Tips til varm sommerferie med CT + 3 barn?

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Kaywam, 17. nov 2017.

  1. Kaywam

    Kaywam Nytt Medlem

    Innlegg:
    4
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Hei, er helt ny i gamet. Har fått brev om CT i posten, og passerer 60k EB poeng i Februar.
    Hva er realistiske muligheter om man er fleksibel mellom 22 juni - 20 August for en tre uker med sol og sommer? Har tenkt på Miami med ct for meg og kona + infant, og kjøpe to billetter til kidsa på 8&10?

    Eller kreta i Mai med CT for kone, barn, infant og 50% rabatt for de to siste kidsa.
    Men, virker vanskelig å finne 4+inf award til kreta på samme fly?

    Flyr gjerne øko med familien.. Har EBS og AmexPremuim så er begrensa til SAS, og utreise fra Tromsø.

    Tips og råd mottas med veldig stor takk! Er fleksible på reisemål, bare det er varmt og relativt grei reise uten for mange skifter.
     
    Last edited: 17. nov 2017
  2. mariusbb

    mariusbb Senior Medlem

    Innlegg:
    561
    Likes mottatt:
    1,057
    Bonuspoeng:
    93
    Ville nok heller kjøpt økonomibilletter til hele familien til syden i sommer, og spart opp nok til biz for deg og kona til en annen gang - f eks. Hong Kong eller Tokyo? :)
    Du kommer til å måtte betale såpass mye i avgifter på økonomitur med poeng uansett, at det nesten ikke lønner seg.
     
    Kaffen and Fredrik81 like this.
  3. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Mest realistisk er vel at dere får barnevakt og de voksne reiser sammen en helg i C til EWR/IAD/BOS. Først må du passere 100 000 poeng. Eventuelt kan prøve å sikte deg inn på sommeren 2019, og spare opp 150 000( om minste mann der over 2 år sommeren 2019) og bestille så for de slipper billetter(11måneder før).
     
    Kaywam liker dette
  4. Kaywam

    Kaywam Nytt Medlem

    Innlegg:
    4
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Takker for tips! CT er gyldig ut neste år, men vil det si at om jeg bestiller neste år men flyr 2019 så er det ok eller må reisen skje det året ct gjelder for?
     
    Last edited: 17. nov 2017
  5. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    I utganspunktet skal du bruke den i 2018 og litt inn i 2019(husker ikke datoene i farten), men flyr du med SAS så ser det så langt ut at de godtar at du bestiller i 2019 med den som går ut i 2018, men da kan du ikke gjøre endringer på billetten, uten at CT forsvinner.
     
  6. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Det er berre å handle på joker og samle trumfpoeng, og kjøpe poeng av venner og famile! Eg hadde 20' eb poeng i september og 290' no, samt fly premium på øverste nivå uten at det har vore vanskeleg.
    Planlegger tur der mor og to barn reiser på bonus i biz eller plus, og far kjøper billetter for å komme opp i EBD.
    Du kan jo få deg ein ny CT i 2018 og få deg nok poeng for heile familien!
     
    Insomnia4u liker dette

Del denne siden