foreta to slike innreiser per kalenderår. Husk at det alltid er thailandske immigrasjonsmyndigheter som avgjør lovlig opphold i Thailand.

    TUSEN TAKK! Stresset tok meg. Det var til lands, med fly var det ikke noe problem *phew*
     
    trygveat liker dette
  4. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,702
    Likes mottatt:
    31,730
    Bonuspoeng:
    183
    Er det noe nytt med max 2 innreiser pr kallenderår? Har vært oppe i 4 tidligere, aldri vært noen spørsmål
     
  5. mrt

    mrt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,313
    Likes mottatt:
    844
    Bonuspoeng:
    113
    Kun hvis man ankommer til lands, my bad. :oops:
     
  6. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,905
    Likes mottatt:
    2,492
    Bonuspoeng:
    113
    De pleier å se an lengde på opphold osv. 4 korte turistopphold er sjelden/aldri et problem, de er ute etter folk som spekulerer i å oppholde seg lengst mulig i Thailand uten å betale for seg. Det finnes en grense på fly også, klarer ikke å huske hvilken ambassadeside det sto på, men det var ikke den norske.

    Jeg tok for sikkerhetsskyld å bestilte et multi entry tourist visa denne gangen for å slippe spørsmål. 60 dager for hver gang passet stemples, og gyldig i 6 mnd.
     
  7. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,784
    Likes mottatt:
    21,893
    Bonuspoeng:
    293
    Så to korte (mindre enn 24 timer) opphold innenfor samme uke er ikke noe problem? Hadde tenkt meg inn til byen begge ganger ..
    Lander på BKK torsdag morgen og flyr videre til Japan samme kveld.
    Lander så igjen på mandag og flyr videre til Wien midt på natten.
     
    Last edited: 23. aug 2023
  8. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,905
    Likes mottatt:
    2,492
    Bonuspoeng:
    113
    Ikke noe problem.
     
    indahla liker dette

Del denne siden