Det er herlig luksus å ha eget basseng!
Morgenbad og kaffe, sol og medisin (magemedisin)!
Utallige leger (alle mine fastleger og
@drsyk )mener at maten ute i verden er variert og derfor trengs det stabiliserende medisiner, fruen tar youghurt og jeg tar alltid noe sterkere. Nå er det blitt en lokal rom!
Livet er travelt her i østen!
I går var vi på sightseeing og så var vi hos skredderen for prøve bukser, nei de var ikke klar for prøving, kom igjen om to timer.
Hjemme i villaen gikk strømmen og du verden hvor varmt og klamt det ble inne, hvordan klarer man seg her uten AC?
Når elektrikeren kom stakk vi, da var det tid for Loungetid med småsnacks og malariamedisin, tøft liv!
Tilbake til skredderen …. der hang det en bukse til prøving, den passer ikke meg sa jeg. Mannen i butikken insisterte på at den var sydd etter mål til min atletiske og flotte kropp, og at jeg måtte prøve … jeg fikk den etterhvert opp og den var trang som et pølseskinn. Altså ikke min bukse!
Stor oppstandelse, sjefen ble oppringt og han kom etter en stund. Nye mål ble tatt av sjefen og de stemte med de målene han selv hadde tatt tidligere ….
Ja men vi har 4 bukser til deg i fabrikken ….
Javel? Hvis de ikke passer skal jeg ikke ha dem!
«Det er sikkert en forveksling vi har så mye å gjøre …..»
«Kom igjen i morgen så har vi bukse til prøving!»
Litt som helseministere: «Jeg har da ikke gjort noe galt!!»
Noen må gå!
På hotellets Coast Beach resaurant var det i går fiskeaften, der kunne vi velge mellom laks, tunfisk og seabas.
Laks kan vi spise hjemme, men kanskje den her er ferskere en den vi får fra Lerøy på den lokale Kiwien??
Vi valgte tunfisk medium-rear og den var aldeles nydelig.
I dag er planen å prøve bukse (eller å kansellere bestillingen) og så skal vi besøke en ny venn av oss fra Bergamo i Italia!
Carlo heter han og driver en italiensk restaurant rett utenfor hovedporten til hotellet …. der er det deilig mat og svært god service!
I tillegg fikk jeg en nydelig grappa på huset
View attachment 131701
Vis alt...