Til Bangkok på loftet hos Singapore og EVA hjem igjen!

Tråd i 'Reisebrev' startet av Eddie47, 17. jan 2024.

  1. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,429
    Likes mottatt:
    8,808
    Bonuspoeng:
    183
    Grisefest, ja. Var på en i ‘96, ble kjørt fra Playe del Ingles og langt oppi huttiheita. Mye mat, MYE dårlig sangria (is there another kind?), etter underholdninga var slutt var det ennå 2 timer til bussen gikk. Vi tok taxi
     
    RoadKing and EndreD like this.
  2. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,687
    Likes mottatt:
    872,256
    Bonuspoeng:
    293
    I dag har vi nok en gang vært hos damene våre på kna-instituttet borti gaten.
    IMG_3730.jpeg
    Behandlingen var det samme som sist, men denne gangen ble jeg ikke overrasket over at en dame klatret på meg med albuer og knær.
    Jeg er egentlig veldig glad for at det er godt voksne damer med store brutale hender som knar meg og ikke en av de oversminkete «småpikene» i noen av de mange andre massasje salongene.
     
    Last edited: 03. febr 2024
    kjeeli, Sonictravel, Earl and 12 others like this.
  3. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,687
    Likes mottatt:
    872,256
    Bonuspoeng:
    293
    Vi har dyr her i Edens hage!
    Den ene heter Per og er et ekorn, han stikker innom iblant og sjekker om det er noe å hente i den tomme kaffekoppen eller drammeglasset. Så er han bortom døren for å sjekke om den er åpen.
    Dette er nesten som apeflokkene som sjekket det samme i Ubud på Bali, de prøvde i tillegg å åpne kjøleskapet som sto på terrassen …

    I tillegg har vi også, nesten utenfor porten, truffet på denne kompisen
    IMG_3729.jpeg IMG_3728.jpeg
    I følge zoologen i resepsjonen var dette en helt uskyldig og ufarlig «green snake» som lever i busker og trær.
    Han så på meg med like stikkende og skumle øyne som huggormene på strilelandet, så snudde han seg og hoppet inne hekken bak seg.
    Da hadde jeg nettopp sagt til fruen at den kan ikke hoppe på oss.
    Du verden ..
     
  4. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,687
    Likes mottatt:
    872,256
    Bonuspoeng:
    293
    Det er sikkert over 20 grader i vannet .. c582252c-616d-4eac-abee-43a5a5295502.jpeg
     
  5. Berlioz

    Berlioz Gammel? Jeg??

    Innlegg:
    2,087
    Likes mottatt:
    14,794
    Bonuspoeng:
    183
    For å følge opp med slangehistorier på Centara: Det falt en slik grønn en ned fra toppen av en palme noen få meter fra der vi vanligvis har våre solsenger. Den lå i halvsvime et laaangt minutt, og plutselig var den borte. Vi bruker fortsatt samme solplass.
    En annen gang kom en tynn grønn strek buktende frem over utegulvet på Coast restauranten. Litt panikk før den forsvant, antagelig under gulvet.
     
    kjeeli, Kristian, Earl and 5 others like this.
  6. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,687
    Likes mottatt:
    872,256
    Bonuspoeng:
    293
    I dag har vi vært og sett hvordan «vanlige folk» har det her på hotellet!
    Vi gikk og spiste frokost i jernbanerestauranten!
    De så forbausende vennligsinnet ut .., og utvalget i buffeten var bedre enn i Club Loungen.
    Vi kom som vanlig litt sent og det var derfor rolig og god plass.
     
  7. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,687
    Likes mottatt:
    872,256
    Bonuspoeng:
    293
    Livet er lett ..
    Long Island Iced Tea image.jpg
     
  8. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,687
    Likes mottatt:
    872,256
    Bonuspoeng:
    293
    Det er litt skremmende å få tekstmelding fra SAS om schedule change når man er i Asia og skal fly fra BKK på onsdag ..,
    Men heldigvis var det BGO-YVR i september
     
  9. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,687
    Likes mottatt:
    872,256
    Bonuspoeng:
    293
    I dag er elefanten til frisering, det er jo nødvendig når de skal ha vakre fasongklippete trær i Edens hage IMG_3758.jpeg
     
  10. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,687
    Likes mottatt:
    872,256
    Bonuspoeng:
    293
  11. ccurrahee

    ccurrahee Fly sa du?

    Innlegg:
    10,176
    Likes mottatt:
    36,714
    Bonuspoeng:
    293
    Kaldt i Asia også :)
    IMG_5181.png
     
  12. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    16,035
    Likes mottatt:
    33,258
    Bonuspoeng:
    293
  13. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,687
    Likes mottatt:
    872,256
    Bonuspoeng:
    293
    Nei ..
    Trodde det skulle være vår på strilelandet så langt ut i februar!

    Det er mye rart en finner i butikkene her, har kjøpt en Espresso Øl ..
    Var det godt? Tja ? Litt rart kanskje, men alt må jo prøves IMG_3764.jpeg
     
  14. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    16,035
    Likes mottatt:
    33,258
    Bonuspoeng:
    293
    Den må jeg se om jeg finner og får prøvd i mars.
     
  15. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,581
    Likes mottatt:
    24,420
    Bonuspoeng:
    183
    Det må vere praktisk å få både malariamedisin og kaffi i same boksen. Karsk light.
     
    Kristian and obay like this.
  16. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,687
    Likes mottatt:
    872,256
    Bonuspoeng:
    293
    Utenfor Hua Hin, ca 5 km fra sentrum ligger «Artist Village Hua Hin»
    http://www.huahinartistvillage.com/
    Egentlig et spennende sted hvor kunstnere lager og stiller ut og selger sine håndlagde produkter.
    Det er også et museum hvor det er kombinasjoner av historiske gjenstander som her en kopi av konge båt IMG_3676.jpeg
    .. og rare figurer IMG_3679.jpeg
    Og fine salgbare bilder IMG_3677.jpeg
    Dette bildet, en akvarell laget av stedets stifter prøvde jeg å kjøpe. Fruen fant i hodet sitt plass på en av veggene hjemme.. «Vi må bare flytte noen Hetlandorginaler så passer fint over kamferkisten»
    Problemet var at jeg ikke ville/kunne ha rammen.
    Flere telefoner i alle retninger og eksperter ble tilkalt.
    Resultatet ble at prisen ville være nesten den samme som med ramme .. og etter noe diskusjon ga jeg opp prosjektet, men vi synes begge at det var et fint bilde og at det hadde passet godt over kamferkisten. IMG_3678.jpeg IMG_3675.jpeg
    Utenfor gikk denne og spankulerte, gikk litt i ærbødig avstand. Av erfaring er jeg skeptisk til store sinte fugler .. IMG_3680.jpeg IMG_3681.jpeg
     
    Baldrick, kjeeli, Calling and 17 others like this.
  17. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,687
    Likes mottatt:
    872,256
    Bonuspoeng:
    293
    Siste frokost i Hua Hin inntas innendørs i nedkjølt rom .. vi tar gradvis tilnærming til lavere temperaturer .. i dag 25 grader inne og 30 grader ute .. IMG_3772.jpeg IMG_3771.jpeg IMG_3770.jpeg
     
    Baldrick, kjeeli, Calling and 20 others like this.
  18. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,687
    Likes mottatt:
    872,256
    Bonuspoeng:
    293
    Vi snakket med noen nordmenn her i går og vi fortalte at vi skulle reise herfra i dag .. og at vi ville være hjemme torsdag kveld.
    Litt forundring, «vi reiste med Norse ned her og det tok da bare ca 10 timer»
    Vi skal skal fly fra Bangkok via Taipei til Wien .. det tar ca 21 timer totalt ..
    «Det går da raskere fly????»
    Han liker å fly sa fruen ..
    «Da håper jeg dere får sitte så godt som vi gjorde på Norse, vi satt nemlig i de flott gode setene i Premium!!»
     
    Baldrick, kjeeli, Calling and 22 others like this.
  19. ccurrahee

    ccurrahee Fly sa du?

    Innlegg:
    10,176
    Likes mottatt:
    36,714
    Bonuspoeng:
    293
    Det er noe med referanserammen :) Premium er jo deilig når turist er normalen.

    Så har vi vel lært å ikke si noe når folk på jobb forteller at de har blitt oppgradert til frist en gang :rolleyes:

    Gled dere til EVA : min flight er om 5 timer men den går med narrow body denne gangen.
     
    Teknolai liker dette
  20. EndreD

    EndreD Veteran

    Innlegg:
    2,116
    Likes mottatt:
    12,694
    Bonuspoeng:
    183
    Min første opplevelse i "de eleverte klasser" var i Norwegian Premium til Miami, og jeg husker godt at jeg synes det var ganske stas. Har aldri vært i nærheten av samme følelsen i noen andre premium plus-klasser. Jeg likte Norwegian mye bedre enn SAS akkurat der. Og jeg har også forståelse for at det er behagelig med en kort flytur hjem for å strekke oppholdet på ferie litt lenger. I de flestes øyne, så er vi noen merkelige vesener :)
     
    ari1000, Kristian, Teknolai and 3 others like this.

Del denne siden