To bookingklasser på billett/boardingkort

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av hasenwinkel, 22. des 2016.

1. hasenwinkel

hasenwinkel Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Fløy akkurat OSL-ARN-HKG med SAS og fikk oppgradering på strekket ARN-HKG fra Go til Plus med poeng på forhånd.
    På boardingkortet mitt står det:
    OSL-ARN class M (og en liten T ved siden av)
    og ARN-HKG class Y (og en liten A ved siden av). Slik jeg leser det er det naturligvis de "store" bokstavene med fet skrift som gjelder, altså M og Y, og skal dermed opptjene 500 poeng i Go for OSL-ARN og 9 000 poeng i Plus for ARN-HKG. Men jeg har fått 250 og 6 000, som, så vidt jeg kan se, passer med klasse T og A (som sto i smått ved siden av).

Er det noen som kan forklare meg hva som gjelder her og hvorfor det evt. er riktig at de små bokstavene gjelder? Eller har jeg rett og slett fått for få poeng av SAS?
    (Jeg finner ikke helt ut hvor jeg kan se bookingklasser i den opprinnelige bestillingen, hvor pleier det å stå?)

Attached Files:

2. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,167
    Bonuspoeng:
    113
    De store bokstavene stor for cabinklasse. altså i øko kabin, bizz eller SAS pluss. Det er de små bokstavene som bestemmer hvor mye poeng du får.
    Ved oppgradering fra plussgrade får du alltid laveste klasse du blir oppgradert til :)

3. hasenwinkel

hasenwinkel Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Aha! Æsj, det var kjedelig, trodde jeg skulle få litt flere poeng :( Men det gir vel mening på et vis. Da vet jeg det til neste gang. Takk for svar!

4. LN-FHU

LN-FHU Freaked out member Moderator

Likes mottatt:
    10,319
    Bonuspoeng:
    183
    Alltid oppgradering til saver-klasse. Det er slutt på de gode tider hvor du kunne få z-klasse dessverre...

Del denne siden