Strålende rapport og flotte bilder. Artig med A321 med skikkelig business til Oslo også. A350 er et dritlekkert fly, håper å få flere turer med den dama ila 2018 Takk for turen og at du deler
Bra reiserapport Jeg tok denne turen selv i Mai. Men da gjorde jeg hele turen på 1 dag. Bestilte 1 billett på Finnair OSL-HEL-LHR og betalte ca 3200 en vei. Så kjøpte jeg en egen billett på BA business fra LHR-OSL med Avios. Jeg manglet kun 120TP til BA sølv så jeg kunne ta en bonustur tilbake til OSL. Loungen på Helsinki var veldig bra, men nå har de endret reglene så det bare er Emerald som kommer inn hvis det er mange i loungen. Da må man bruke den dårligere business class loungen ved siden av. Jeg fikk også prøvd bastuen i loungen De hadde også Champagne i loungen. Nå skal jeg fly akkurat samme turen i Mars neste år. Flyr da fra OSL om kvelden og ligger over på Hilton og tar A350 videre. Var det noen spesielle seter som du mener er bedre enn andre? De hadde exit foran i flyet? Jeg vil gjerne være rask ut av flyet da jeg har en short connection til AA flyet til JFK. Men gleder meg til å prøve Finnair A350 C Jeg fikk også booket nesten alle de 10 flygningene med BA nummer og ikke AA eller AY uansett om det er AA eller Finnair som flyr. Fordelen med dette er at man får mere Avios med BA nummer enn med AA eller AY, men antall Tier Points er det samme.
Haha jepp var grei plass ombord når det var denne versjonen av A321 som fløy Takk skal du ha, takk for følget Tusen takk, det var en flott liten romulstur
Turen ble booket direkte hos Finnair på finnair.com (sjekket også ut via ba.com, men det ble veldig mye dyrere) Betalte ca 4500 kr. Kunne funnet billigere hvis jeg ikke hadde ønsket å fly A350 og derfor måtte ha akkurat det tidlige avgangen fra HEL Takk for følget og hyggelige ord. Det er alltid gøy når BA setter opp en av de A321 med ordentlig business ja. Har fløyet den 1 gang før fra Oslo til London. Reaksjonen fra mange av de reisende, både foran og bak gardinen når de kommer inn i den kabinen er priceless, mange som smiler og lurer. Tror det beste var en liten norsk jente" mamma, mamma, hvorfor har de sånne rare, store seter? Kan vi sitte her?" "Nei, vi skal sitte lengre bak" "Hvorfor det da?" "Jo, disse setene koster masse penger skjønner du og vi bruker heller pengene på noe annet, ihvertfall på en så kort tur" Da tenkte jeg litt stille inni meg at jeg har nok ikke betalt så mye mer for den turen LHR-OSL enn de hadde vil jeg tro, men det er godt folk tenker sånn så slipper vi at det blir utsolgt i business Takk, takk. Ja, det er mulig å gjøre det unna på en dag, men siden det fristet å få fløyet A350 så måtte det bli med overnatting med tanke på at det er så tidlig avgang fra HEL. Loungen på HEL er veldig fin. Har blitt sendt i business delen også, den er grei når det ikke er rush. Har opplevd å være der i rushen når alle flyene mot Asia snart går, da er den fullere enn SAS innenriks på Gardermoen en torsdagskveld Når det gjelder setene så har jeg sittet både på A og L siden nå. Inngangen på Helsinki var først i kabinen foran seterad 1, mens utgang på Heathrow er bak business kabinen da det på Heathrow bare brukes 1 bro for Finnair sine fly. Så litt bakover i kabinen kan være greit for rask exit. MEN Finnair holder igjen alle bak til business er helt tomt, så du kommer deg raskt av uansett hvor i business du sitter har jeg inntrykk av. Mat og drikke servers fra rad 1 og bakover. Purser virker å ha ansvar på A siden, mens andre kabinmedlemmer har L siden, men det gjør ikke at service blir noe dårligere. For å komme av ganske kjapt og samtidig ikke vente for lenge på mat vil jeg si rad, 4, 5 eller 6 er ganske allright. Jepp, gir alltid mer Avios hvis du kan få BA flightnumber, men for Tier points så er det samme sum uansett, så i dette tilfellet var det ikke noe problem for meg å få det med Finnair nummer da jeg var mest interessert i Tier points