Hei Skal en tur til NY i Desember, noen som har noen gode tips til aktiviteter, sights eller resturanger de ønsker å dele. Rekner med en del på dette forumet har vært der...
Det er jo litt avhenging av hva du liker å gjøre? Det er jo alle mulige tilbud der borte. Dersom du ikke har vært der før, ville jeg iallefall anbefale deg å ta en helikoptertur over byen. Gjerne på kveldstid, noe som gir en spektakulær oversikt over byen. Er også et greit skue på dagtid.
Sagt det flere steder her, babbo er bra. Italiensk med 1 stjerne hos Michelin. God mat og ikke så dyrt mtp hva du får. Smaksmeny med vin lander på ca 150$/pers Liker du nostalgi og gammelt sportstøy er butikken mr throwback å anbefale. Liten, men han har sykt mye retro-drakter.
- Veldig god burger på Shake Shack i Madison Square Park - God mat og drinker på Salvation Taco på 39. gate, før du avslutter på Pod 39 rooftopen - Ta turen opp i Rainbow Room i 65. etasje på Rockefeller Plaza. Der kan du nyte solnedgangen med utsikt mot Empire State Building bare et par etasjer under Top of the Rock og det er helt gratis. - Spis koreansk på Denji på 52. gate - Fantastisk mat og margarita på Spice Market i West Willage - Takterassen på The Standard. Gå gjerne High Line før eller etter et besøk her.
Jeg har aldri vært i New York, så det virker kanskje litt rart å komme med en anbefaling! Men saken er at jeg leste denne for et par dager siden og er ganske sikker på at når jeg en gang skal til New York, så skal jeg spise der: http://www.hegnar.no/Nyheter/Livsstil/2016/11/Burgasme-i-New-York-City Ser veldig lovende ut i hvert fall. Ellers ser det ut som du får mye bra selvopplevde tips av andre. God tur!
Et annet medlem postet denne linken: http://exs.dk/nyc/ Kanskje du finner noen tips der, NYC har ganske stort utvalg av alt urbant.
Nhl kan anbefales selv om du aldri har sett en hocketkamp før. Det er action fra ende til annen. Garden er spesielt, men det finnes andre lag i området om det ikke klaffer med Rangers.
Ta et søk på Michelin Bib Goumand. Der finner du gode restauranter som nesten har fått Michelin stjerne, og holder menneskelig priser. For NY var det en lang liste sist jeg sjekket, og den oppdateres årlig. Takrestauranten 230 fifth avenue har fin utsikt mot Empiren. La Birreria har mer øl enn du orker å teste, og spiselig mat.
Keen´s steakhouse Beauty & Essex (hvis du liker litt party på restauranten) Vi dro på comedy club! Samboeren hadde mega lave forventningen men hun lo så hun nesten datt av stolen, det var megafett!