I kveld bærer det ut på ny tur i Qatar C til Melbourne. Jeg har tidligere holdt meg til 3-5 timers transit i Doha, men denne gangen har jeg hele 15 timer. Noen som har prøvd Doha City Tour eller lignende? Er det noe som anbefales eller bør byen utforskes på egenhånd (hvis det er noe å utforske)? Er byen i det hele tatt "walkable"? Tips mottas med takk!
Finn et hotell med et basseng og bestill en natt der. Doha er utrolig kjedelig sett bort fra Souq Waqif og Museum of Islamic Arts. Vil ikke anbefale å gå i Doha så om du vil kjike deg rundt er det greit å ha en guide. Hadde privat guiding sist som var ok, men ekstremt lite imponert over hva Doha har å by på. Tok visst noen bilder av noe jeg ikke skulle (fremmedarbeidere) og ble skreket til. De vil vel ikke at verden skal se at de betaler fremmedarbeiderne 1 kr i uken.
Enig med @OttoL. Benytt deg av gratis hotell tilbudet fra Qatar og bruk hellere noen timer der. Er det første gang i Doha er Souq Waqif bestemt verdt å få med seg, men ellers lite å gjøre der
Må hotellet bookes på forhånd? Fikser Qatar det gratis? Reiser i kveld, så begynner å bli knapt med tid
https://www.nrk.no/urix/kameler-disket-fra-skjonnhetskonkurranse-etter-botox-bruk-1.13881894 Kan det vere at nokon av deltakarane frå denne missekonkurransen har blitt eksportert og havna på menyen i Doha?
Endte opp på Concorde Hotel doha til ca 550 NOK. Sov gode 7 timer. Spirte om de serverte øl ved bassenget, men det var visst et tørrlagt hotel. Gode nyheten er at ved boarding lyste det rødt. Seating issue. Jag hadde visst fortjent å bli oppgradert til F. God stemning på 14t flyvning i a380. Første gang jeg prøver Qatar F og jeg kan melde at Kaviaren er meget god! Samme gjelder drikken. Gratis wifi får man også. Eneste som trekker ned er at det er lengre å gå til baren bak Biz.
Har ingen status hos Qatar, men har BA Gold. Stusset litt på det selv. På det nye boarding pass står det "Customer in Al Mourjan Lounge". Skrøt litt av Qatar til hun ene som jobbet i baren oppe. Hun spurte om borading pass for å notere ned den gode tilbakemeldingen. Lurer litt nå på om det kan ha vært grunnen. Jeg boardet også nesten sist. Hadde sett feil på avgangstidspunket. Alltid god stemning med hell i uhell