Tirsdag flydag : Har noen fløyet VivaAerobus før?

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av ccurrahee, 20. aug 2024.

1. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,143
    Bonuspoeng:
    293
    God senkveld fra et pitstopp hjemom for å sove. Og ordne litt til ferien om 10 dager. Det går en smule varmt på jobben. Når sjefen tror at en akutt institusjon skal ha det sommerstille og planlegger tilsvarende. Så blir det som det blir.

Undertegnede har neppe bestilt den mest spennende flyvningen på forum denne uka, men det blir TLC-PVR med dette hilsende busselskapet med vinger.

www.vivaaerobus.com/en-us

Så da blir det både storby og strandferie med F og C og litt krøtterklasse på lokalflyet til kysten på meg og primær med reisende.

Og kanskje blir det Senator på navneskiltet også fremover. Plutselig var det både billig og enkelt å fly Swiss mot bryllupsfeiring i Baune denne høsten. Nok grunnpoeng har jeg fått til Gull neste år. Så kan kan jeg like godt fly billigere med LH gruppen og ordne status match, en å spise tørr kylling hos SAS på dyre + billetter.

Spielhaug, Earl, Calling and 8 others like this.
  2. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,546
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra hovedstaden.
    Er sommeren over for denne gang? Det ser dessverre bare grått ut framover.
    Vi får eller lyse opp med et fint bilde.

Ha en strålende tirsdag alle bonusnisser:)

Earl, Calling, EndreD and 7 others like this.
  3. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,720
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen fra godstolen.
    Kaffe gjør morgenen litt lettere. :)

Det ser ut til at vestlandsværet har flyttet deg over fjellet hit til Østlandet. Så paraplyen får bli med i bilen i dag. Straks avreise mot trimrommet, så jeg får gjort unna ukens første treningsøkt før en hel stillesittende dag med kurs.

Ca en uke til avreise til Chicago, og Yr melder alt mellom 18 og 45 grader på vår vei mot LA. Får vel pakke shorts?

Ha en fin en!

Earl, Calling, Ololsen and 7 others like this.
  4. Henrik

Henrik Hellas-sympatisør

Likes mottatt:
    9,195
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra et litt forsinket Vytog til flyplassen.

Stavanger igjen, i dag med Norwegian, og ikke hjemme før torsdag kveld. Blir eldre i dag og siden jeg må tilbringe kvelden utenfor hjemmet blir det litt mer staselig middag i det minste. Eneste ordentlige jeg hadde på ønskelisten var en kaketester, og har fått to stykk, så dagen er allerede over all forventning.

Ha en solid en!

Earl, Calling, Ololsen and 8 others like this.
  5. Berlioz

Berlioz Gammel? Jeg??

Likes mottatt:
    15,473
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra Sølvbyen. Grått, men ennå ikke vått selv om det var lovet/truet.

T-2 til TTT og T-6 til LHR og frokost uten syltetøy. Mye å planlegge og se frem til. Pensjonistlivet er slett ikke bakoverskuende. Bare gled dere.

Ha en fin tirsdag. Gratulasjoner til @Henrik og alle med åremålsdag.

EndreD, Earl, Calling and 8 others like this.
  6. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,505
    Bonuspoeng:
    293
    Gratulerer med dagen!
    Du får høre med @Berlioz om han kan kjøpe sokker til deg når han er i London neste uke ..

Last edited: 20. aug 2024
    Earl, Calling, Henrik and 3 others like this.
  7. Sonictravel

Sonictravel Veteran

Likes mottatt:
    29,490
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra Oslo!

Kaffe brygges og PC varmes opp for dagens første møte. SAS appen melder om ti dager til neste reise. Denne gang med KLM hvor jeg har cashet inn en relativt beskjeden mengde FB Pointe til en Amsterdam helg. Regner med at FB går i skuffen etter dette/samme helg og at det dom tidligere ble routet hit kommer til å gå til EB.

EndreD, Earl, Calling and 9 others like this.
  8. Wiolenze

Wiolenze Veteran

Likes mottatt:
    33,605
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra MBT.

Endring i planene så i dag blir reisedag, SAS direkte til Dublin. Får vise seg om det var ett lurt valg kontra via FRA/MUC med LH.

9. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    23,506
    Bonuspoeng:
    183
    Morn fra kontoret!

Noen har trykket på knappen "høstvær" virker det som. Satser på at det er kortvarig. Men hvis ikke, så er det ikke verre enn at en del jobber jeg hadde planlagt å gjøre ute må vente til neste år :)

Jeg er litt fersk i "gi bort gullkort" gamet, og har tidligere bare donert det til samboeren uten å tenke noe mer over det. Men hun har nå matchet til Senator og tilbake til SAS. Status går ut 31/5/25, ny periode starter 1/6, som da blir sølv på soft landing 3 mnd senere. Men, "2.12 Mottakeren av EuroBonus-medlemskapet som gis bort mottar alle fordeler som er inkludert i det nye medlemsnivået (dvs. Sølv-, Gull- eller Diamantmedlem) for den gyldige perioden, unntatt fordelen med å gi bort gavemedlemskap. Et medlem som mottar et EuroBonus-medlemskap i gave, er ikke kvalifisert til i sin tur å gi bort et medlemskap.

2.13 Hvor lenge den donerte EuroBonus-medlemsstatusen til Sølv-, Gull- eller Diamantnivå varer for mottakeren, vil avhenge av hvilket tidspunkt oppgraderingen gjennomføres på i løpet av mottakerens kvalifikasjonsperiode.
    "
    Vil dette si at dersom jeg gir bort nå, at hun kun får ut mai 2025, som hun allerede har? Eller vil det bli et ekstra år?

Ha en herlig tirsdag!

EndreD, Earl, Calling and 7 others like this.
  10. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,683
    Bonuspoeng:
    183
    Ifølge FAQ vil statusen forlenges med ett år.

Screenshot_20240820-085648.png

11. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,720
    Bonuspoeng:
    293
    Hvis du fortsatt har mulighet til å gi bort gull etter hun er nedgradert til Sølv så får hun ut den perioden pluss neste. Så det blir et år mer enn hvis du gir henne Gull nå.

12. Sunnfjordingen

Sunnfjordingen Sunnfjording

Likes mottatt:
    25,634
    Bonuspoeng:
    183
    Goooood føremiddag frå austlandsveiret i Florøida. Avkommet er levert på skule og i barnehage og eg kan endelig slappe av med jobb nokre timar. Jammen er det godt å sleppe maset frå den oppveksande slekt av og til. Lange og eleverte flyreiser bookar ikkje seg sjølv.

13. Wiolenze

Wiolenze Veteran

Likes mottatt:
    33,605
    Bonuspoeng:
    183
    Gullstua på OSL ble droppet og jeg gikk rett til gate siden jeg måtte en «strafferunde» ut av sikkerhetskontrollen for å la fruen få igjen telefonen sin, jeg hadde i iveren etter å komme meg avgårde tatt med både hennes og min.

Det bare for å komme til tidenes dårligste boardingopplevelse. Området rundt gaten var ikke stengt og folk hadde naturlig nok tatt sete. Så kommer første gatefrue gående, illsint! En mann prøvde pent å forespørre noe men henne bare; «don’t even talk to me, I hate everybody». Hadde fikk jaget alle på utsiden og boarding kunne etterhvert begynne men da med nytt personell, mens henne som var der først bare stod i selve gaten og kjeftet enten i tlf eller på en kollega som hadde kommet hjelpende til.

Noe prioritert boarding var det naturlig nok ikke snakk om, startet rett på gruppe 1-5.

EndreD, Earl, Calling and 6 others like this.
  14. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    23,506
    Bonuspoeng:
    183
    Takk!

Min periode går ut i desember, og tviler på at jeg rekker å få fornyet diamantkortet i år. Så da blir fasit gi bort gullkort innen desember, så får hun gullstatus frem til mai 2026. Ikke dårlig det :)

Calling liker dette
  15. Supersergei

Supersergei Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    721
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har flydd med Vivaaerobus fra CTG-ADZ-CTG. Sør Amerikas "Ryanair", fungerte veldig bra og det var veeeeldig billig.

Calling and Wiolenze like this.
  16. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,505
    Bonuspoeng:
    293
    Møkkavær ..
    IMG_6164.jpeg

Berlioz, EndreD, Earl and 5 others like this.
  17. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,143
    Bonuspoeng:
    293
    Aeromexico som kanskje gir EB poeng i september foreslo dårligere flytider, og 5 x prisen, når jeg hadde fått med bagasje og prioritert innsjekk og ombordstigning som jeg har hos VIVA. lett valg.

Calling and Supersergei like this.
  18. Flight Cancelled

Flight Cancelled Bonusjeger

Likes mottatt:
    4,037
    Bonuspoeng:
    113
    Morn fra Kastrup, hvor vi venter på boarding til Atlanta.

Ble en noe tight connection på Oslo i går. Det som i utgangspunktet skulle være en 35 min connection så ut til å henge i en svært tynn tråd når vi ble 30 minutter forsinket ut. Kom litt i prat med styrmannen når vi begge stod ved gaten og ventet, jeg fordi vi ble ropt opp da de ønsket å ta en ny titt på passene og notere adresse for første natt i USA. Han tipset om at vi ville parkere på innerste A-gate, og med E2 ut så kunne det være et lite håp.

Det ble en svært rask tur til Oslo, og i det vi skulle gå av flyet i Oslo åpnet cockpitdøren seg og jeg fikk en «det var high speed hele veien» sammen med en tommel opp fra styrmann. Rakk flyet videre til CPH som de tre siste ombord med gate closing, og pushback umiddelbart etter at vi kom ombord. Det utrolige var at bagasjen også rakk det. Småimponert over hele situasjonen, særlig at de fikk med våre tre innsjekkede kolli. :)

Flymunda, Upsaker, EndreD and 13 others like this.
  19. Sunnfjordingen

Sunnfjordingen Sunnfjording

Likes mottatt:
    25,634
    Bonuspoeng:
    183
  20. JonathanI

JonathanI Medlem

Likes mottatt:
    274
    Bonuspoeng:
    53
    Jeg har fløyet VivaAerobus på et par ulike strekninger i Mexico. Betraktelig bedre enn Ryanair. På min første tur med dem i 2016 hadde de fortsatt ikke begynt med setereservasjoner på flyet, og det var first-come-first-serve. Forestill dere kaoset som oppstår når alle prøver å finne et sete og helst med reisepartnerne sine :)

På vei til Oslo fra Bogota nå. Business med Iberia bort og nå business i Avianca tilbake. Må definitivt si at Iberia seilte inn på topplisten min av interkontinental business. Veldig private og komfortable seter. Synd Iberia hverken er Skyteam eller Star Alliance, spørs om det blir noen mulighet igjen med det første

Ha en fin kveld!

Del denne siden