Hei Vi har en Bonustur i mars med retur i SAS Plus fra Chicago som i utgangspunktet skulle gå via Arlanda. Sas har booket om, forsovidt fint det, kortere reisetid, bedre fly og sånn, men da via Køben . Så, når jeg skal kontrollere seter så er alle tilgjengelige seter reservert/grå. Jeg får ikke valgt noen seter hverken på plus, business eller økonomi på denne flighten. Den siste biten hjem til Sola er forhåndsvalgt fremme i CRJ'en, så det er som forventet. Kan jeg da anta at vi blir gradert ned, opp, eller bak og opp i crew rest? Eller ordner bare alt seg automagisk og jeg og fruen får våre seter ute på siden sammen slik det opprinnelig var med Aralanda-flighten? Mange takk for opplysende svar. Mvh Egil
Retur 12. mars? Isåfall er vi på samme flight, med samme problemstilling. Vi er 3 stk i pluss, men når jeg skal reservere seter får jeg kun opp 2 ledige (og de er ikke ved siden av hverandre). Har vært i kontakt med SAS som sier at setene er trygge, og at personalet i gate vil ordne dette for oss. Det tror jeg når jeg ser det…
Husk at ikke ledige seter under setevalg, ikke nødvendigvis betyr at det er fullt. Det kan være andre grunner til at setene ikke står som ledige. I tillegg så er det jo en stund til, og flytting mellom kabiner, oppgraderinger osv kan forekomme. Selv fikk hele familien oppgradering fra Go til Plus på CPH-EWR fordi de måtte omkalfatre litt, og det var enklest å flytte alle oss fire opp.
Iht Expertflyer er det kun to seter som ikke er reservert. Ikke noe er blokkert. Mye ledig i business, så det går jo an å håpe
Hei og mange takk for de forskjellige svar så langt. For vår del er det 18.mars fra Chicago som gjelder. Ser ut til å være en fullstappet flight, da det nå tilsynelatende må mellomlandes en annen plass i amerika før langstrekket over dammen. Dette gjelder flyvninger en del dager både før og etter den 18. Har ingenting imot en oppgradering selvfølgelig, men er kanskje litt bekymret for å bli slengt bakerst i maskinen foran toalettene på en United flight.
Her også ser det ut til at det er en del legig i Business. Leste forresten at SAS har stoppet salg av billetter en periode for å få booket om passasjerer fra ARN. Flightene derfra opphører i nesten hele mars.
SAS reduserer kraftig på Chicago. Så vidt jeg vet så har de noen tekniske problemer på 350 og også noen på 321. Kan være derfor. 321 har vært på bakken en stund, men tror de er tilbake i lufta.
Kan nok ta litt tid før ORD er mer stabilt igjen, ja. SAS har hatt merkverdig stor kapasitet dit, også om man ser bort fra at cargo driver ruten. Som går fra både ARN og CPH. Har selv ORD booket tidlig vinter 2023, så det blir spennende hva som skjer med ruten utover til den tiden kommer.