Hvor i all verden kom det der i fra? De fleste av oss liker å lese om livets små og store begivenheter på dagstrådene, flyrelaterte saker kommer i flytrådene. Alle er vel ikke ute og flyr hver dag?
ingenting er så bra som en tråd som mister fokus og tema så snubles det alltid tilbake på et tidspunkt.
Lurte på å starte ølklubb selv. Fordi jeg vil reise. Og liker øl. Det må jo bli bra. Har du steder du henter inspirasjon til reise, ferdig opplegg, eller mer «du ordner øltur»?
Jeg har reist en del både privat og i jobbsammenheng de siste 30+ år. Ølinteressen har alltid vært der og er alltid på jakt etter spesielle steder og opplevelser. Så i klubben får jeg typisk ansvar med å planlegge årets tur. I år var vi i Belgia og besøkte blant annet noen små bryggerier, hadde øl og sjokolade pairing og var på guidet tur.
Er heldig som har en øltur-fikser-kompis, så det har blitt endel slike turer gjennom årene. Før Camra la ned (!) Great British Beer Festival i fjor hadde jeg vært der hvert år utenom covid tiden godt over 10 år i strekk. I fjor var organisasjonen på konkursens rand, og de har sluttet med festivalen for godt. I Estland er det en strålende festival hver mai, Tallinn craft beer fest. Pågår i et par dager hver gang, og byr på masse godt øl fra hele verden. Så er det selvsagt MBCC i CPH. Den er en klassiker, og igjen: øl fra hele verden. Man betaler inngang, får et glass, og smaker på alt de forskjellige bryggeriene byr på uten ytterligere betaling. Mikkeller som arrangerer (MBCC = Mikkeller beer celebration Copenhagen). Anbefaler begge disse! Lett å finne dem på nettet, ta med noen gode venner og ha det hyggelig over gode øl!
Takk! Begge har vært på radaren en stund men har ikke besøkt de selv enda. Vi har typisk hatt gruppetur i september/oktober, men har nylig byttet til mai-ish, som gir helt nye muligheter.