Tilgang til Star Alliance lounger

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av GinTonic, 07. mars 2017.

1. GinTonic

GinTonic Senior Medlem

Likes mottatt:
    699
    Bonuspoeng:
    93
    Heisann! Etter å ha kastet EBG på dør så sitter jeg nå i saksen; jeg ankommer CDG med Thai First og skal videre til CPH i SAS Go. Tidligere kunne man bruke *A-loungene så lenge man hadde billett i F/C samme dag og uavhenhig av avreise flyplass, men ser nå på *A sine sider at teksten er endret til:

You will need to show your boarding pass in International First Class on a Star Alliance flight departing from the local airport
    .

Er dette noe nytt som betyr at jeg ikke kan bruke verken *A eller SAS loungen så lenge jeg lander i First og reiser videre i Eco?

GT

2. kosvines

kosvines Senior Medlem

Likes mottatt:
    529
    Bonuspoeng:
    93
    Sikkert andre som vet dette bedre enn meg, men jeg tror nok at dette stemmer og at det blir ingen lounge på deg i Paris. Jeg hadde nøyaktig samme rute som deg i går, men som EBG så var det ikke særlig problem. Men SAS sin lounge på CDG var like dårlig som jeg husket den var, så ikke noe tap.

Ankommer du på morgenen? Loungen åpner ikke før 09.30 nemlig.

3. bor_i_en_koffert

bor_i_en_koffert Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,396
    Bonuspoeng:
    93
    Med EBG/D/P kommer du inn selv med GO-billett.

Med D/P kommer du også inn ved ankomst med *-selskap også om du flyr videre med noe annet...

EDIT; Siste setning gjelder SAS-lounger.

Last edited: 08. mars 2017
  4. GinTonic

GinTonic Senior Medlem

Likes mottatt:
    699
    Bonuspoeng:
    93
    Mener å huske at jeg lander ca 07:00, så i dette tilfellet blir det nok Star Alliance loungen som åpner 05:30, synes den er bedre enn sas, samt at den har en egen F-del. Den tar også Priority Pass (+ €15 per pers), så lounge blir det uansett skal du se ;)

kosvines liker dette
  5. Scandipendler

Scandipendler Veteran

Likes mottatt:
    2,240
    Bonuspoeng:
    113
    Her er det to mulige løsninger for å få lounge, riktignok uten at jeg selv synes noen av dem er verdt det:

*Priority pass for adgang til Star Alliance-loungen
    *Legge inn bud på oppgradering til Plus (Plusgrade) for adgang til enten Star Alliance eller SAS-loungen (hvis budet går gjennom).

£15-ish med Priority Pass er kanskje til nød verdt å bruke på Star Alliance-loungen, men selv synes jeg utvalget var elendig da jeg var der for snaue tre uker siden, og jeg ble dessuten matforgiftet.

Del denne siden