Til og fra San Francisco og litt sånn

Tråd i 'Reisebrev' startet av Henrik, 01. okt 2014.

  1. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,115
    Likes mottatt:
    7,631
    Bonuspoeng:
    183
    "Excuse me miss, how long of a walk is it to gate B7?"
    "Iz 15 good minutes. You have zo be zhere 30 minuz prior"

    Challenge accepted. Klarer det på 7,5 minutt. Lett. Lader opp med rum & coke nå. Viktig å få opp blodsukkeret litt. Gummibjørner hjelper også på.

    Stoppeklokken er klar. Snart go-time. Holder dere oppdatert. Alle vennene mine er lei av at jeg sender de snapchats.
     
  2. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,115
    Likes mottatt:
    7,631
    Bonuspoeng:
    183
    Helt live blir det ikke, men det får så være.

    15:59
    På buss. Puuuh! Gikk fort i noen av svingene. Ingen løping da, men rask gange. Presset meg inn i en heis på vei opp fra tunnel.
    Fra jeg gikk fra resepsjonen i loungen til jeg ved gate, 2 meter fra skranke, tok det 8 min og 12 sek. Og 20 ms. But who's counting?

    Det må være innenfor. Litt mer enn jeg trodde, men tok meg tid til å ta bilde av en tralle som stod midt i trappene ned til tunnelen til B-gatene. Lurer på hvordan den kom seg dit.

    [​IMG]
    [​IMG]

    Sier meg greit fornøyd jeg. Overbevist om at siste drinken var det jeg trengte for å energinivået på topp og dermed klarte gåturen på halvparten av oppsatt tid. Må holde seg (de)hydrert når man driver med idrett på dette nivået.

    [​IMG]
    Stort fly.

    [​IMG]
    Mange fly.

    Uuuuuuugh. Hva skjer nå da? Vi er seriøst helt på ytterste enden av flyplassen. Skogen er noen få hundre meter unna. For en evig lang busstur. Heldigvis har de AC.

    [​IMG]
    [​IMG]


    16:20
    Bussen min var de siste passasjerene. Boarding completed rett etter jeg hadde satt meg på 9F, ved siden av en norsk familie. Radene foran var ledige, så med et smil fikk jeg flytte meg frem til rad 7, og 7F. 8F hadde ikke vindu. Helt ledig på min side. En på motsatt side av flyet. Ganske mange som sitter lengre bak da.

    [​IMG]
    [​IMG]
    *kleint bilde av panne*

    Ellers går flyet som forventet. Vet ikke helt hva jeg skal si. Har tatt et bilde av skyggen til flyet på noen skyer. Ikke at det er så veldig spennende.

    [​IMG]

    Åååååå! Vent! Knyttnevetest. Glemte den.

    [​IMG]

    Vel bestått. Har også to luftdyser til meg selv. PS: ikke mitt sjokoladepapir.

    [​IMG]

    Flyet er av typen 737-500. Aner ikke registrering. Kunne egentlig ikke brydd meg mindre. Eneste jeg vet er at det tar meg hjem til Stavanger. Holder for meg.

    Begynner virkelig å gå tom for ting å skrive om flyet nå. Det er de samme tynne setene som jeg hadde på vei nedover.

    Flyet har tepper. Og vinduer. Gardinen til business er ikke lukket. Det er en mann med rastalue her. Lurer på om jeg kan snike til meg et bilde av han kamuflert som en selfie. Superoppdrag 2?

    ----

    Hah!!!! Akkurat i det jeg trodde jeg ikke hadde noe mer å si, så fikk jeg en liten butterkuchen. Smakte greit minus. Skyller den ned med litt cola og kaffe. Har sikkert godt av å ikke være salongberuset lengre.

    [​IMG]
    Nam nam nam. Bortsett fra at kaffen ikke var noe god da. Og kaken var tørr.

    17:40
    Setebeltet skal på og kabinen klargjøres for landing. Straks tilbake til hverdagen. Til innleveringsoppgaver. Ølsmaking. Whiskysmaking. En dag eller to på kontoret for å få inn noen grunker og ta unna det som har samlet seg opp i løpet av ferien og komme i rutine igjen. Rett og slett hverdag. Kjenner jeg gleder meg litt. Må bare fly gjennom turbulensen på vei ned.

    Synd vi ikke har Mario Kart til å koble av med i pausene lengre da. Skjønner ikke hvordan vi skal klare det. Har spilt Mario i hver eneste lunsjpause siden i vår. Perfekt avkobling. Da er det legitimt å rope og skrike til motstanderene. Skal ikke utbrodere, egner seg ikke på trykk. Og dytting er såklart innenfor. Jaja. Får kanskje bare vokse opp litt.

    Touchdown 17:53.

    18:15
    På flybussen. Duty free forsert. Plukket med meg en sekspakning Lucky Jack fra Lervig til hyggelige 95 kr. Bagasjen min kom som blant de første, rett gjennom tollen og ut til flybussen. Nå må jeg bare fikse meg nano-SIM så iPhonen min begynner å virke. Første på planen i morgen.

    Vel av flybussen var det bare å gjøre klar toget.
    [​IMG]
    All aboard the train!

    [​IMG]
    Choo-choo!

    Disclaimer
    I tilfelle noen søker på meg og finner denne tråden, så slenger jeg inn denne i tilfelle inntrykket som ble gjort av meg ble veldig skjevt.

    Alt jeg har skrevet her er selvfølgelig basert på ekte begivenheter. Har sikkert overdrevet litt i et par beskrivelser. Et par vitser for å gjøre det litt (forhåpentligvis) underholdende har jeg slengt inn. Ikke ta meg altfor seriøst på dette. Har heller ikke vært ordentlig full på denne turen, så der er sagt, kun salongberuset.

    (PS: Mario Kart-en ble jeg oppriktig lei meg for. Vi har brukt så mye tid på å få Rosalina på plass. Hun var siste vi fikk, og en i klassen er alltid henne når vi spiller. Har lagt inn mange timer på det. (Jeg er forøvrig Peach hvis dere lurte. Det gjorde dere sikkert ikke.) Her var det ingen overdrivelser. Heller ikke med hvordan setenaboen min satt!!!)


    Ellers håper jeg at denne formen for TR har vært litt interessant som motpart til de tradisjonelle TR-ene. Misforstå meg rett -- det er veldig mange, veldig gode TR-er som blir skrevet på dette og andre forum. De er ofte veldig ordentlige og godt strukturert. Jeg har heller forsøkt meg på observasjoner jeg gjør meg underveis -- og skrevet det ned med en gang. Det er lite refleksjon her.

    Takk for titten!
     
    Robert H, sitrus, Islending and 10 others like this.
  3. Henning

    Henning co-founder

    Innlegg:
    2,917
    Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
    Takk for turen! :)
     
  4. Henshaw

    Henshaw ID Traveller (ish)

    Innlegg:
    265
    Likes mottatt:
    171
    Bonuspoeng:
    43
    Takk for morsomt skrevet rapport :)
     
  5. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Du har alt for mange jul på kofferten din!!!!
     
  6. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,869
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Fin fin rapport fra bak i bussen. Er nesten best å skrive før man rekker å tenke for da blir det gjerne litt sensur :)
     
    Last edited: 07. okt 2014
  7. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Herlig!
     
  8. Reidar

    Reidar Aktivt Medlem

    Innlegg:
    409
    Likes mottatt:
    405
    Bonuspoeng:
    63
    Herlig, og rett antall hjul... Har parkert min ze tank med to hjul og kjøpt 4 hjul Titanium....
     
    Jørgen liker dette
  9. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    Tusen takk for en flott rapport! Og jeg må si meg enig med Reidar. Akkurat passe mange hjul.
     
    Jørgen liker dette
  10. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,115
    Likes mottatt:
    7,631
    Bonuspoeng:
    183
    Tusen takk for tilbakemeldinger folkens! :)

    Den gamle kofferten min trillet avgårde av seg selv en gang, og hvert av de fire hjulene har kun enkle hjulsett.


    Har kjøpt hundebånd til Rimowaen. Og et mørkt teppe jeg legger over så den tror det er sovetid. Skummelt med doble hjulsett og fire hjul!!
     
    Islending and AndersB like this.
  11. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,390
    Likes mottatt:
    3,327
    Bonuspoeng:
    113
    Herlig befriende med slike uhøytidlige rapporter :) Takker og bukker for turen, har fulgt med på insta også ;)
     
  12. Kjakan

    Kjakan Let There Be Dragons!

    Innlegg:
    1,235
    Likes mottatt:
    950
    Bonuspoeng:
    113
    Nick på Insta @Henrik?
     
  13. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Clever!!! Om du fortsatt får problemer, så kontakt @tommy777 som er den eneste i hele verden med en 4 hjuls koffert som utelukkende triller når Tommy ønsker den skal trille. Utforbakke eller motbakke betyr nada for Tommys 4-hjulinger. ;)

    Jeg tror jeg jobbes med et FWu (Four Wheel University) i Phoenix neste vår, der bl.a Henry Stroller skal forelese.
     
    Islending, Henrik, PettR and 3 others like this.
  14. Storg

    Storg Medlem

    Innlegg:
    217
    Likes mottatt:
    92
    Bonuspoeng:
    28
    Veldig bra rapport. Kan jeg spørre hva den Filson modellen heter?
     
  15. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,115
    Likes mottatt:
    7,631
    Bonuspoeng:
    183
    Storg liker dette

Del denne siden