Tilgjengelige billetter til Mauritius eller Seychellene

Tråd i 'Bonushjelp' startet av indahla, 01. juni 2018.

1. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Slik jeg ser på CT så er det ikke lengden som er vurderingen, men hvor mye det ville kostet og fly dit med betalte billetter.
    Poenget for meg med poeng er å kunne reise steder som jeg ikke ville gjort ellers.

Når det gjelder TMS kan man jo strekke ruten litt om man flyr noe som OSL-LHR-ADD-ACC-TMS.

Ellers tror jeg også at La Reunion er et fint sted. Jeg har en plan om en gang i fremtiden å fly open-jaw SEZ/MRU og fly mellom de to med separat billett via RUN.
    Og på den måten slå tre fluer i en smekk.. :)
    Hadde man bare hatt mer tid og penger så ville det vært en smal sak..hehe...

DanH and Gullars like this.
  2. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg så først på en rute med TAP, og det virket ikke spesielt kult å svi av CT på deres biz i A320. Men enig i at det blir mer attraktivt hvis man kan ta en routing som du foreslår, for Ethiopian biz er ganske greit, er det ikke?

Jeg sjekket imidlertid tilgjengelighet på hotell i Sao Tome og aprincipe, og det virker helt skrapt for alt som er ok fra midtn av romjulen og en uke inn i januar...

3. mathiasfe

mathiasfe Veteran

Likes mottatt:
    11,518
    Bonuspoeng:
    183
    Har sett på ruten CPH-(ZRH eller FRA)-(DXB eller BEY)-ADD-ACC-TMS-ACC-IST-CPH. Det gir 12-14 timer i BEY eller DXB, nesten 24 timer i ADD og nesten 24 timer i ACC på vei tilbake.
    Skjermbilde 2018-06-02 kl. 11.05.46.png
    Skjermbilde 2018-06-02 kl. 11.06.03.png

Lnbre and Gullars like this.
  4. Are

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Det er nok delte meninger om akkurat det her inne.
    Men min mening er at det er helt kurant og crew er alltid blide og hyggelige.

Gullars liker dette
  5. Are

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Spennende!
    Om man får til 5+3 er det helt klart muligheter.
    BEY har jeg ikke tenkt på, men liker tanken :)
    Er kanskje mulig å fly CPH-BEY-ADD-ACC-TMS og holde seg på 4 segment.?

6. mathiasfe

mathiasfe Veteran

Likes mottatt:
    11,518
    Bonuspoeng:
    183
    Tror det skal være mulig ja, problemet er bare at det begrenser utreise ganske mye, siden SAS bare har en ukentlig avgang.

7. Origo

Origo Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,759
    Bonuspoeng:
    113
    Vi snakket med en kar på Mauritius. Han bodde på La Reunion, men ferierte på Mauritius. Han mente innbyggerene på LR var lite glad i turister...

8. Are

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Ja det er alltid noe styr å få til slikt, men er verd et forsøk. Er redd for at en kreativ routing med 5 segment ikke går igjennom dagens CT-rutiner..

Jeg hadde tilsvarende utfordring for å komme meg til PNI for par år siden. Endte opp med at jeg klarte å grine meg til open-jaw fordi det ikke fantes muligheter til å komme frem på annen måte.. Men det måtte godkjennes på flere nivå oppover og tok masse tid.

9. mathiasfe

mathiasfe Veteran

Likes mottatt:
    11,518
    Bonuspoeng:
    183
    Har (dessverre) ikke noe annet en enn Classic-CT, så det må bli en ren poengreise for min del i alle fall.

10. Travelmate

Travelmate Medlem

Likes mottatt:
    80
    Bonuspoeng:
    28
    Til Sao Tome var det vel bare smale fly med TAP til Sao Tome, men kanskje ET til Accra og TP videre. Accra er vel verdt et stopp, og gjerne en liten rundtur til Cape Coast, Kumasi og kanskje over grensen til Lome?
    Alle jeg kjenner som har vært på Reunion skryter veldig!

11. mathiasfe

mathiasfe Veteran

Likes mottatt:
    11,518
    Bonuspoeng:
    183
    Stemmer det. Har sett at ET har A350 på den ruten.

Ei jeg kjenner har akkurat vært i Ghana og ut i fra bildene hun har postet på instagram så ser det ganske fint ut.

Det største problemet er vel kanskje å få multi-entry visum til Ghana, hvis man skal inkludere Lome.

12. Travelmate

Travelmate Medlem

Likes mottatt:
    80
    Bonuspoeng:
    28
    Ikke noe problem med multientry i Accra. Tror jeg fikset det på forhånd fra nærmeste ambassade (til blodpris). Inn og ut av Togo var greit å fikse der og da. Lome har hatt mange franske kokker så der var det faktisk flere veldig ok restauranter.

mathiasfe liker dette
  13. mathiasfe

mathiasfe Veteran

Likes mottatt:
    11,518
    Bonuspoeng:
    183
    Snakket med ei her i Danmark som som var i Ghana for noen uker siden. Hun sendte inn pass og visumsøknad i posten til ambassaden i København og det tok ca en uke før hun fikk det tilbake. For nordmennene hun reiste med (som hadde sendt passet fra Norge) tok det 2-3 uker før de fikk det tilbake.

Men nå sklei det veldig ut her, i forhold til trådstarters opprinnelige tema. Kanskje en moderator kan skille dette ut i en egen tråd?

14. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,951
    Bonuspoeng:
    293
    Ikke noe problem for meg. Mange gode innspill i tråden. Det er så utrolig mye kunnskap blant medlemmene her :)

Gullars liker dette
  15. flying_all

flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

Likes mottatt:
    7,006
    Bonuspoeng:
    183
    Kan være enig i at det kan være dyrt, men det er det mange andre steder i verden også som er overpriset.

Det andre du nevner henger jo sammen med din opplevelse av folket. Personlig synes jeg det var noen av de mest hyggelige jeg har møtt. Taxi sjåfører, hotellfolk, restaurant og det som er. En av de beste stedene jeg har vært (vært i snart 100 land) :)

Ang fly: delvis enig at det ikke burde betales med poeng dit. Fly heller Ethiopian øko til en rimlig pris og bruk poengene til Mauritius.

Del denne siden