Tips til storfamilie til Granca granca granca?

Tråd i 'Reisemål' startet av Bettan, 25. april 2019.

  1. Bettan

    Bettan Aktivt Medlem

    Innlegg:
    369
    Likes mottatt:
    367
    Bonuspoeng:
    63
    Livet har tatt en vending som tilsier at det i den kommende perioden ikke er så lett å få til de helt store LH F-turene, så da må vi nøye oss med en enklere tur til varmere strøk i starten av 2020, nærmere bestemt til Gran Canaria.

    Det går kaldt nedover ryggen min når jeg tenker på turisthelvetet i Puerto Rico, så vi prøver å få til en tur med utvidet famile til et feriehus/villa i litt roligere strøk.

    Problemet er å finne riktig villa på riktig sted. Vi er 6-8 voksne, og 4 små barn (0-3 år).
    Ønsker oss oppvarmet, privat basseng, helst 3+ bad og 4-5+ soverom, og ikke midt i masseturismens sentrum. Reise i feb/mars.

    Hvis noen har noen knalltips som kan passe til beskrivelsen hadde vi blitt meget happy.
     
  2. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,418
    Likes mottatt:
    29,304
    Bonuspoeng:
    183
    Legg på 1 time flytur og stopp innom Emiratene isf? Om ikke storbylivet frister så er jo Sharja billig og greit
     
    Bettan liker dette
  3. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,318
    Likes mottatt:
    12,285
    Bonuspoeng:
    183
    Har kun bodd på amadores, men om du får fatt i et hus nær Maspalonas eller arguineguin er det rett og slett ingenting som er feil med en tur ned dit.

    Når Dubai begynner å følge menneskerettigheter, respektere kvinners rettigheter og Emiratene samtidig stopper med å "rekruttere" barn til å ri kameler så skal jeg heller være med på at Dubai er et bedre alternativ :)
     
    Travellingalf, kaijoar and anders82 like this.
  4. Arvid1410

    Arvid1410 Veteran

    Innlegg:
    1,531
    Likes mottatt:
    6,716
    Bonuspoeng:
    183
    Leide hus i Arguineguin i tre uker for en del år tilbake. Synes det var helt ok. Når du kommer opp i åsen over strendene er du utenfor det verste "turisthelvetet", eller i alle fall såpass langt unna som du kommer på Granca.
     
  5. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,003
    Bonuspoeng:
    183
    Eller fortsett nedover vest Afrika kysten til Cape Verde :)
     
    jgroneng liker dette
  6. Baffen

    Baffen Nytt Medlem

    Innlegg:
    2
    Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    3
    Vi er i samme båt for tiden, og kjører safe med Puerto Mogan hver vinter. Stille og rolig (til granca å være), grei strand og ok restauranter. Lei bil, ca 30 min fra LPA, så har du mer fleksibilitet.
     
    Sunnfjordingen, Bettan and Maraug like this.
  7. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,659
    Likes mottatt:
    32,507
    Bonuspoeng:
    293
    Florida er faktisk ikke så veldig mye lengre enn granca og en helt annen klasse fly. Leie bolig der borte er mye hus for pengene.
     
  8. Bettan

    Bettan Aktivt Medlem

    Innlegg:
    369
    Likes mottatt:
    367
    Bonuspoeng:
    63
    Ja, er det området vi har sett litt på, men vanskelig å finne store flotte hus med eget svømmebasseng. Er noe jeg finner på finn.no i Taurodalen, men det er vel nært nok.
     
  9. stargate82

    stargate82 Medlem

    Innlegg:
    56
    Likes mottatt:
    23
    Bonuspoeng:
    8
    Kan anbefale Meloneras, bodde der i 2 uker i mars. Veldig fint og rent område uten det verste charter preget. Mye gode restauranter.
     
    Bettan liker dette
  10. Arvid1410

    Arvid1410 Veteran

    Innlegg:
    1,531
    Likes mottatt:
    6,716
    Bonuspoeng:
    183
    Enig i denne, Mogan er et flott sted, men ser for meg at det er vanskelig å finne leiligheter der?
     
  11. Pingus

    Pingus Senior Medlem

    Innlegg:
    919
    Likes mottatt:
    1,310
    Bonuspoeng:
    93
    For sikrest og mest stabilt vær bør du velge fra Meloneras vestover til Puerto Mogan, vinden kan være brutal off-season på øst- og nordsiden.
    Med barn i 0-3 års alder er det nok Tauro/Amadores eller Puerto Mogan som peker seg ut; førstnevnte har enkelte større hus av ok kvalitet, og man kan bruke apostelens hester til stranden selv om bil ER et must.
     
    Bettan liker dette
  12. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,659
    Likes mottatt:
    32,507
    Bonuspoeng:
    293
    Taurodalen er triste greier, syns nå jeg da.
    Men, hvis det er på Anfi i Tauro dalen, så har dere også adgang til hovedanlegget inne Bacalava, der er det bra.
     
  13. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,659
    Likes mottatt:
    32,507
    Bonuspoeng:
    293
    Vær oppmerksom på at januar/februar er da Gran Canaria har det dårligste været. Det kan til og med snø i fjellene.
     

Del denne siden