Veeel, for å følge @Ida sitt argument i en annen tråd litt videre... Om jeg skulle reise med W Qatar på biz, jeg ville ikke hatt interesse av poengene (har rett nok BAEC, men den kontoen ligger for døden) så jeg ville gjerne akseptert en billigere pris uten poeng. Hvorfor skulle jeg da betale mer for at andre skulle få poeng?
R-klasse gir vanlig business-opptjening hos BAEC for billetter kjøpt fra 1. mai 2016. Dessuten er BKK nede i kr. 12145 t/r i biz nå.
Jeg mener artikkelen er ikke er helt på greip. https://insideflyer.no/nye-gode-tilbud-qatar-airways/ I artikkelen står det at man kan reise helt til mars neste år, og refereres til at man kan bestille juleferien. Men når man sjekker prisene (som er riktig), så er det block out dates på denne i julen. En annen ting er at man kan bestille fra større byer i Norge, da jeg søkte, hadde jeg to alternativer: All, Oslo.
Takker for innspill. Business Class billetter skal ligge ute helt frem til 31 mars 2017 ifølge Qatar selv. Om det så ligger billetter ute, alle dager, er jo vanskelig å si. Jeg hadde vanskelig selv å finne disse prisene både til BKK og MNL og lurte på om de kanskje ikke hadde fått oppdatert bookingsystemet sitt. Ser at vi nok kunne vært mer tydelig på at Eco billetter kun er til 31 august 16, men det kan jeg raskt rette litt på. Har man bare lang nok juleferie, kommer man nok utenom block-out datoene og dette skal jeg forte meg å føye til. Så håper jeg det fremstår bedre i artikkelen. Edit: Oppdatert artikkelen nå, så håper jeg den er mer nøyaktig.
Ikke foreløpig, for jeg sliter å finne noen tilbudspriser i det hele tatt. Ikke det at jeg har søkt mye da, men det er jo en forutsetning for å finne fra andre byer også. Det har iallefall vært slik på hvert eneste andre tilbud de har hatt at man også finner greie priser fra andre byer. Tillegg på 1000 kr eller så i forhold til Oslo prisene.
Jeg er på utkikk etter billetter til BKK eller HKG, men finner ikke noe som likner de annonserte prisene i business. Det nærmeste jeg kommer er 16K til BKK og 23K til HKG, hhv 4K og 7K over annonserte tilbudspriser. Noen som har funnet de annonserte prisene til disse byene?
Der fikk jeg akkurat booket drømmeflighten til hyggelige priser. t/r OSL-DOH-BKK i BIZ. Dreamliner OSL-DOH og A380 DOH-BKK. 2 voksne og 1 barn til kr. 12.000 pr. person - ut 31.03.17 - hjem 17.04.17. Det er norsk påskeferie og Thailandsk nyttår (Songkran). Jeg fant ikke prisene på Qatarairways, men når jeg søkte priser på Momondo, ble jeg overført til Qatarairways og fikk velge de beste prisene. Det var mange valgmuligheter til disse prisene. Kort reiserute med rett under en time transfer begge veier. Seterat 2 AFE på 787 begge veier Seterad 11 AFE på A380 begge veier Alt ble bookingklasse R Gleder meg masse til å teste ut Qatar, Dreamliner og A380 i Biz
Siden jeg aldri har flydd med QR... Er det de vanlige Priority check-in, security & lounge på OSL og BKK? I Doha, rekker vi vel nesten ikke lounge med 45 og 55 min. transfer?
Vet ikke hva som gjelder for BKK og Qatar. Men på Osl er det egen check-in med rød løper og OSL lounge som gjelder. Når det gjelder Doha så ville jeg ikke tatt sjansen på loungen, Hamad international er svær og det er til tider både bussgate, kø i sikkerhetskontrollen ved ankomst (selv om business har fast track) og ofte langt å gå mellom gatene. Men er du heldig og får gate nærme loungen så er den vel verdt et besøk
Hehe savnet den gamle businessterminalen på gamle DOH. Slapp å tenke på hvor pokker den gaten var. Den sikkerhetskontrollen i DOH er uansett en sikkerhetskontroll kun i teorien så ville ikke bekymra meg så mye for den.