Tips til flytype og destinasjon LH,LX,OS eller SK

Tråd i 'Velkommen nye medlemmer!' startet av sunshine, 09. aug 2017.

  1. sunshine

    sunshine Senior Medlem

    Innlegg:
    696
    Likes mottatt:
    1,674
    Bonuspoeng:
    93
    Ny i dette formuer, men virker som at flere her inne innehar lik reiselyst som meg. Men nå som utdanning er ferdig og reisemulighetene blitt større, må det bli mer av det gode. I tillegg er min bedre halvdel blitt såpass godt vant med C reiser, så da blir det nok samling av eurobonus poeng framover og målet langt fram i tid er F tur med fruen.

    Trenger litt hjelp til å finne reisemål for en egotrip nå i høst. Som tittelen sier så er selskapene som er oppe til vurdering LH,LX, OS og SK. Kriteriene for turen er at den det skal være lang flytid i C. Har tidligere flydd SK sin C i 330 og LH sin 747-8 i C og TK 330 C, men vurderer de nye 777 til OS og LX eller andre flytyper. Personlig likte jeg SK C mer enn LH sin 747-8, men vet ikke om andre har samme oppfatning?

    Men hvilken flytype anbefaler dere i C og hvilke destinasjoner er mest populær/enklest med C nå i høst? Ikke noe CT eller poeng på denne turen.
     
  2. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,870
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Lx c til hkg med 777? Nye c ser veldig bra ut. Evt til sao paolo og så videre til rio
     
  3. braathens safe

    braathens safe NN

    Innlegg:
    486
    Likes mottatt:
    530
    Bonuspoeng:
    93
    Joda, vi har samme oppfatning. ARN-LAX, CPH-NRT, CPH-SFO er langt. Du spør om enklest og det kan være OSL- MIA, men ikke fullt så langt som de tidligere nevnte. Jeg er en raring her som er lei etter 2 timer i C på langtur. På korte ruter er jeg lei etter 5-10 minutt. High speed luxus passer meg best, men speeden er utopi foreløpig.
     
  4. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Ta gjerne også med BR i din vurdering.
    Kremen av business ;)
     
    Islending liker dette
  5. sunshine

    sunshine Senior Medlem

    Innlegg:
    696
    Likes mottatt:
    1,674
    Bonuspoeng:
    93
    Noen som har flydd C med nye LX eller OS? Hvis noen har det, hvordan er det i forhold til SK? Hong Kong vs Bangkok any takers?
     
  6. Blaa

    Blaa Veteran

    Innlegg:
    1,533
    Likes mottatt:
    2,625
    Bonuspoeng:
    113
    Har booket OS fra VIE til LAX med avgang 30. august og retur 23. sept. Håper selvfølgelig å få booket om utreisen til LH F ut fra FRA eller MUC. Men skal prøve å lage et lite reisebrev.
     
    Robamu liker dette
  7. TommyL

    TommyL Senior Medlem

    Innlegg:
    539
    Likes mottatt:
    241
    Bonuspoeng:
    43
    Har flydd LX C ZRH-BKK med nye 777. Helt konge!! Og igjen om 4 uker. LX over SK, som igjen er over LH. OS har jeg aldri flydd.
    Svaret er enkelt: LX!
     
  8. Fridtjof

    Fridtjof Aktivt Medlem

    Innlegg:
    355
    Likes mottatt:
    404
    Bonuspoeng:
    63
    Ikke helt enig med @TommyL her. Synes SAS var bedre på mat, drikke og seter. I tillegg er jo business SKs beste produkt, på Swiss vet du at det er noen som har det bedre enn deg litt lenger frem.

    OS har jeg ikke prøvd, men lest gode ting om.
     
  9. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg fløy til Singapore fra Zürich med familien før jul med LX Business i en av deres nye 777-300. Det var en fin opplevelse det som kan anbefales, men viss du skal reise alene så er da nesten ett must å forsøke å skaffe seg ett av "tronesetene". Men viss jeg ikke tar feil så kan ikke de forhåndsreserves av andre enn de med høy status hos LX/LH.

    Hadde jeg vært i samme situasjon som deg og ikke hadde prøvd LX i deres nye Business før så ville jeg nok sterkt ha vurdert den. Men som en som allerede har prøvd de så ville jeg nok ha vurdert OS eller BR for å prøve noe nytt (for meg).
     
  10. sunshine

    sunshine Senior Medlem

    Innlegg:
    696
    Likes mottatt:
    1,674
    Bonuspoeng:
    93
    Takker for gode innspill Siden jeg verken har prøvd OS eller LX, så er det veldig fristende å prøve begge på neste langtur.
     
    Travellingalf liker dette

Del denne siden