God morgen fra JAL Sakura lounge HND. Det ble ikke SAS likevel men de flyttet meg relativt kjapt over på en grei rute hjem med JAL og AF. Bare synd det ble 777 og ikke nye A350-1000 når man først skulle få prøve premium economy der. Her kan du nyte nydelig flyutsikt mens du spiser din curry. LH 747 touchdown i nydelig vær her.
Hm, var sas kansellert til Tokyo på mandag? Vurderte å ta turen, men vi endte opp med sfo istedenfor. Bolaget var hyggelig foran i gardinen. Ble fullt der fremme etter oppgraderinger då det ut til. Telte 8 seter ledig i hele flyet. Beste var 55 min fra arrival til vi var på plass på Marriott Marquise. Mpc var køfri selv om vi kom rett etter Air France. Fikk beskjed om at siden en av oss hadde ny ESTA skulle vi egentlig blitt sendt bak i vanlig kø, men han gjorde et unntak for oss. Ut til flyplass på tirsdag for å hente leiebil.
Flyet på tirsdag morgen tokyotid ble kansellert da mandagsflyet fra CPH måtte snu pga motorproblem, i følge post på mandagstråden.
God morgen fra kontoret. Solen skinner, og jeg er på vei inn i et treningsrom uten vinduer. Det kan bli hardt med første treningsøkt etter ferien.. Ha en fin en!
Morn fra kontoret. Ikke så mye fly de neste månedene grunnet flytting og oppussing, men kan i det minste feire at det i disse dager er 6 år siden jeg svei av en CT til HOV. Så får man booke litt turer til Milano etter hvert, ble sesongkort hos Inter denne sesongen også Forrige sesong kulminerte med fadese på Aspmyra, men satser på at det blir noen gøye bortekamper i CL i høst. Ha det kjekt
God morgen fra kontoret i nordvest som fortsatt er meget stille. Bare en god uke nå til litt mer ferie og jeg skal ut å fly med Virgin og det er selvsagt SAS mainline som skal ta meg til LHR. Som dere vet truer de med streik og jeg har nå ordnet en nødløsning med KLM flex billetter, men håper inderlig flyene går som vanlig. Dersom ikke må jeg muligens (i tillegg til KLM billettene) også svelge avgiften for start av reise fra LHR.... Ha en streikefri tirsdag!
Morn fra kontoret. En eller annen tulling (meg) hadde før ferien bestemt å ta et utvidet statusmøte på 3 timer med start kl 9. Normalt sett starter jeg ikke møter før 10. Angrer nå. Jaja, sånn kan det gå. Har begynt å planlegge tur med ølklubben jeg er medlem i. Vi skal på maifest i Munchen, samt få med oss noen av ølhistoriens høydepunkt. Det gledes, selv om det er mange måneder til og mange turer i mellom. Ha en fin tirsdag!
God morgen fra Radisson BLU på TRD. Straks klart for frokost men hunden skal få litt luft først, har ligget i senga siden 20:00. Tydelig sliten etter ei uke i Femundsmarka. Kjøreturen videre blir til MQN og videre utover kysten og opp i fjella i morgen tidlig. 3-4-5 dager med telt og fiske, og helt uten dekning
God sløv morgen. Ble seint og litt fuktig i går. Måtte drikke opp resten av vinen vi hadde med på hytta i sommer, for i dag er avreisedag. Det ble for hektisk å skulle reise rett fra hytta til Gardermoen i morgen. Dessuten skal det regne Nå er det vel på tide å stå opp og lage litt kaffe! Ha en flott dag!
God ettermiddag fra jobben. Opphavet er besøkt og det ankommer akkurat et nytt helikopter med mer jobb, ser og hører jeg. Hverdag altså.
Hilser fra skogen øst I Oslo. Er ute på feriens aller siste markatur. Sukk. Det er også nesten 3 måneder til neste ferie. Dobbelsukk. Jaja, det vil jo bli noen helger før den tid, og den første er det heldigvis kun 3 dager til! God tirsdag!
Rett og slett veldig heldig med været opp og ned steinrøysa Valgte en annen vei ned fra fjellet og fikk med oss 4 moskus 6 timer fra start til mål inkludert pauser er vi fornøyd med.
God kveld fra barselhotellet på Ullevål. Det ble familieforøkelse igår. Nå er navnevalget registrert, så så fort bedre halvdel godkjenner er man klar til å ringe inn og legge til +1 infant på neste års tur. Klart... Det kan jo være jeg har litt andre ting å tenke på de neste dagene.
Muligens noen synes jeg spam’er dagstråden om dagen, bare å gi beskjed! Synes det er litt gøy å kunne bidra med litt inspirasjon til alternative turer som ikke innebærer fly og dyre hotell. At vi havnet på Snøhetta i dag, var Yr sin fortjeneste. Sjekket stadig Yr fra onsdag i forrige uke, samtidig som vi sjekket DNT Snøheim for ledige 2 sengsrom, 9 rom ledig på Onsdag. Samtidig med at vær meldingen fortsatt var positiv for klarvær på denne dag, valgte vi å holde igjen bestilling av rom. (DNT krever full pris for avbestillinger nærmere enn 7 dager) Vær melding holdt seg og rom ledig sank så pass mye at vi tok ikke sjansen å vente lenger. Så rom ble bestilt på lørdag morgen, og lørdag kveld var det full booket. Flaks for oss! Kan jeg kreditere dette med at jeg er i følge meg selv meget god til planlegging, eller er det tilfeldig? Overhørte Bestyrer i samtale med en ansatt når vi satt i peisestuen: Nå er det fullt i alle kroker, 4 stk i møterommet, 2 stk på en kosestue, og noen andre på lageret Så de tar vare på folk som bare kommer uten bestilling. For å komme til Snøheim må man ta buss fra Hjerkinn, og samme tilbake. Vi hadde feilberegnet tur tiden vi ville bruke og ankom Snøheim ca 2 timer før bussavgang vi hadde billett til. Men det stod en buss når vi nærmet oss Snøheim fra turen, la inn en liten spurt og nåde bussen 12 min før avgang. Spurte sjåføren om det var muligheten for å bli med, det skal la seg ordne det sa han. 2 timer spart der, er 2 timer tjent etterpå tenker jeg! For å ikke måtte stresse med telt, hadde vi booket oss inn på billigste hytte på Snøhetta Camping til 550 kr natten. Hadde jo ikke store forhåpninger når vi parkerte ved «boden» Men dette holder fint for 2 pers på en overnatting Terrassen er jo digg Og kunne nyte kveldssolen bak ett skydekke Hvis noe her på IF ønsker at jeg rapporterer mindre fra ting som ikke er relevant ift flyferie, så er det bare å gi beskjed!