God morgen alle Her «nærmere sydpolen» våkner vi nå til liv etter nok en god natts søvn, på vei hjem til hybelen i går kom den korrupte kelneren med en flaske vin og mente vi trengte den på terrassen. Utrolig hva en lokal tusenlapp kan gi av gleder, han skulle ha fri i dag så vi måtte ha for et par dager. Vin på terrassen ble det ikke! Her ble det jakt! Våpen: skohorn Oppe i taket krøp en firbeint skapning med lang hale, 7-8 cm lang inkl. hale. «den skal ut før jeg skal sove!» Som sagt utstyrt med det lengste jeg fant, et skohorn, ble skapningen jaget fra skanse til skanse i 10-15 min før jeg endelig fikk avgrenset området til terrassedøren og geleidet den ut. Skapningen er helt sikkert ikke farlig, men sikkert litt ubehagelig å få over nesen om natten .... Men nå er det morgen og snart frokost med blody marry og croisainter ... Ha en deilig dag!
God morgen fra inni en vaskemaskin! Champagne-kurs i går, det var stas! Men rosé, det kan jeg klare meg uten. @Eddie47 : Du må legge ut bilde i konkurransen! Og, du vet at en lokal 1000-lapp er ca 3000 NOK?
God morgon frå Sunnfjord. Arvingen vakna berre sju gangar i natt, mot tolv natta før. Godt eg kjøpte bra med kaffi då den var på tilbod ein trippeltrumftorsdag i haust. Trur eg skal teste espressofunksjonen på kaffimaskina i dag. Men, men, eg står han av.
God morgen fra Nordens Paris Idag er dagen hvor jeg endelig skal ut å fly igjen, men først må jeg inn o. Skolen for å ha en forelesning også et seminar God tirsdag til alle sammen!
God morgon frå Valdres! I dag er det ein vanskeleg dag i Valdres med mange val og ta. Ute er det påskevær, og i helga er det meldt flott påskevær, men me har billetter til Svalbard, kun for helga, men der er det meldt 17 blå, og det går alltids an å komme seg til LYR. Og når ein finn ein Maserati Levante(jadå, det er ikkje ein skikkeleg Maserati, men Maserati er Maserati og eg har ikkje kjørt det før) hos Hertz for 10 dager til 10400 kr i Italia, så er det vanskeleg å bestemme seg. Alfa Stelvio(Italiensk bil som eg heller ikkje har prøvd) til 6500, Jaguar Epace til 4600 eller ein merc C Cab til 6630kr om sumaren i Italia,.
God morgen fra Perpignan. Våkne til sol og utsikt til Pyrineene var ikke feil. Ble en lang dag i går, avgang 06:05 fra OSL og ferdig på jobb her ca 14 timer etter. I dag er det posisjonering til Paris, HOP flyr PGF-ORY med en CRJ-1000. De 2 motorene ser veldig små ut. 2 netter på Intercontinental Paris Le Grand venter, tror det skal gå greit. Fly forsiktig folkens
God ettermiddag fra hovedstaden. Ikke så kaldt som jeg fryktet etter vinterferie på Granka. Vi manglet en koffert etter gårsdagen tur fra Las Palmas, og må innrømme at det var behagelig å trekke statuskortet og snike forbi de 20 andre som sto i kø hos SAS. Satser på at minstejenta får den levert hjem i kveld eller i morgen. Hun var bra fortvilet over at det var akkurat hennes koffert som var borte. Men tror nok det er å foretrekke fremfor min som var full av illeluktende oster og noe som fort kunne ha blitt illeluktende skinker etter et døgn i varmen.
God ettermiddag fra svenskegrensa. Hong Kong katten på hjemmekontoret vinker utrettelig og kaller på meg! Jeg teller timer til avreise for helgeur med SAS i C til HKG på fredag. Kjøpt for 60K deilige bonuspoeng. Gleder meg til gjensyn med med det som ble min favorittby etter forrige besøk. Begynner å bli tett med suvenirer på kontoret her etter et par år med bonusfeber
God ettermiddag fra gullstua på OSL. Tenk å planlegge så dårlig at man skal boarde er fly akkurat når Therese Johaug går inn til sitt andre gull i VM (?). Klar for periodens siste tur, så da endte jeg på 103 i år, relativt behagelig innafor kravet for fornyet status, selv uten noen MR . Har selvfølgelig planlagt sånn at returen blir i neste periodes første dag på fredag. Ikke dumt å innlede med 2 flights første dag
God ettermiddag fra hovedstaden. Var sol ute i stad, er det fortsatt det? I en mørk kjeller sitter man å gleder seg til man blir like gammal som @Eddie47 så man kan begynne å nyte live ordentlig Du får ta et bad for resten av oss også!
God morgon...nei...ettermiddag frå Aust-Finnmark! I går låg det an til å få booka CT-billett i C, men når sjefen i mange timar på rad skal narrast til å betale meg løn, endte det opp med at eg ikkje fekk dei billettane eg skulle ha og måtte gå for ei nødløysing. Det var nedtur, men heldigvis er det mogleg å endre (mot 600 kroner i avgifter). Bonusbillettar kjem og går i eitt køyr, noko eg gav uttrykk for overfor CT-agenten: – This is almost like Russian roulette! CT-agenten svarte: – But not nearly as dangerous. Så lo vi godt begge to. Ha ein humoristisk dag!