The Great Eurobonus Heist - Jakten på millionen!

Tråd i 'Reisebrev' startet av paramberg, 12. nov 2024.

1. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,727
    Bonuspoeng:
    183
    Saudi Champagne?

2. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    9,501
    Bonuspoeng:
    183
    Saudi Airlines
    IMG_1077.jpeg
    IMG_1073.jpeg

Positivt overrasket over Saudi altså. 2-2-2 config er jo ikke noe særlig. Men crewet var kjempe bra, her og var de ekstra på to av oss som var elite plus medlemmer. Valgte å droppe mat etter vi kom i lufta for å sove. Men fikk det servert ca 2,5t før landing. Her tilbyr de både pringles, twix og kix sjokolade, samt haagen-dazs is som snacks i mellom måltidene. Spiste noe arabisk mat som var veldig godt, og arabisk kaffe er 10/10.

Mye forskjellig drikke ombord, prøvde ikke ut de ulike mocktailene men hun kom og serverte meg noe som var veldig godt til maten.

IMG_1076.jpeg

Tror faktisk om Saudi har tilgjengelighet og det er i den nye 1-2-1 configen deres at jeg blir å fly med de mer. Transfer i Jeddah var unnagjort på under 5 minutter. Han spurte bare hvor jeg skulle, sjekket ikke boardingkortet og sendte meg i vei. Så dro han selv og gjennom samme sikkerhetskontrollen så mulig jeg var eneste transit passasjeren han faktisk ventet på.

Rett i avgangshallen, og rett inn i Al Fursan loungen. Stor og fin, mye bra mat utvalg. Skal tilbringe de neste 6 timene her, så blir å ta meg en dusj etterhvert før ferden går videre til Cairo med SV i en A330.

IMG_1078.jpeg

jgroneng, Kristian, Earl and 12 others like this.
  3. GMJSChr

GMJSChr Medlem

Likes mottatt:
    1,205
    Bonuspoeng:
    83
    Den loungen var fantastisk!

paramberg liker dette
  4. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    9,501
    Bonuspoeng:
    183
    Loungen til saudi kan skilte med egen pizza chef, egen pasta chef, masse utvalg av kylling, fisk m.m. barista, haugvis med forskjellige kaker og is:) I tillegg til masse plass. Vært her 2t nå, det er veeeeldig lite folk her. Kl er nå 18.

jgroneng, Kristian, Earl and 10 others like this.
  5. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    9,501
    Bonuspoeng:
    183
    Saudi i A330 opp til Cairo. Trodde det var 2-2-2 av samme type config jeg flydde fra Jakarta. Ble overrasket da dette møtte meg:p

IMG_1092.jpeg

Heldigvis flytur på knappe 2t så helt ok. Kun 5 pax i biz så var masse av plass:)

IMG_1093.jpeg

Var litt bekrymet ett øyeblikk da vi var 20min forsinket og det sto 5 teknikere der fremme og styrte på. Men er i Cairo nå i transfer desken og venter på å bli hentet eller hva enn det er de styrer på med:p

IMG_1099.jpeg

Skal ta ett glass champagne på Air France flyvningen selv om klokka er 02! De blir flyselskap nr 15:cool: CDG-AMS-TRD står fortsatt for tur med KL før jeg er hjemme:)

Last edited: 06. des 2024
    jgroneng, Kristian, Earl and 13 others like this.
  6. Kjetil L

Kjetil L Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,606
    Bonuspoeng:
    93
    Heldig med tidspunktet du! Når jeg var der om morgenen var loungen stappfull, og pasta & pizza-greiene var stengt. Folk satt og stod langs disken der og spiste fordi det ikke var sitteplasser.

paramberg liker dette
  7. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    9,501
    Bonuspoeng:
    183
    At folk sa at transfer på Cairo var noe for seg selv… Oh yes så absolutt. Satt å ventet og ble hentet av en fyr etter en stund. Ble tatt med helt ut i innsjekkingsområdet. Måtte sjekke inn på nytt og få ny billett, så ble jeg bedt om å sitte på benken og vente. Han hadde passet mitt som gissel i tilfelle jeg skulle finne på å stikke av og bli i Egypt, som om det skulle skje:rolleyes::p

Etter en times tid så ble jeg hentet og tatt med gjennom immigrasjonen igjen og til sikkerhetskontrollen hvor alt var good. Rask tur innom saudi loungen her for nøe drikke før boarding til CDG

IMG_1106.jpeg

De flyr A350en mellom CDG og CAI, av den «gamle» typen, kun 3 år gsmmel flyet her. Knall bra, første gang med AF og det blir defintivt mer. Enda det bare var en 4t natte flyvning så tok jeg meg ett glass champagne for å feire flyselskap nr 15:D
    IMG_1111.jpeg

Poppet melatonin og la meg til å sove og våknet like før landing. Litt trangt i fotbrønnen men faktisk ganske god plass til ek som er 187cm og bred:p

IMG_1108.jpeg IMG_1110.jpeg

jgroneng, Kristian, Earl and 11 others like this.
  8. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    9,501
    Bonuspoeng:
    183
    IMG_1113.jpeg

Over 15 år siden sist jeg var på CDG. Hadde tenkt å sjekke ut loungen på 2E siden vi landet der men jeg endte opp på på 2F der KLM flydde. Fant ingen transfer skilt til 2E. Jaja, var bra lounge den på 2F og med dusj som jeg trengte:)
    Er det en ting de franskmennene kan så er det mat. Var ganske ok frokost buffet med ulike gode rundstykker, god skinke og div ost, og selvfølgelig ulike bakverk:)

IMG_1116.jpeg IMG_1118.jpeg

KLM til AMS og videre med KLM til TRD, hadde 3,5t på AMS. Slo ihjel tiden med litt serie i Crown Loungen:)

IMG_1121.jpeg IMG_1124.jpeg

En ting jeg har lagt merke tll nå etter å ha flydd med KLM 4 ganger siste to ukene, og alle de andre skyteamene nå er at de faktisk alle fire gangene informerer om at det ikke er lov å ta bilder av cabin crew osv - har KLM hatt noe problemer med dette siden de ser seg nødt til å informere om det?

Vel fremme i TRD, skulle plukke opp kofferten som har vært på den rundturen siden Singapore og den så sånn her ut :D:eek::oops:
    IMG_1128.jpeg

Håndtaket var litt fucka før jeg sendte den, var derfor jeg sendte den mén problemet var at håndtaket ikke gikk opp av kofferten. Her har noen virkelig hatt lyst til å trille kofferten min med håndtaket, så de har brukt all sin makt til å få opp håndtaket som hadde låst seg, hahah:oops::(

15/15 selskaper DONE:) Mangler bare poengene fra Vietnam Airlines så er alt i boks.

Kontoen trenger sårt den millionen nå, begynner å bli tomt:eek:
    IMG_1134.png

Skal skrive en oppsummering senere, nå må jeg få vasket klær for turen går til Tallinn i morgen kveld. Første flyvning med baby på 7 mnd, blir gøy:D

Last edited: 07. des 2024
  9. Kjetil L

Kjetil L Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,606
    Bonuspoeng:
    93
    Takk for turen, @paramberg! Skulle ønske vi kunne bruke litt mer tid på å utforske alle stedene, men vi får ta det igjen

Nå har jeg selv nettopp fullført og feirer i AF-loungen med litt bobler.

ebmill_15_sm.jpg

Del denne siden