Hei, Jeg håper dere har tips eller råd til meg. Er forholdsvis fersk hva gjelder EB-poeng, men er ofte innom forumet for å få tips. Nå har jeg et "problem" og sliter med hvor jeg kan reise.Jeg har blant annet sjekket ut på SAS og United sine hjemmesider. Jeg har en CT som går ut i år, og har litt over 100 000 EB poeng. Ca. 20 000 poeng forfaller i august. Spørsmålet er om dere har tips til reisemål. 1. Er det for sent å bestille lang tur til sommeren? For eksempel Tokyo, Costa Rica, LA, Miami etc. På Sas sine hjemmesider fant jeg ingen turer. Er det bedre å spare CT-en til i høst eller jul? Vi var i utgangspunktet higen på en tur til Bali, men det blir vel for knapt? Har dere tips på reisemål som kan være ledig i siste liten, eller kreative forslag? Blir supertakknemlig for all hjelp
https://insideflyer.no/forums/threads/sas-amex-companion-ticket-ct-q-a.2844/page-316 Tråden over inneholder utrolig mange gode forslag til reiseruter og kan brukes som oppslagsverk. Du vil også se hvilke turer som er tilgjengelige for deg med CT og 100k poeng, som gir deg grei rekkevidde når du reiser alene. Er du fleksibel på tidspunkt tipper jeg du finner noe, men da må du sette i gang å lete på feks United eller en av de andre plattformene og ikke på SAS. Lykke til. Edit ; på tilfeldig søk finner jeg Oslo Bali 17 juli med EVA via London. Den hadde jeg hoppet på
Tusen takk for tips - skal lese i kveld Jeg tenkte å ta med søsteren min på tur - så jeg reiser ikke alene (Ser at jeg glemte å nevne at vi er to personer).
Tipper du bør sjå på reiser med SAS, og sjekke jevnlig. Er de fleksible, og kan endre litt, så kan de få reist. Då er de begrensa til SAS sine steder, men kan eventuelt fly videre med betalte billetter. ORD og Beijing er lett å få til, IAD kan også vera greit. Men om de tenker på Kina, så er visum det som tek lengst tid.
Du mangler 30 000 poeng til Nord Amerika og 40 000 igjen til India, resten av Asia inklusiv bali så mangler du 65 000poeng. Du kan du høre om din søster/foreldre har mulighet til å låne deg poeng via familiepooling. Reiser du me SAS så stemmer det at det holder med de 100 000 du har i dag, men da er det lite alternativer. Da er det som regel østkysten av USA som er letterst IAD/EWR/BOS. Du kan fly inn til en og retur på en annen. Det skal være relativt lett å ta tog mellom disse.
Som fleire er inne på her så må du nok satse på SAS i dette tilfellet. Vil anbefale deg å lage konto her og sette opp varsling på aktuelle strekningar/datoar: https://travelhacks.azurewebsites.net/ Så er det berre å kaste seg over når det dukkar opp mail!
Det er etter min mening ganske hyggelige poengpriser til Nord-/Sentral-Afrika og Midtøsten med EB-poeng. T/r for 2 pax i business for 105k + CT, da kommer man helt ned til Tanzania eller Seychellene om man vil! Ganske ålreit å fly med Ethiopian Airlines også, selvom servicen kanskje ikke er fullt så profesjonell som de fleste andre selskapene i *A