Vi valgte også å dra tilbake til Carlton. Synes bassengområdet er bra, bra mat, nye rom og sentral beliggenhet.
Dette er et område vi i vesten ligger etter. Det er skikkelig renslig og godt å bruke, anbefales virkelig! Ved siste oppussing av bad her i heimen ble det en slik installasjon med alle funksjoner og nettkobling, man har da smarthus! Første gang jeg møtte dette fenomenet var i Tokyo rundt 1990-95 en gang. Det hadde mekaniske kontroller og en omfattende plakat med instruksjoner på japansk. Nederst en (sort of) engelsk bruksanvisning i rød fet skrift: Don’t twiddle knob or you wet your pants
En tidlige kollega av meg traff på en slik dass i Japan rundt 1990 .. sivilingeniør og litt oppfinner. Han ble så fascinert at han plukket fra hverandre hele saken og brukte natten på å sette den sammen igjen.
Det er et hardt liv i Bangkok! Først er det et slit å rekke frokosten! Så er det å kle seg og gjøre seg klar for dagen .. ingen tar hensyn til at Eddie trenger 4-6 dager til å « svelge» jetlagen når han reiser østover! I gamle dager da Eddie pendlet mellom Orlando og Opole i Polen gikk det betydelig bedre, men nå når det er helg hele uken er dette blitt tungt! Ja Ja .. til dagen i dag! I dag hadde vi avtalt med ThaiHappyTaxi om å bli hentet kl 12 til Tempeltur. .. kl 11:53 kom det melding fra guiden (Minly) at hun satt i lobbyen .. Stress!
Guiden, Minly, pratet som en foss (kanskje på engelsk), men hun fortalte om dagen og hva vi skulle se .. tre templer og et marked. Så bar det ut i trafikken, i dag med en voksen kvinnelig sjåfør som var god og trygg i trafikken .. De sa det var lite trafikk siden det er søndag??? 5 1/2 time med templer og en thaidame som nok kunne sin historie og engelsk betydelig bedre enn hun fikk ut av munnen var nok .., Her er 5,5 tonn i rent gull ..du verden og her er det hele laget av bananblader .. 86 meter høy såte for å hylle Buddha, første del av konge nr 2 og andre del av konge nr 4 Noen kjøpte seg plass til asken bak en Buddha statue for å komme fortere frem når de slukket lyset
Vår nye venninne guiden Minly informerte oss grundig ved flere anledninger at der det var mange kinesere og vietnamesere måtte vi passe ekstra godt på verdisakene våre! Kinesere og vietnamesere stjeler som ravner … Jeg for min del har problemer med å se forskjellene …
Dassen er bare herlig. En knapp for alle behov. Fikk testkjørt en slik en på ANA lounge, var veldig mye FCT og LH F som ble eliminert
Vi som er vant med Laksevåg Senter og de 20 butikkene de har der (ja KIWI er der og) blir en smule overveldet når vi kom inn i Terminal21! Det tar nok noen uker å finne frem der, ja jeg har vært på store Malls i USA, men dette var fascinerende og forvirrende. Vi kom oss omsider i kjelleren og fant alle de forskjellige matbodene .. de smarte har satt opp hva de selger på engelsk og det hjelper ..! Vi fikk oss noen rekedonuts og rekeruller .. det smakte utrolig godt .. I matbutikken fant vi vann fra hele verden, kortreist vann fra Vatnestrøm i Agder, Island, Fiji og Nord-Italia .. du verden! Vann er da vann eller? Jeg har smakt de alle og synes ikke noen peker seg ut .. vannet i brønnen på hytten smaker like godt.
Vi bor i et Club rom på Carlton Hotel og det er strålende! Klokke 18 om ettermiddagen går vi opp i Loungen og spiser og drikker. Vi har nå vært her 4 kvelder og har ennå ikke hatt behov for å gå ut og spise. Mett blir vi og lett salongberuset .. Thaimat og restauranter finner vi helt sikkert i Hua Hin ..
Vi synes ofte at det er stor og bråkete trafikk i Nattlandsveien hvor 90 % av bussene er elektriske og 40 prosent av bilene er elektriske ..
Bor på Carlton Hotel ikke på Ritz Carlton .. Sitter akkurat nå med kaffe og avec på terrassen på Club Lounge
Det er minst like bra @Eddie47 , rekker dere en champagne sunday brunch? https://www.luxuo.com/lifestyle/bangkok-most-sumptuous-sunday-brunches-update-2023.html
Vi rekker nok ikke det .. Men her i Lounge pusher de drikke hele tiden .. før glasset er tomt kommer de å spør om jeg vil ha mer! Når alkoholserveringen slutter kl 19:45 kommer de og spør om siste bestilling (flere ganger)
Litt kompensasjon fikk vi da etter snøkaoset på Gardermoen på onsdag i forrige uke … Flygningen mellom OSL og LHR ble belønnet med 1875 statuspoeng for en bonusreise …
Det liker vi @Eddie47 Viktig faktor at de ansatte er menneskekjennere og ser klientellet, samt deres behov
Takk for rapport så langt. Det frister så innmari med kaoset i Bangkok igjen for deretter å trekke seg til ake til hotellet. Hvor mye kostet club rom pr natt? Var det varme retter i lounge på kvelden?
Jeg kan svare her siden det er natt i Bangkok nå. Jeg har betalt ca 2.000-2.500 pr natt de gangene jeg har bestilt Club room her. De serverer varme retter på kvelden, men lite servering tidligere på dagen.