Tips Oslo - Sydney?

Tråd i 'Reisemål' startet av NewFlyer, 03. juni 2017.

  1. NewFlyer

    NewFlyer Nytt Medlem

    Innlegg:
    3
    Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    3
    Hei! Jeg skal etter planen på en konferanse i Sydney, og tenker å legge inn noen dager i forkant for litt sightseeing og jetlag-tilvenning.

    Det er et hav av mulige reiseruter, og jeg er ærlig talt litt usikker på hva som er mest praktisk. Langt er det jo uansett.
    Tror i utgangpsunktet jeg må belage meg på økonomi, men premium plus frister veldig...

    Er i utgangspunktet mest lysten på å holde meg til Star Alliance for å få bonuspoeng der, men er åpen for andre selskap om de er markant bedre. Ser det feks. går en rute med Thai Air via Bangkok der man slipper unna med en mellomlanding. Har sjekket litt rundt og virker som deres fly med 3+3+3 har en av de mest romslige kabinene.

    Noen som har andre erfaringer eller tips til hvilke selskap, og ruter som er ok eller evt bør unngåes?
     
  2. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Om du gir oss datoer og ca. budsjett så er det enklere å gi forslag.
     
  3. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,696
    Likes mottatt:
    21,779
    Bonuspoeng:
    293
    Hei og velkommen! For bare noen få uker siden kom jeg hjem fra Sydney og da hadde vi klart å legge inn to døgns-stopp i Hong Kong og Singapore hver sin vei. Dette var et salg/feilprising British Airways hadde i fjor sommer, og de syns jeg leverte over all forventning. Du kan lese reisebrevet mitt (som enda ikke er ferdig) her.

    Ellers er det som du sier bare Thai som kan fly deg dit med ett stopp, de er i tillegg et veldig kurant flyselskap.
     
    Ursa and thecoldfish like this.
  4. NewFlyer

    NewFlyer Nytt Medlem

    Innlegg:
    3
    Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    3
    Tusen takk for tips så langt!

    Reiser ca 4. til 14. oktober. Budsjettet er litt uklart ennå, men ikke altfor mye over billigste som vel ligger på ca 10k .
     
    Upsaker liker dette
  5. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg ville gjort det enkelt og valgt OSL–MUC/CPH–SIN–SYD med Singapore Airlines Economy for ca. 11500 NOK retur. Blandet drops på miles/poeng.

    Du kan også fly Qatar til Auckland, New Zealand rundt de datoene for 8800 NOK retur, om du vil ta en detour og hilse på Merinosau.
     
    NewFlyer liker dette
  6. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,696
    Likes mottatt:
    21,779
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg var litt rask og skrev feilaktig at det bare er Thai som tar deg til Sydney med ett stopp, men det er hvertfall det eneste i Star Alliance.

    Et raskt søk på google flights gir deg disse mulighetene. Qatar gir deg mulighet til å sightseeing i Doha, mens de to neste er ganske sammenlignbare på tid. Cathay og British sin rute var som sagt den jeg brukte sist og det var veldig kurant.

    Jeg ville nok personlig gått for Thai eller Singapore som @Edvard anbefaler, men sjekk poengopptjeningen før du booker. Spesielt Thai kan være gniene.

    Screen Shot 2017-06-07 at 02.44.50.png
     
    NewFlyer liker dette
  7. NewFlyer

    NewFlyer Nytt Medlem

    Innlegg:
    3
    Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    3
    Tusen takk for tips.

    Jeg fikk sjefen min med på Premium economi (skulle strengt tatt bare mangle på en så lang tur), og satser på at det blir en fin tur med Singapore Airlines via Dusseldorf ned og København hjem :)
    Måtte ut med i overkant av 18k, ikke så galt, med tanke på at Thai i economi kostet nesten 13k :)
     
    Petter B-C, RoadKing and Edvard like this.
  8. Geabs

    Geabs Nytt Medlem

    Innlegg:
    33
    Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    8
    Jeg vurderer TRD-BNE...

    Som tidligere student fløy jeg TRD-OSL-AMS (KLM)-BJS-CAN-BNE(china southern airline).
    Den ruten anbefaler jeg ikke! :p
     
  9. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Om du vil ha en kreativ mix av flyselskaper (Star Alliance) kan du booke på United.com. Fint mulig å fly OSL-SYD retur med LX, SQ, TG og OS på samme booking.
     

Del denne siden