Tips for beste milage-run til BKK

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av drtama, 21. sept 2018.

  1. drtama

    drtama Nytt Medlem

    Innlegg:
    13
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Heisann!

    Er ny på forumet, men må innrømme jeg har snoket litt rundt en stund.

    Jeg har ca 30K eurobonus basic points og min kvalifiserings periode går ut neste måned. Jeg er på jakt etter gullkort igjen til neste periode og har en planlagt tur til BKK nå i høst. Det jeg lurer på hva er den beste måten å samle opp de gjenværende 15-20k poengene for å oppnå EBG til best mulig pris?
    Setter pris på all hjelp, tips og råd jeg kan få :)
     
  2. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,444
    Likes mottatt:
    29,503
    Bonuspoeng:
    183
    Velkommen på forum.

    Mye mer hjelp å få, i det minste relevant, om du tar med budsjett
     
  3. drtama

    drtama Nytt Medlem

    Innlegg:
    13
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Herlig, hadde i utgangspunktet ikke tenkt å bruke alt for mye, men hvis det lar seg gjøre å få nok poeng samt fly business kan jeg nok budsjettere med 20k +. Jeg har ganske mye pong jeg kan ta av, men har ikke helt klart å funnet ut om man får Basic points hvis man bestiller tur med poeng og penger?
     
  4. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    Du har 30k allerede. Budsjett på 20k.
    Da tar du en HKG tur i Plus og en GDN tur i Plus via ARN eller CPH og du er i mål.
     
    drtama liker dette
  5. jvsandem

    jvsandem Veteran

    Innlegg:
    2,469
    Likes mottatt:
    7,323
    Bonuspoeng:
    183
    Hvis jeg forstår deg rett så er du EBG nå?

    Isåfall klarer du deg med en MR til f. eks. HKG i Plus, det kan du få for ca 12.000 kroner, eller du får den for 5.400 kroner i GO men da vil du mangle ca 3.000 poeng. Det virker som om du har en del ekstrapoeng utifra det du skriver, da kan du forsøke deg på en upgrade hos Plusgrade, da nærmer du deg veldig.

    Hvis det er så at du planlegger denne med videreflyving til BKK så kan du få HKG-BKK-HKG med Thai for ca 2.500 kroner i økonomi og ca 4.000 kroner i Biz. Da burde gullkortet være i boks med god margin.

    Eller du bruker 3 dager på 3 MR'er til GDN, TXL eller HAM via ARN eller CPH i Plus. Regn med ca 2.800 - 3.200 kroner for hver tur, altså 8.400 - 9.600 kroner, da får du de 15.000 poengene du mangler med god margin, 5.624 grunnpoeng pr. tur.
     
    drtama, jgroneng and RoadKing like this.
  6. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,900
    Likes mottatt:
    57,540
    Bonuspoeng:
    293
    Hvis du har mye poeng kan du bruke dem til å booke "beste tilgjengelighet" med SAS. Da bruker du poeng og penger på å kjøpe billetter, og får grunnpoeng for reisen som for en vanlig billett.
    Men det koster ganske mye poeng.
     
    drtama liker dette
  7. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,444
    Likes mottatt:
    29,503
    Bonuspoeng:
    183
    Siden det er BKK som er målet, sammen med det å få nok poeng til EBG så er det vel greit å reise med SK til HKG og så videre med TG til BKK. Såvidt jeg klarer å se skal det holde med Plus med SK så kan du jo gjerne prøve C hos TG.
     
    drtama liker dette
  8. drtama

    drtama Nytt Medlem

    Innlegg:
    13
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Takk for mange gode forslag, ser ut som jeg har flere muligheter for å oppnå EBG for neste periode også. Dette var faktisk noe jeg lurte på om man kan få grunnpoeng ved bruk av poeng + penger (selv om det er dyrt point-wise).
     
  9. drtama

    drtama Nytt Medlem

    Innlegg:
    13
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Vet at Thai ofte kjører 200% kampanjer på pong, ser de ikke har det nå, men man får 125% ved booking av Business, hvor mye poeng vil en tur fra OSL - BKK gi? Får ikke opp dette når jeg kikker litt rundt på sidene deres..
     
  10. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,757
    Likes mottatt:
    21,957
    Bonuspoeng:
    293
    Det gjelder kun til deres eget lojalitetsprogram, Thai ROP eller hva det heter.

    Edit: ROP = Royal Orchid Plus (Frequent Flyer)
     
    drtama liker dette
  11. Supersergei

    Supersergei Aktivt Medlem

    Innlegg:
    469
    Likes mottatt:
    694
    Bonuspoeng:
    93
    Bruk denne siden til å finne ut hvor langt det er. http://www.gcmap.com
    5392 miles rundes opp til 5400 mellom Oslo og Bangkok...med 125% opptjening vil du få 6750 poeng en vei.
     
    Last edited: 22. sept 2018
    drtama liker dette
  12. drtama

    drtama Nytt Medlem

    Innlegg:
    13
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Takk for tips, men dette gjelder kun ROP og ikke Eurobonus?
     
  13. Supersergei

    Supersergei Aktivt Medlem

    Innlegg:
    469
    Likes mottatt:
    694
    Bonuspoeng:
    93
    6750 eurobonuspoeng.
     
  14. soldag

    soldag Medlem

    Innlegg:
    62
    Likes mottatt:
    118
    Bonuspoeng:
    33
    Jeg har aldri hørt om eller sett noe slikt 200% opptjenings-tilbud hos TG. Hvis det virkelig er tilfelle burde det vært omtalt her og ikke minst på Flyertalk, men jeg har ikke hørt om dette før nå. Men en skal aldri si aldri så det ville vært fint om du informert oss mer om dette.

    Jeg har vært medlem av TG ROP i over 10 år og den maksimale opptjeningen der har vært 150% for reiser i F. Det har vært kampanjer, senest 1. mai- 30. juni i år, der en har fått 25% ekstra poeng, men det har da vært ikke status-givende poeng dvs. det en i EB verden kaller ekstrapoeng.

    Når det gjelder SAS EB så har TG meg bekjent alltid gitt en opptjening på 200% for reiser i business. For reiser i økonomi har satsene vært 100%, 50% eller 0. For strekningen OSL BKK betyr det 10800 (J), 5400 (Q), 2700 (K) og 0 for V og W der J er business klasse mens Q, K, V og W er typiske økonomi bookingklasser med TG. For andre booking-klasser sjekk SAS EB-sidene https://www.sas.no/eurobonus/partners/flyselskaper/thai-airways/
     
    BangkokBob, drtama and RoadKing like this.
  15. drtama

    drtama Nytt Medlem

    Innlegg:
    13
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Da var det nok jeg som ble forvirret, jeg trodde de bare hadde 200% opptjening til eurobonus ved aktuelle kampanjer.. Så slik jeg forstår det nå, vil det alltid være 200% opptjening hos Thai ved booking av reiser i business? Takk for link og oversikt, tar litt tid å sette seg inn i alt av ordninger, %, booking klasser osv. men supert at man får god hjelp å pekepinne her
     
  16. Ursa

    Ursa Bonusnisse

    Innlegg:
    315
    Likes mottatt:
    1,416
    Bonuspoeng:
    93
    Det er vanskelig å slå pris/poeng hos andre selskaper enn SAS. Et unntak vil være biz-kampanjen til TAP nå, men de flyr kun vest- og sørover. Mao vil Hong Kong hos SASSfå deg nærmest Bangkok i deres nett, med best poeng per krone, spesielt om du er gullmedlem fra før. Så kan du fly Thai biz derfra som ble foreslått tidligere. God tur da :)
     
    drtama liker dette
  17. drtama

    drtama Nytt Medlem

    Innlegg:
    13
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Takk for det! Ja ser ut som det blir reiseruten nå ;) Mitt gullkort utgår samme måned som jeg reiser, men regner med jeg vil ha alle gullfordelene ut måneden?
     
  18. Chrisbgg

    Chrisbgg Veteran

    Innlegg:
    1,611
    Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Det kommer an på! Er det perioden din som utløper den måned du skal reise?

    For du har 3 måneder etter perioden utløper, hvor du fortsatt er gull..

    Men om du skal «gå for gull» i denne perioden, går ikke det, da opptjeningen må foregå i inneværende periode..

    Viktig at tur og retur foregår i din opptjeningsperiode og ikke etter denne, for da vil de telle for neste års gull..

    C
     
  19. drtama

    drtama Nytt Medlem

    Innlegg:
    13
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Min periode er October 2017 til Oct. 2018, og min reise vil ta plass oktober så da regner jeg med at min gullstatus skal være gyldig gjennom hele turen og kanskje genere gull for ett nytt år? Nå var jeg så heldig å få gull i gave, så da har ikke jeg en 3 måneders grace periode slik jeg har forstått det?
     
  20. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,757
    Likes mottatt:
    21,957
    Bonuspoeng:
    293
    Opptjeningsperioden din ser du for eksempel i appen. Jeg tipper den er (1.) oktober 2017 til (30.) september 2018. Om du har grace eller ikke er egentlig enklest å se på det fysiske eurobonuskortet ditt. Enten mastercard eller vanlig.
     
    drtama liker dette

Del denne siden