Til LA i mars 2022

Tråd i 'Reisebrev' startet av Neguah, 19. mars 2023.

  1. Neguah

    Neguah Aktivt Medlem

    Innlegg:
    271
    Likes mottatt:
    125
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg bruker ofte litt tid på å få ut både bilder og film fra reisene mine. Hvordan det blir tatt imot, vil vel vise seg her. Det er nå ett år siden, så jeg er litt spent på mottakelsen. De fleste reisebrev er jo stort sett direkte. Anyway...

    CT-billetten går snart ut. Kona og jeg har to barn, der den ene fortsatt henger fast i puppen. Vi innser at vi bare må droppe CT denne gangen. Men så kommer det et raskt forslag fra kona, 3-4 dager før CT går ut. "Du kan jo reise med kompisen din". Tja, hvorfor ikke. Hvorfor tenkte vi ikke på det før?

    Det blir en massiv jakt på billett i juli 21. Madagascar, Dubai, Houston, Chicago eller Miami? Bare timer før billetten går ut, ringer jeg SAS og booker tur til Miami. Vi gleder oss. Sent i desember kansellerer SAS deler av turen. Miami blir umulig. Blir tilbudt en omreise som tar fra oss ett døgn. Uaktuelt. Etter mye frem og tilbake finner vi tur til LA. 5 overnattinger. Ingen har vært i USA, så dette blir gøy!

    Dagen før avreise oppdager vi at vi har misforstått Covid-reglene. Vi må ta en test, og den bare pinadø være negativ. Vi ser for oss at vi må kjøpe en test til 2k, men vi fikser en gratis hurtigtest hos kommunen (og håper den er gyldig som negativ test). 10(!) minutter før stengetid tester vi oss. Den er negativ!

    Vi reiser
    TOS-OSL-CPH-MUC
    MUC-LA
    LA-ORD-CPH-OSL-TOS

    I stedet for å klinke ut en masse bilder, legger jeg ut videoen fra turen. Mange av klippene mine er for øvrig også brukt av Gareth Emery i musikkvideoen California. Jeg ble kontaktet av managementet hans, der de ønsket å benytte flere klipp. Jeg takket omsider, ja, og fikk ok betalt.

     
  2. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,901
    Likes mottatt:
    57,543
    Bonuspoeng:
    293
    Kul video! Og dere fikk virkelig med dere mye på 5 dager! Fikk litt "hjemlengsel" jeg nå. :)
     
    Jeanette liker dette
  3. obay

    obay Senior Medlem

    Innlegg:
    1,315
    Likes mottatt:
    5,117
    Bonuspoeng:
    183
    Stilig film!
    Veldig bra kvalitet - hva er det du bruker?
     
  4. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,651
    Likes mottatt:
    34,853
    Bonuspoeng:
    293
    Takk ;) veldig flott med inntrykk mer en forklarninger.

    Vet ikke om jeg tør legge ut en video selv mer nå :oops:
     
    Jeanette and Neguah like this.
  5. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,181
    Likes mottatt:
    869,717
    Bonuspoeng:
    293
    Flott film .. takk
     
    Neguah liker dette
  6. Neguah

    Neguah Aktivt Medlem

    Innlegg:
    271
    Likes mottatt:
    125
    Bonuspoeng:
    43
    Takk for det! Vi har hatt samme "hjemlengsel" som deg siden vi kom hjem. Vi hadde litt lyst å reise tilbake til LA nå, men vi avventer det og planlegger en lengre tur neste gang. Satser på 14 dager eller noe sånt.

    Ja, vi var veldig effektive på de dagene vi hadde. Veldig glad vi valgte først å bo ved Hollywood og deretter Santa Monica.

    Takk, takk :)
    Bruker Canon 5D MKIV (35mm og 100-400mm) og GoPro Hero 10.
     
    obay liker dette
  7. kiev

    kiev Ex Spært

    Innlegg:
    1,213
    Likes mottatt:
    4,288
    Bonuspoeng:
    113
    Veldig bra video! Fikk også litt nostalgi til byen. Ikke LA Downtown da, Skid row er IKKE noe hyggelig, men de øvrige stedene er absolutt bra. Stå på med reisevideoer!
     
    Neguah liker dette
  8. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,850
    Likes mottatt:
    1,926
    Bonuspoeng:
    113
    Flott video!
     
    Neguah liker dette
  9. Neguah

    Neguah Aktivt Medlem

    Innlegg:
    271
    Likes mottatt:
    125
    Bonuspoeng:
    43
    Tusen takk!

    Savner LA, og skal absolutt tilbake. Vi holdt oss unna LA Downtown, men vurderte dra dit. Kanskje ikke vurdere dit neste gang :)
     
  10. globetraakkers

    globetraakkers Reiseavhengig

    Innlegg:
    28
    Likes mottatt:
    54
    Bonuspoeng:
    13

Del denne siden