Thailand/Vietnam/Kambodsja romjul/nyttår 19/20?

Tråd i 'Reisemål' startet av Gullars, 04. jan 2019.

1. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Ligger her og nyter utsikten fra hotellrommet i Costa Rica og konstaterer at turen nærmer seg over, og at det derfor må planlegges nye eventyr.

2019 blir et bra år, med Australia i utvidet påske, Boston i juli og Maldivene i høstferien. Slik det ser ut nå i hvert fall.

Så da får vi starte planleggingen av neste års romjulsferie, siden det fort blir rift om F-billettene når vi skal østover. Ettersom vi på det tidspunktet vil ha erfaring med LH F, OZ F og SQ F, tenker jeg at det er TG F, NH F og CA F som er mest aktuelt å forsøke seg på. Jeg tipper strategien blir å sikre seg TG F begge veier og se om vi får NH F når det nærmer seg. Denne julen har jeg observert mange avganger med 2 F award hos NH, uten at det nødvendigvis trenger å bety at det blir slik til neste år også.

Men over til destinasjon: Verken jeg eller samboeren har opplevd området rundt Thailand, Vietnam og Kambodsja. Er det noen steder i regionen som er bedre enn andre med tanke på klima i månedsskiftet desember/januar? Jeg tipper vi legger opp til 10-12 dager. Hva kan være greie ting å få med seg?

Selv har jeg tenkt i retning av følgende: Ankomst Ho Chi Minh (SGN), bruke noen dager der, bestille egen flyvning til Angkor Wat (REP), ha et par dager der, for så å fly videre til Thailand og avslutte oppholdet på en eller annen pradisøy, før vi returnerer fra BKK.

Sonictravel liker dette
  2. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,460
    Bonuspoeng:
    183
    Vietnam har jeg ingen erfaring med, men Thailand og Kambodsja har normalt veldig bra vær i denne perioden. Nå sier du paradisøy, så da er det ikke så relevant at Nord-Thailand kan være litt kjølig. Dersom dere liker å dykke/snorkle kan Koh Tao i følge venner sterkt anbefales. Selv har jeg kun vært på Koh Samui når det gjelder øyer i Thailand, og kan anbefale denne dersom formålet er å slappe av i luksuriøse omgivelser med "vestlig standard". Resortet Sala Samui er vår favoritt og kan trygt anbefales videre.

Drar til Siem Reap om 2 uker, så oppdatering kan gis etter oppholdet. :)

Gullars liker dette
  3. Reisegal

Reisegal Medlem

Likes mottatt:
    144
    Bonuspoeng:
    43
    hei!
    vi var i 2017 på en liten rundreise ankor wat, luang Prabang ( laos) og Koh kood ( øy i thailand) og kan sterkt anbefale ruten, dog litt vanskelig å komme seg til Koh Kood.

Gullars liker dette

Del denne siden