The Great Eurobonus Heist - Jakten på millionen!

Tråd i 'Reisebrev' startet av paramberg, 12. nov 2024.

1. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    9,501
    Bonuspoeng:
    183
    Korean Air

Var litt spent på Korean da bildene av setet ikke så sånn super fresh ut. Veldig glad vi byttet til Apex Suites ihvertfall.
    God service gjennom hele flighten, godt sete og mange timer søvn. Den roastbeef sandwichen anbefales som man kunne bestille gjennom hele turen anbefales.

IMG_0856.jpeg IMG_0857.jpeg IMG_0869.jpeg IMG_0864.jpeg IMG_0858.jpeg IMG_0881.jpeg

Ble forsinket både ut fra Boston og Seoul. Fløy economy videre fra Seoul til Shanghai, og det var en bra opplevelse det med bra benplass og servering av 3 øl gjennom den 1,5t flyturen.
    Infotainment systemet på 737en var at du brukte din egen telefon - tilgang til akkurat samme utvalget som var mellom Boston og Seoul.
    Purser kom også å hilste på oss med etternavn.
    Blir nok å fly Korean igjen:) men loungen var stappfull og ikke noe særlig å skryte av. Men terminalen virket veldig ny. Bildet er fra ett par timer etter vi ankom, for det var nesten umulig å finne plass.

IMG_0891.jpeg IMG_0892.png

IMG_0885.jpeg

2. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    9,501
    Bonuspoeng:
    183
    Kinesisk immigrasjon unnagjort på 30min. Tok en DiDi (samme som uber/bolt/grab) til hotellet. 17 CNY ble det. Taxi klovnene rundt på terminalen skulle ha 150+ CNY :rolleyes:
    WeChat Pay anbefales å ha ordnet på forhånd.

IMG_0894.jpeg

Vi booket Holiday Inn Express som ligger rett ved terminalen. Bra for ei natt!

IMG_0900.jpeg

I morgen står China Eastern og Xiamen for tur.
    PVG-FOC-TSA

3. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    9,501
    Bonuspoeng:
    183
    China Eastern

Første leg idag unnagjort med China Eastern. På PVG er det eget innsjekkingsområde for Sky Priority og egen security (Vi flydde Domestic til info)

IMG_0904.jpeg

Gikk smidig og greit for seg. Loungen var stor og masse utvalg i mat, men varmmat av nudler og div fristet ikke særlig så tidlig på morgenen.

IMG_0912.jpeg

Ble plassert nesten bakerst i bussen på denne flyvningen, men vi landet før tida. Tror kun setebeltet var skrudd av 20% av tiden:oops:

IMG_0905.jpeg

IMG_0914.jpeg

4. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    9,501
    Bonuspoeng:
    183
    Xiamen Air

I går fullførte vi Xiamen Air og landet på TSA.
    Vi hadde 8t i FOC før vi fløy med MF, her fikk vi ikke sjekke inn før 2t før, heldigvis så har alt av restauranter o.l før security så vi hadde plass å oppholde oss.

Samme som med MU så gikk boarding raskt og vi hadde dratt fra gate før oppsatt rutetid. Smekkfull flight dette og.

IMG_0923.jpeg IMG_0925.jpeg IMG_0926.jpeg

Lå teppe osv på setet vårt, helt grei flyvning. Velger nok Xiamen en annen gang men ikke via FOC hehe.

Immigrasjon på TSA gjort unna på 1-2-3. Null kø.
    Rett ut og rett i en uber som tok oss til Hilton Sinban for natta.

IMG_0929.jpeg

IMG_0930.jpeg IMG_0933.jpeg IMG_0943.jpeg

@Kjetil L nettopp tatt seg en svømmetur. Frokost står for tur før noen gin tonics I executive loungen - deretter bærer det til TPE. CI og KQ står for tur i idag :)

Last edited: 03. des 2024
    Kristian, EgilSk, ordnetseg and 18 others like this.
  5. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    9,501
    Bonuspoeng:
    183
    I executive loungen idag møtte vi må en nederlender som var å tok challengen:) Hehe…

Uber ut til TPE, innsjekk og exit ut derifra gikk raskt og smidig som ellers på TPE.

IMG_0946.jpeg

Testet ut to av loungene til China Airlines både den som er rett etter immigrasjonen, og den som var vedsiden av gaten vår D4.

Helt grei begge to. De hadde øl, så happy med det:)

IMG_0947.jpeg

Flyet over til Guangzhou var en 18 år gammel A330.
    Veldig sliten :)Men en gin tonic som ble servert etter vi kom oss i lufta med litt is gjorde susen. Skippet mat men @Kjetil L hsdde forhåndsbestilt kylling og syns den var okei.

IMG_0950.jpeg

Vi var nok de eneste passasjerne som hadde connecting flight ut fra CAN:p

IMG_0952.jpeg

6. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,982
    Bonuspoeng:
    293
    Var det Anko? :p

NoLimit, milehigh, Earl and 2 others like this.
  7. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    9,501
    Bonuspoeng:
    183
    Crewet sa vi ikke trengte arrival card fordi vi skulle bare gå på transfer. Der ble vi sendt bortfra med arrival card og fikk beskjed om å gå igjennom immigrasjonen og ut i ankomsthallen for å gå inn igjen.

IMG_0953.jpeg

Gikk raskt det med null kø, så var ingen stress med det. Passet ble stemplet og ble sendt avgårde.
    Når vi skulle gjennom immigrasjonen igjen 15 minutter etterpå på vei ut av kina så var han karen veldig interessert i passet mitt og måtte få flere til å se på passet/skjermen. Kunne ikke skjønne at vi hadde vært i Kina i går og igjen nå idag, enda jeg sa transit. Lurte også på om passet mitt var ett diplomat pass??:confused:
    Ordnet seg til slutt. @Kjetil L var igjennom på 1-2-3.

Har av egen erfaring på SGN med times venting der valgt å bestille fast track immigrasjon for 20$ i morgen. Jeg MÅ ut og rekke bading og pils :)

I Premium loungen på CAN nå og venter på Kenya Airways. Allerede truffet på en svensk og en norsk en som gjør challengen. Får se hvor mange vi treffer på:p

Kristian, EgilSk, ordnetseg and 14 others like this.
  8. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    9,501
    Bonuspoeng:
    183
    Det verste er at han ligna litt uten briller!:oops:

holmen liker dette
  9. microblast

microblast Nytt Medlem

Likes mottatt:
    19
    Bonuspoeng:
    3
    Reisende på diplomatpass har hatt visumfrihet til Kina også tidligere, så han hadde muligens ikke helt fått med seg de nylige endringene for turister.

Spielhaug liker dette
  10. GMJSChr

GMJSChr Medlem

Likes mottatt:
    1,205
    Bonuspoeng:
    83
    Spent på å høre hvor mange millionjaktere dere møter på KQ flyet.

obay liker dette
  11. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    9,501
    Bonuspoeng:
    183
    Møtte ikke på noen andre enn de too_O

GMJSChr liker dette
  12. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    9,501
    Bonuspoeng:
    183
    Kenya Airways

IMG_0957.jpeg
    De klarte faktisk å komme seg ut av gate før tiden, enda flyet var forsinket inn tll CAN.

Tok en subway av alle ting (var ikke mye å velge i på terminalen/loungen) før boarding. Det tror jeg var ett bra valg for maten de serverte…. En kylling sandwich som var helt inntørket:oops:

Kabinen helt ok, tenker det kan fungere på en dagflight ned til Nairobi.

IMG_0958.jpeg IMG_0959.jpeg

Crewet var hyggelig, forsøkte å komme i prat med ene cabin crewet. Han hadde aldri hørt om SAS eller denne challengen:p
    De var veldig rause med Gin&Tonicen på flighten.
    IMG_0960.jpeg

Immigrasjonen gjort unna raskt og smidig, inn i en bolt som tok meg til Park Nine Suvarnabhumi.
    Kan anbefales, ligger kort kjøretur unna flyplassen og så ut som det var bra fasiliteter på bygget. Ble bare soving der før fly turen går videre til Saigon med VN

IMG_0966.jpeg IMG_0971.jpeg

jgroneng, Kristian, EgilSk and 13 others like this.
  13. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    9,501
    Bonuspoeng:
    183
    Vietnam Airlines

IMG_0973.jpeg

Hadde valgt sete 32C tidligere ved booking. Ved innsjekk i appen ble jeg flyttet opp til 12C automagisk. Flott det på en full flight, helt ok benplass som fungerte for 1,5t flight.
    Her måtte jeg faktisk sjekke inn kofferten. De skulle absolutt veie sekken og kofferten, og var da selvfølgelig over kg grensa.

De serverte mat på turen til Saigon men sto over den. Glad jeg kjøpte fast track til 20$ for det ble bussgate og køen var milevis inne i terminalen. 20$ well spent der altså.

Fremme på Hilton, har litt over 20t så tenkte å bo i District 1, og Hilton hadde ok pris. Oppgradert fra det rimeligste rommet de hadde til suite, ok value:)
    Hotellet ble ferdigbygd i år.

IMG_0984.jpeg IMG_0985.jpeg

IMG_0983.jpeg

Nå blir det å ta seg en svømmetur, så ut å spise litt vietnamesisk mat før turen går videre til Singapore i morgen tidlig:)

Last edited: 05. des 2024
  14. milehigh

milehigh Veteran

Likes mottatt:
    9,940
    Bonuspoeng:
    183
  15. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    9,501
    Bonuspoeng:
    183
    Hadde en sekk og en vanlig carry-on. Men ja den er jo pakket godt for disse dagene da jeg ikke får vaska klær:p De sjekket ikke i det hele tatt idag mellom SGN-SIN:) Mulig utestasjonene er strengere?:)

milehigh liker dette
  16. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    9,501
    Bonuspoeng:
    183
    Ble sent i Saigon, ikke i seng før 0330 og vekkeklokka sto på 0630:oops:

Grab til SGN for å fly VN videre til Singapore. 1 time forsinket nesten, men landet 3 min etter rutetid??;)

Rakk bare å ta en pils i loungen før jeg gikk til gaten da immigrasjon og security tar sykt lang tid:oops:

IMG_1023.jpeg IMG_1025.jpeg

I Singapore tok jeg inn på Crowne Plaza på T3. Garuda flighten er 06.55 i morgen så orket ikke styre med bil, heller noen minutter ekstra på øyet og spasere til innsjekk istedet.

Tok en tur til Garden by the bay og chinatown. Endte opp på en italiensk restaurant anbefalt av Gordon Ramsey:) Orket ikke nok en dag med asiatisk så det ble italiensk i kveld:)

IMG_1031.jpeg IMG_1037.jpeg IMG_1044.jpeg IMG_1046.jpeg

Attached Files:

17. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    9,501
    Bonuspoeng:
    183
    Garuda Indonesia

De ved innsjekk lo når de så reiseruten min på vei hjem. Måtte sjekke inn kofferten min da håndtaket er ødelagt og orker ikke bære rundt på den. Det skulle vise seg å være litt problematisk da de ikke hadde interline avtale med Saudi mente han. Javel, etter å ha ringt litt rundt fikk han sjekket den inn til Cairo men ikke videre.. Måtte i tillegg signere på ett skjema at de ikke tok noe ansvar rundt kostnader hvis jeg feks måtte ha visum i cairo og det kostet penger. Eller at det ble andre fuck ups på turen ettersom de ikke hadde solgt meg denne reiseruten.
    Kommer tilbake til den senere med bagasjen osv:)

Han hadde hørt om million challengen, og sa det var en del folk som fløy den, og at i forrige uke var det ei kinesisk dame i 60-70 årene som gjorde samme challengen..o_O Hehe jadaså..

Innsjekk på T3 men flyet gikk fra T1 så rakk ikke noe lounge. Fikk kun boardingkort til CGK og måtte gå på transfer der. Har lest om at noen har fått nei der tidligere hvis ikke videre forbindelse er Saudi.

IMG_1048.jpeg

Reisen ned til Jakarta var bra. Kun meg og en til i business i en 737-800. Kan skjønne at de vinner disse prisene for best cabin crew. Super hyggelig, kunne navnet mitt og fulgte opp under den korte flyturen. Tok noe kylling og ris til frokost som var godt:)

IMG_1049.jpeg IMG_1054.jpeg IMG_1057.jpeg

jgroneng, Kristian, Earl and 12 others like this.
  18. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    9,501
    Bonuspoeng:
    183
    Gikk på transfer desken etter å ha gått i 15 min. Landet helt ytterst på terminalen:p

IMG_1061.jpeg

Der satt det en fyr og halvsov, sa jeg skulle transfer med Saudi, han trykte og trykte og sa etterhvert at jepp null problem, han måtte ha passet mitt så skulle han gå opp på innsjekk og fikse billettene for meg.

Spurte han om han ikke kunne ordne med bagasjen til TRD istedet for CAI. Nei det gikk ikke, da måtte jeg evt ut i hallen selv og snakke med de, og da dra gjennom immigrasjonen:rolleyes:

Satt der i godt over 30 min mens han var borte. Kommer han tilbake, da har han boardingkortene helt frem til TRD og han fikset slik at bagasjen gikk rett til TRD så da var det problemet ut av verden :D

Boarding ved gate 5, og kun 30 min her før boarding så jeg stakk innom loungen som ligger rett ved og ikke Garuda sin.
    A la carte, stor og fin lounge:)

IMG_1065.jpeg IMG_1066.jpeg

Nå venter Saudi og kjenner det er helt greit at det ikke serveres alkohol her uansett akkurat nå. Skal ha juice og prøve å sove litt:p Fullt i business idag!

jgroneng, Kristian, Earl and 17 others like this.
  19. GMJSChr

GMJSChr Medlem

Likes mottatt:
    1,205
    Bonuspoeng:
    83
    Nå vet jeg ikke om dette er helt på kanten fra kabinpersonalet, men de har faktisk alkohol ombord på Saudia flyvninger. Jeg ble tilbudt champagne med lav stemme fra ho som ble forelska i meg på Saudia flighten jeg hadde her om dagen. Vet ikke om dette gjelder alle flighter, men da har de det tydeligvis ombord?

Hanen, EgilSk, Lillegutt and 3 others like this.
  20. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    9,501
    Bonuspoeng:
    183
    De prøver vel å bli litt mer som Dubai o.l kanskje?:D

Del denne siden