Ligger her og nyter utsikten fra hotellrommet i Costa Rica og konstaterer at turen nærmer seg over, og at det derfor må planlegges nye eventyr. 2019 blir et bra år, med Australia i utvidet påske, Boston i juli og Maldivene i høstferien. Slik det ser ut nå i hvert fall. Så da får vi starte planleggingen av neste års romjulsferie, siden det fort blir rift om F-billettene når vi skal østover. Ettersom vi på det tidspunktet vil ha erfaring med LH F, OZ F og SQ F, tenker jeg at det er TG F, NH F og CA F som er mest aktuelt å forsøke seg på. Jeg tipper strategien blir å sikre seg TG F begge veier og se om vi får NH F når det nærmer seg. Denne julen har jeg observert mange avganger med 2 F award hos NH, uten at det nødvendigvis trenger å bety at det blir slik til neste år også. Men over til destinasjon: Verken jeg eller samboeren har opplevd området rundt Thailand, Vietnam og Kambodsja. Er det noen steder i regionen som er bedre enn andre med tanke på klima i månedsskiftet desember/januar? Jeg tipper vi legger opp til 10-12 dager. Hva kan være greie ting å få med seg? Selv har jeg tenkt i retning av følgende: Ankomst Ho Chi Minh (SGN), bruke noen dager der, bestille egen flyvning til Angkor Wat (REP), ha et par dager der, for så å fly videre til Thailand og avslutte oppholdet på en eller annen pradisøy, før vi returnerer fra BKK.
Vietnam har jeg ingen erfaring med, men Thailand og Kambodsja har normalt veldig bra vær i denne perioden. Nå sier du paradisøy, så da er det ikke så relevant at Nord-Thailand kan være litt kjølig. Dersom dere liker å dykke/snorkle kan Koh Tao i følge venner sterkt anbefales. Selv har jeg kun vært på Koh Samui når det gjelder øyer i Thailand, og kan anbefale denne dersom formålet er å slappe av i luksuriøse omgivelser med "vestlig standard". Resortet Sala Samui er vår favoritt og kan trygt anbefales videre. Drar til Siem Reap om 2 uker, så oppdatering kan gis etter oppholdet.
hei! vi var i 2017 på en liten rundreise ankor wat, luang Prabang ( laos) og Koh kood ( øy i thailand) og kan sterkt anbefale ruten, dog litt vanskelig å komme seg til Koh Kood.