Tips til reiser med TAP

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av markus, 12. juli 2021.

Tags:
  1. markus

    markus Jetlag.no

    Innlegg:
    983
    Likes mottatt:
    2,231
    Bonuspoeng:
    93
    Har en voucher hos TAP som jeg må få brukt opp.

    Opprinnelig var pengene brukt på en biz-reise til NYC, men de billettene er så dyr nå, så jeg tenker å bestille flere europareiser heller.

    Har søkt litt etter reiser, men det meste jeg har funnet så langt har lang layover. Noen som har tips til reiser med TAP?

    Utreise fra Oslo til hvor som helst, med kortest mulig layover
     
  2. Emma

    Emma Aktivt Medlem

    Innlegg:
    263
    Likes mottatt:
    510
    Bonuspoeng:
    93
    Hvis du flyr til Lisboa er det bare en kort kjøretur til nydelige Estoril. Og null mellomlandinger :)
     
    markus liker dette
  3. rimitone

    rimitone Senior Medlem

    Innlegg:
    985
    Likes mottatt:
    5,228
    Bonuspoeng:
    163
    Lisboa i seg selv er jo heller ikke galt
     
    markus liker dette
  4. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    3,103
    Likes mottatt:
    9,176
    Bonuspoeng:
    183
    Velg et reisemål som TAP er ganske alene om, iallfall av main carriers. Typisk tidl kolonier. Vurder feks Kapp Verde eller Sao Tome & Principe.
     
    flying_all and markus like this.
  5. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,214
    Bonuspoeng:
    183
    markus liker dette
  6. markus

    markus Jetlag.no

    Innlegg:
    983
    Likes mottatt:
    2,231
    Bonuspoeng:
    93
    Takk, var på leting etter noe slikt.

    Noen som vet hvor TAP flyr direkte fra OSL? Er det kun til LIS, eller har de andre direkteruter?
     
  7. ccurrahee

    ccurrahee Fly sa du?

    Innlegg:
    10,078
    Likes mottatt:
    36,335
    Bonuspoeng:
    293
    Det har vært LIS med to avganger om dagen per corona. Derfor har langrutenettet fra Porto vært vanskeligere å teste med A321.
     
    Eddie47 and markus like this.
  8. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,685
    Likes mottatt:
    872,245
    Bonuspoeng:
    293
    A321 har jeg funnet til USA fra LIS
    Eks.: 07.01.22:
    B740FBB8-76F4-4D68-85E6-5B091687A07F.png
     
    Last edited: 13. juli 2021
  9. ccurrahee

    ccurrahee Fly sa du?

    Innlegg:
    10,078
    Likes mottatt:
    36,335
    Bonuspoeng:
    293
    Så stilig. Pre-Covid fant jeg aldri A321 ut fra LIS, når jeg så på Østkysten. God mulighet for å få testet en ny kabin
     
    tstone and Eddie47 like this.
  10. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,685
    Likes mottatt:
    872,245
    Bonuspoeng:
    293
    Tror jeg fant A321 LIS-ORD også
     
  11. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    3,103
    Likes mottatt:
    9,176
    Bonuspoeng:
    183
    Under vanlige forhold ville jeg nok dratt tll nordøst-Brasil. Feks dratt til karnevalet i Salvador. Handsdown verdens beste party for ung og gammel.
     
  12. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,214
    Bonuspoeng:
    183
    Salvador er et av få steder der jeg har blitt truet med både kniv og håndvåpen. Byen anses som farligere (mtp. personlig sikkerhet) enn São Paulo and Rio de Janeiro.

    En vakker, historisk og interessant halvøy, men du kan ikke sove i timen på gata.
     
    Eddie47 liker dette
  13. pensjonisten

    pensjonisten Rype/bonusjeger

    Innlegg:
    77
    Likes mottatt:
    141
    Bonuspoeng:
    33
    Starter selv gjerne ferien enda lenger nord i Brasil. Tap har direkterute
    Lisboa - Fortaleza .Har ikke greid å få bonusbilletter på denne. Bonusbilletter til Rio er derimot relativt lett å få tak i, og flypass ( feks. 5 flygninger ) har vært rimelig (kjenner ikke dagens priser) .Anbefaler å dra videre med buss/bil til Jericoacora .
    Du blir der gjerne lenger enn planlagt hvis du har anledning.
     
  14. markus

    markus Jetlag.no

    Innlegg:
    983
    Likes mottatt:
    2,231
    Bonuspoeng:
    93
    Noen som har bestilt reiser med TAP den siste tiden?

    Får bare opp denne hver gang jeg prøver å gå videre til betaling
    [​IMG]

    EDIT: Fikk denne feilmeldingen når jeg valgte at poengene skulle krediteres til SAS-kontoen. Ved å ikke velge bonusprogram kom jeg videre.
    Greit å vite tilfelle noen har samme problem.
     
    Last edited: 17. juli 2021
  15. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    3,103
    Likes mottatt:
    9,176
    Bonuspoeng:
    183
    Salvador, merkelig nok ukjent for de fleste nordmenn, karneval i Rio blir som dans på lokalet i forhold. Fra Edvards link "The Bahian Carnival (Portuguese: Carnaval) is the largest party on the planet.Its dimensions are gigantic. For an entire week, almost 4 million people celebrate throughout 25 kilometers (16 mi) of streets, avenues, and squares. "

    Mine to favorittland, Brasil og Sør Afrika har dessverre det til felles som @Edvard nevner, kriminalitet. Men med litt research er karneval i Salvador tryggere enn å gå på byen i Oslo. Velg de beste Camarotes og Blocos. Feks Camarote de Salvador, og Blocos med Ivete Sangalo. Der festes det med velskapte og velstående brasilianere, og har tung sikkerhet. Vær for all del ikke pipoca:cool:
     
    Edvard, RoadKing and pensjonisten like this.
  16. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,215
    Likes mottatt:
    5,739
    Bonuspoeng:
    183
    Du kan booke Tap Business Class til Cancun i bookingklasse J, som gir 200% opptjening :cool: Du unngår mellomlanding i USA, noe som er svært viktig i forhold til restriksjoner :) .... Så det eneste jeg ser er hvis voucheren ut snart, så er det verre for deg :confused::oops:

    TAP-deal.jpg
     

    Attached Files:

    milehigh liker dette
  17. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,214
    Bonuspoeng:
    183
    Not to be a party pooper og vi har alle forskjellige preferanser. Men er det én tid jeg så absolutt ville unngått å besøke en brasiliansk storby, så er det under karneval.

    Kan faktisk ikke se for meg noe verre tidspunkt enn under en stor lokal feiring, høytid eller festival. Da tenker jeg ikke på sikkerhet, bare for alt annet. Tror forresten vi to går ut på ulike steder i Oslo...
     
    Last edited: 23. juli 2021
    SirH00D and Eddie47 like this.
  18. markus

    markus Jetlag.no

    Innlegg:
    983
    Likes mottatt:
    2,231
    Bonuspoeng:
    93
    Biz reisene med tap har blitt så dyr nå (i forhold til originalbestillingen), så vi har bestilt en tur til Tenerife og en tur til Lisbon.

    Har fortsatt over halve voucheren igjen så ser ut som det blir noen flere turer til Portugal/Spania. Antakeligvis Faro og videre kjøring til Albufeira-Portimao og kanskje en tur til Madeira eller Marokko

    Enkelte av reisene til TAP har helt sinnsyk layover..
     
  19. markus

    markus Jetlag.no

    Innlegg:
    983
    Likes mottatt:
    2,231
    Bonuspoeng:
    93
    Da er jeg ferdigbooket. Har 156kr igjen på en voucher, så om noen her vil bruke den er det bare å si ifra, så får dere den.

    Må brukes innen dette døgnet (31.07), så er ikke alvorlig god tid til planlegging..
     
    Emma liker dette

Del denne siden