Tid fra terminal C til B på EWR

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av indahla, 29. juli 2019.

  1. mrt

    mrt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,247
    Likes mottatt:
    797
    Bonuspoeng:
    113
    Takk, står nå i den lange vonde køen i C. Holdt på å gi opp pga fullstappet AirTrain
     
  2. Bakken

    Bakken Nytt Medlem

    Innlegg:
    1
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Hvor lang tid sånn ca. brukte dere på å dra fra Terminal B til C, og visa versa?
     
  3. mrt

    mrt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,247
    Likes mottatt:
    797
    Bonuspoeng:
    113
    Fra jeg sendte avgårde bagasjen i Terminal B, til jeg kom inn i Polaris Lounge, brukte jeg til sammen 1 time og 42 minutter. Det var kjempekø for å komme inn i AirTrain, så var det sikkerhetskø som gikk over to plan, og som sirklet seg gjennom hele etasjen.

    Tilbake til B, tok jeg United bussen. Fra jeg forlot Polaris Lounge, til jeg var framme ved SAS / Lufthansa Lounge, brukte jeg 46 minutter. Husk at hvis bussen stopper et sted med flere busser, er dette med stor sannsynlighet Terminal A og du må prøve å rekke bussen ved siden av som går til Terminal B. Bare flaks at jeg spurte. Jeg rakk den bussen, flere som måtte vente på neste. Dette er liksom ikke flybussen hvor man blir hilst ved påstigning eller får beskjed om neste stopp ;)

    Dette var 04.01.2022 og med EWR-OSL flyet
     
    Bakken liker dette
  4. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    7,701
    Bonuspoeng:
    183
    Ikke sant?

    Jeg hadde lykkelig glemt US sikkerhetskøer etter et par år uten innreise der.

    Men av 120 minutters transfer på EWR, som burde være romslig (godt over minimum connection time) rakk jeg såvidt United videre på innenriks etter SK CPH-EWR som tilogmed var litt før rutetid.

    10 minutter gikk på reisen med Airtrain, 40 minutter før det i immigration, men den mest uventede faktoren var over 60 minutter på innenriks security check.

    Holdt såvidt, siden EWR-MIA stod på gate rett ved siden av security. Og i tillegg var 20 minutter for sene med å gjøre last call pga sent innkommet maskin.
     
  5. mrt

    mrt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,247
    Likes mottatt:
    797
    Bonuspoeng:
    113
    Det er helt sykt. På forhåpentligvis neste reise, har vi 1.40h i IAH. Der har jeg bestilt assistanse + rullestol for svigermor, kun for å kunne bli med henne på "fast track" :(. Pleier ikke å utnytte dette, men dette er en bestiling på utgåtte billetter og CT...
     
  6. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    7,701
    Bonuspoeng:
    183
    Lykke til, og håper det går bra for dere. USA-køene er vanskelige å bli klok på.
     
    mrt liker dette
  7. democomputer

    democomputer Senior Medlem

    Innlegg:
    1,225
    Likes mottatt:
    5,399
    Bonuspoeng:
    183
    Slik kan det også gjøres:

    Tog fra Penn Station 1407
    Første Airtrain etter to minutter
    Ingen foran oss i innsjekk på SAS.
    Airtrain etter ett minutt
    25 minutter security. Ble jagd ned og opp igjen, fant et *G skilt og hoppet over en mil med kø, så at det sto et skilt ved siden av TSApre med *G også, så kunne kanskje spart ti minutter.

    Måtte vente sju minutter på bord i dining area, men sitter her halvannen time etter vi dro fra Penn.

    K
     
  8. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,241
    Likes mottatt:
    22,478
    Bonuspoeng:
    183
    Er det nokon som har oppdaterte erfaringar her? Eg skal etter planen fly til OSL med 18:55-flyet og vil gjerne ha so lang tid som råd i United Polaris loungen. So langt eg kan sjå er det 17.20-flyet til Stockholm som er det fyrste flyet som går. Det vil vel seie at eg kan sjekke inn ca 1400? Er all transport mellom terminalane landside?
     
  9. Flymunda

    Flymunda Senior Medlem

    Innlegg:
    984
    Likes mottatt:
    6,502
    Bonuspoeng:
    163
    Sjekk reisebrevet mitt "jakten på den femtiende delstaten". Der er manøveren med innsjekk hos SAS, Airtrain, security hos United og så airside buss tilbake forklart med litt tidsangivelser også.
     
  10. Magnus1001

    Magnus1001 Senior Medlem

    Innlegg:
    978
    Likes mottatt:
    2,894
    Bonuspoeng:
    93
    Vi sjekket inn baggasje til OSL samtidig som insjekken åpnet til ARN i mai. Tok deretter air train tilbake til Terminal C, gikk rett igjennom fast track og tok til venstere hvor du finner Polaris lounge på høyere hånd. Airside buss gikk fra gate 71 (om jeg ikke husker helt feil) og tok oss tilbake til Terminal B.
     
    Sunnfjordingen liker dette
  11. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,241
    Likes mottatt:
    22,478
    Bonuspoeng:
    183
    Mange takk folkens. Då eg skreiv dette hadde eg heilt gløymt at eg reiser berre med handbagasje. Då blir det nok innsjekk på app og endå fleire timar i loungen. Dei tek vel boardingkort på app "over there"?
     
    Eddie47 and indahla like this.
  12. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    7,701
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, gikk fint på MIA 2 ganger nylig i alle fall.
     
    Sunnfjordingen liker dette
  13. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,241
    Likes mottatt:
    22,478
    Bonuspoeng:
    183
    Då blir det rai rai!
     
    tobeornot999, Jorge and RoadKing like this.
  14. Fleksnes

    Fleksnes Aktivt Medlem

    Innlegg:
    396
    Likes mottatt:
    709
    Bonuspoeng:
    93
    Fortsatt så enkelt at man, med håndbagasje, bare sjekker inn på terminal c, koser seg i lounge, tar buss til b og sitter hos LH en liten stund før avreise med SK?
     
  15. Wanderlust

    Wanderlust Senior Medlem

    Innlegg:
    921
    Likes mottatt:
    707
    Bonuspoeng:
    93
    Fungerte i hvert fall aldeles utmerket i slutten av august.
     
    Spielhaug and Fleksnes like this.
  16. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,464
    Likes mottatt:
    5,614
    Bonuspoeng:
    183
    Fikk du sjekket inn SK-flight i terminal C? Eller hadde du kun håndbagasje og sjekket inn på mobil?
     
  17. Wanderlust

    Wanderlust Senior Medlem

    Innlegg:
    921
    Likes mottatt:
    707
    Bonuspoeng:
    93
    Kun håndbagasje, sjekket inn på mobil og scannet bare boardingkortet på telefonen; både i sikkerhetskontrollen og i loungen.

    Hadde jeg hatt innsjekket bagasje måtte jeg nok belaget meg på innsjekk i B og busstur begge veier. Eventuelt Airtrain og 2 ganger sikkerhetskontroll. Vet ikke hvor lang tid i forveien man får sjekket inn bagasje, men hvis det kun er et par timer i forkant må det nødvendigvis bli et kort besøk i loungen. Her vil jeg si det gir mye frihet å kun ha håndbagasje, så jeg ville absolutt vurdert det om det er mulig for deg.
     
  18. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,959
    Likes mottatt:
    5,764
    Bonuspoeng:
    183
    Bussen plukker ikke opp passasjerer på B, så er Airtrain som gjelder etter å ha kvittet seg med bagasjen. Etter loungebesøk tar man buss tilbake innenfor sikker sone, så det holder med én runde gjennom sikkerhetskontroll.

    Skranken til SAS åpner klokken 14.
     
    Maggie liker dette
  19. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,464
    Likes mottatt:
    5,614
    Bonuspoeng:
    183
    Det var det jeg tenkte. @Fleksnes skrev «…sjekker inn på terminal c.» Og det er ikke mulig å sjekke inn på terminal c.

    Og bussen går bare fra terminal C til B, ikke den andre veien.
     
    Ombo liker dette
  20. Fleksnes

    Fleksnes Aktivt Medlem

    Innlegg:
    396
    Likes mottatt:
    709
    Bonuspoeng:
    93
    Burde påpekt at det kun var med carry on. Nå fr ikke jeg opp boardingpass i appen uansett så da må jeg vel innom terminal b.
     

Del denne siden