Tilgang på lounge etter landing?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av frbae, 30. nov 2016.

  1. frbae

    frbae Nytt Medlem

    Innlegg:
    9
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Hei,

    Jeg og fruen skal snart ut på reise, der vi har benyttet oss av bonusbilletter på business til Miami. Vi reiser med Swiss fra Zurich. Når vi lander i Zurich på vei hjem igjen, har vi noen timer å slå ihjel før flyet går videre til Oslo.

    Kan vi da benytte oss av Swiss sin lounge? Man må vel vise frem boardingpass, men dette boardingpasset er jo da "brukt" siden reisen med Swiss er ferdig. Vi bestilte reisen via Companion Ticket til SAS Amex, og har SAS Plus til/fra Zurich/Oslo.

    Er det bare på utreise man kan benytte seg av lounger, eller kan man det i et visst antall timer etter at man er ferdig med selve flyreisen også? Og er det noen unntak siden vi reiser videre med StarAlliance (SAS), og reisen ble bestilt i ett?

    Håper på svar! :)
     
  2. BendikHa

    BendikHa Globetrotter

    Innlegg:
    437
    Likes mottatt:
    141
    Bonuspoeng:
    43
    Hei,

    Jeg er usikker på hvordan det fungerer med Swiss Airlines, men når jeg har fløyet SAS innenlands har jeg ikke hatt tilgang til innenriksloungen i Oslo hverken med Pluss-billett eller som SAS Gold.

    Hvis dere har SAS Plus fra Zurich til Oslo vil jeg tro dere slipper inn i *A-lougen på grunnlag av dette.
     
  3. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,660
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Interessant problemstilling, men svaret er heldigvis (bør være) ganske greit.
    I CT kan en mikse klasser, dvs at du har biz t/r dammen og Plus t/r Zürich. Dette er tillatt, men det prises etter høyeste klasse, dvs Biz.

    Hvilket, betyr, at du prismessig reiser i biz hele veien. Formoder dette skyldes det faktum at SAS ikke har biz i europa, ikke at dere har valgt Plus t/r Zürich?
    Da vil det være intet mindre enn en skandale om dere ikke skulle komme inn i loungen.

    På interkontinentale reiser med miks av Biz og Plus, har jeg sett at det har vært en liten z på boardingkortet for den europeiske strekningen. Tipper du vil se det også, og det er nøkkelen til adgang.

    For sikkerhets skyld så kan du jo kontakte SAS og få en bekreftelse.
     
    Wiolenze liker dette
  4. lMartin

    lMartin Jeg var ung og trengte poengene! InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,975
    Likes mottatt:
    6,293
    Bonuspoeng:
    183
    Så lenge du reiser med SAS Plus har du vel alltid tilgang til partnerlounger i Europa?

    Fra SAS sin hjemmeside:
    SAS Plus i Europa: Du er velkommen til SAS, Star Alliance samt SAS samarbeidspartneres lounger. Det samme gjelder SAS innenlandslounge på Arlanda, terminal 4.

    Jeg antar da at man har tilgang til Swiss Business lounge?
     
    Wiolenze liker dette
  5. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,870
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Man har også tilgang på Swiss ankomstlounge (forutsatt billett i C/F med Swiss). Den er ganske nice faktisk
     
    Wiolenze liker dette
  6. frbae

    frbae Nytt Medlem

    Innlegg:
    9
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Takk for svar!

    Ja, det er i utgangspunktet business hele veien, men det blir SAS Plus siden SAS ikke tilbyr business i Europa.

    Men supert, da skal vi få til et besøk der :) Noen som har erfaringer med loungen?
     
  7. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Kan bekrefte at SAS Plus gir tilgang til *A Lounge og Contract Lounger i Europa.
    Har testet Lufthansa i HAM og SALA Vip på AGP.
     
    Wiolenze liker dette
  8. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,870
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Ankomstloungen har soverom (4 stykker tror jeg) og god frokost med cava :). Eneste er at jeg tror du må gjennom sikkerhetskontrollen på nytt. Er 3 år siden jeg var der, men jeg anbefaler den. Var deilig å hvile litt i en ordentlig seng
     
  9. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,870
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
  10. permorten

    permorten Medlem

    Innlegg:
    104
    Likes mottatt:
    34
    Bonuspoeng:
    28
    Hei.
    Hvordan er det med lounge når jeg flyr SAS biz inn til Lax og united videre innenriks i USA? Det står sas busines pro i app , men på e-ticket står det booking klasee x på inneriks legget.
     
  11. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,660
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Har du ikke status (EBG) blir det Starbucks. Og har du EBG er det du kommer inn på en vanlig lounge, ikke Polaris.
     
    permorten liker dette
  12. antirealiti

    antirealiti Medlem

    Innlegg:
    132
    Likes mottatt:
    270
    Bonuspoeng:
    63
    Highjacker tråden litt: Hvis jeg tar av fra ORD med OS C, og med EBG, kan jeg da besøke Polaris lounge der? Virker sånn fra reglene på united.com

    Hvor mange timer før kan jeg da sjekke inn?
     
  13. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,660
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Interkontinental C gir adgang til Polaris. Hvor tidlig du kan sjekke inn avhenger av når du får levert kofferten.

    Hvis du ikke har første fly i LH gruppen så er det nok folk der tidlig nok til at du får god tid i Polaris.

    Hvis du ikke sjekker imn bagasje og kan bruke app/automat er det vel fritt fram.
     
    antirealiti liker dette

Del denne siden