Fant ikke noe på et søk om tigerair. Kanskje en annen rar sjel har opplevd dette før og har tips? Har funnet ut at det kan være en billig måte å komme seg mellom Japan og Taipei. Men når jeg på hjemmesiden prøver å betale bestilingen, feiler den både på SAS Amex og SAS Mastercard. Det kommer opp meldinger på kinesisk som jeg får googlet frem til noe i gaten "could not make currency exchange" (har lukket vinduet nå). Vil det si at man kun kan bestille med kort som faktureres i de valutaene man kan velge mellom på hjemmesiden deres? De aksepterer jo såklart både Visa, MC, Amex. NOK er ikke en valuta man kan velge... Så har jeg vurdert å bestille via 3rd party , men disse agentene gjør det jo dyrere, spesielt fordi vi ønsker å sjekke inn bagasje. Og ærlig talt liker jeg ikke å måtte benytte slike 3rd party sider for bestilling heller (supersaver, seat24, hva det nå måtte være) Noen som har peil på hvordan det kan løses, eller har et kredittkort i en av valutaene de tilbyr og evt kan hjelpe?
Har booket Tigerair en gang tidligere, men med taiwansk kort. Får du samme problem flere ganger? I så fall tar jeg gjerne en titt på feilmeldingen. Lettere for å finne ut om det er mulig å booke billetter med norske kort hvis jeg har feilemeldingen.
Kan det være at kortene ikke er åpnet for transaksjoner i landet tigerair er lokalisert? Et annet selskap som flyr billig mellom Japan og Taiwan er scoot, hos dem kan du velge NOK.
Har prøvd flere ganger med både mc og amex (i går og i dag). Amex kommer aldri til slutten, tror den egentlig prøver åpne securepay-greia. MC kommer opp med secure3d hvor jeg må inn i sas mc appen og godkjenne, også får jeg den feilmeldingen på kinesisk etterpå.
Har ikke regionsperre aktiv. Scoot flyr ikke denne ruten dessverre. Kan være vi vurderer annen avreiseflyplass. Eller biter i oss å ta eva istedetfor.
Takk, skal prøve en gang igjen i morgen og sende over. Tar litt tid når man må fylle inn 2x pass-info osv