Tokyo er vestover, ikke sant?

Tråd i 'Reisebrev' startet av holmen, 23. jan 2024.

  1. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,439
    Likes mottatt:
    62,249
    Bonuspoeng:
    293
    Da var det endelig min tur!
    Det er på tide å reise litt igjen, og nok en gang er Tokyo målet.

    I fjor en gang booket jeg JFK-HND-ORD med ANA F. Fant dem tilfeldigvis på AF, og tenkte at det kunne bli en artig tur. Jeg fikk lagt til OSL-EWR, og hjemreise LAX-CPH-OSL. Skikkelig rundtur, med andre ord! Måtte kjøpe billett ORD-LAX, for det fant jeg ikke som bonusbillett.
    Den opprinnelige turen så altså slik ut:
    map.gif


    Så viste det seg at jeg måtte komme meg hjem noen dager tidligere, turen ble rett og slett for lang. Omtrent samme dagen slapp SAS bonusbilletter i biz hjem fra HND via CPH, og jeg fikk sikret meg en sånn en. Så da ble ANA F HND-ORD kansellert. (Jeg vet, helligbrøde..)

    Ny reiserute ble seende slik ut:
    map (1).gif

    Jeg hadde 12 timer i NY, og måtte også komme meg fra EWR til JFK på den tiden. Ja, det er digg med direkte flight fra OSL til EWR, men jeg er ikke SÅ glad i A321LR hos SAS. Jeg begynte derfor å lete etter andre muligheter for å reise til JFK. Det måtte jo være mulig å fly rett til JFK? Joda. Masse muligheter. Men, det ble enten for kort stopp i ZRH med Swiss (tok ikke sjansen på 1t, etter reisebrevene til @Eddie47 og @Sunnfjordingen i forrige uke), eller så var det med LH, og deres biz er jo ikke så spennende heller. Men, jeg fant en rute med både ny flytype, ny flyplass, og 2 nye flyselskap! Det var jo en god deal. Det ble LOT til WAW, og så Air Belgium med A330-900neo (eller hva den nå heter) for LOT derfra til JFK.
    Ny reiserute:
    map (2).gif


    Nå måtte vel reiseruten være bra? Eller?
    Neida. Det kunne jo hende at Lufthansa kom til å slippe F når det nærmet seg avreise! Så da begynte jeg å overvåke både MUC-JFK og FRA-EWR. Først dukket det opp billetter til EWR, men jeg slo det fra meg, da det ble tilbake til å måtte komme meg fra EWR til JFK. Så, på søndag, dukket MUC-JFK opp med ett ledig sete, akkurat det jeg trengte. Men, jeg var fyllesjuk, og orket ikke å ringe SAS. Da jeg endelig ringte, så fant de ikke setet.. :(

    Mandag morgen våknet jeg til sms fra @kjeeli om at det var ledig sete (igjen). Jeg var selvfølgelig opptatt med heldagsmøte, og fikk ikke ringt før etter kl 16. Men, jeg traff på en MEGET dyktig agent, som løste alt, var proaktiv, og fikset og ordnet. Dette var ikke noen "tyvärr"-dame!
    Så, 10 minutter senere, satt jeg med LH F MUC-JFK, i sete 1A, med avreise i morgen. For å ikke ha alt for kort stopp på MUC, gikk jeg for en flight OSL-MUC allerede i dag, med en overnatting på Hilton MUC, betalt med Hotels.com bonusnatt. Jeg måtte betale 15 kr i tillegg, og får en heidundrende Trumf-bonus på kjøpet.
    2024-01-23_09-37-48.jpg

    Gjeldende reiserute ser altså slik ut:
    map (3).gif

    OSL-MUC // LH Biz // A321neo
    MUC-JFK // LH F // A340-600
    JFK-HND // NH F // 777-300ER
    HND-CPH // SK Biz // A350-900
    CPH-OSL // SK Plus // A320neo

    Jeg har pakket, kun håndbagasje, så jeg slipper å tenkte på å miste bagasjen underveis. Kjører mot OSL om noen timer, og er klar som et egg! Og gleder meg som en unge. :)

    Neste rapport kommer sikkert fra OSL.
     
    Last edited: 23. jan 2024
    Skarven, Rscott, Palg82 and 67 others like this.
  2. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,558
    Likes mottatt:
    24,258
    Bonuspoeng:
    183
    God tur!
     
    holmen liker dette
  3. Schlandy

    Schlandy Veteran

    Innlegg:
    1,616
    Likes mottatt:
    4,461
    Bonuspoeng:
    113
    Love it! God tur
     
    holmen liker dette
  4. ccurrahee

    ccurrahee Fly sa du?

    Innlegg:
    10,078
    Likes mottatt:
    36,335
    Bonuspoeng:
    293
    Riktig god tur ;)
     
  5. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,905
    Likes mottatt:
    22,554
    Bonuspoeng:
    293
    Gøy! Jeg drømte i natt at jeg hadde en booking med fire F-leg. Fant de ikke i appen da jeg våknet. God tur!
     
  6. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,413
    Bonuspoeng:
    293
    Ahhhhhhhhhhhhhhhh @holmen ut på tur. Dette kan da aldri slå feil. Skal du ta nesten ruten til Columbus for litt oppdagelse, så litt Da Vasco da Gama. Må du har en fantastisk tur i de eleverte klasser. :)
     
    Eddie47 and holmen like this.
  7. ari1000

    ari1000 Medlem

    Innlegg:
    83
    Likes mottatt:
    1,170
    Bonuspoeng:
    83
    God tur! Ser ut som en veldig spennende rute. Hvor lang tid blir du i Tokyo?
     
    holmen liker dette
  8. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,413
    Bonuspoeng:
    293
    Hadde drømme situasjon der satt med 4 legs i SQ F og 2 legs Air China i 2020.
    .
    .
    .
    .

    Så dukket Covid`n opp :eek::(:oops:
     
    Skarven, ari1000 and Upsaker like this.
  9. Sonictravel

    Sonictravel Veteran

    Innlegg:
    2,917
    Likes mottatt:
    29,162
    Bonuspoeng:
    183
    Wow, ser ut som en knall tur!
     
    holmen liker dette
  10. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,987
    Likes mottatt:
    33,144
    Bonuspoeng:
    293
    God tur :)
     
    holmen liker dette
  11. AirMags

    AirMags Medlem

    Innlegg:
    235
    Likes mottatt:
    505
    Bonuspoeng:
    93
    Så gøy! Hvor mange timer før du i NYC? Kan jeg tipse deg om å prøve Blade inn og ut av byen en kjapp svipptur? (BaardO234 så får du -$50 avslag)

    Gleder meg til å følge med på turen!
     
    holmen liker dette
  12. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,685
    Likes mottatt:
    872,245
    Bonuspoeng:
    293
    Du kommer til Tokyo alle veier.. det er om å gjøre å finne de gøyeste flygningene ..
    Du kunne jo forsøkt via EZE ..
     
    drsyk, RoadKing, holmen and 1 other person like this.
  13. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,439
    Likes mottatt:
    62,249
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har tre netter i Tokyo, så det blir akkurat tid til å finne litt ramen og drikke litt øl. :)
     
    Flymunda, paron, Lnbre and 8 others like this.
  14. ari1000

    ari1000 Medlem

    Innlegg:
    83
    Likes mottatt:
    1,170
    Bonuspoeng:
    83
    Er i Tokyo så kunne vært hyggelig å ta en øl sammen når du kommer hit :)
     
  15. sunshine

    sunshine Senior Medlem

    Innlegg:
    707
    Likes mottatt:
    1,738
    Bonuspoeng:
    93
    God tur!!! Dette blir herlig å følge.
    Selv sitter ønsket om å fly F meget høyt om dagen. Mange som har spennende (nervepirrende) reisebrev i disse dager, så fristelsen er stor for nye krumspring.
     
    holmen liker dette
  16. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,439
    Likes mottatt:
    62,249
    Bonuspoeng:
    293
    Det kan vi prøve på. Send meg en dm, så slipper alle andre å være med på planleggingen. :)
     
  17. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,439
    Likes mottatt:
    62,249
    Bonuspoeng:
    293
    Nå har jeg litt over 7 timer på JFK. Skal se om jeg kommer til å finne på noe som helst, vet ikke helt ennå. Har ikke tenkt så langt. :rolleyes:
     
    themichael, AndersWE and AirMags like this.
  18. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,439
    Likes mottatt:
    62,249
    Bonuspoeng:
    293
    Kjørte til Jessheim (ish), og spiste middag på McD mens jeg ladet bilen. Greit å ha fulladet bil når jeg kommer tilbake, så slipper jeg å tenke på det. Parkerte på P10, som jeg bestilte for lenge siden. Kostet noe sånn som 800 kr for i dag til tirsdag.

    Mens jeg ladet fikk jeg beskjed om at flyet er halvtime forsinket. Så jeg har god tid! Skulle gjerne hatt en times forsinkelse, så jeg får penger fra Smartdelay, men jeg klarer meg også uten. Heldigvis skal jeg ikke videre før i morgen, og har ikke dårlig tid for å rekke neste fly!

    Kort kø i sikkerhetskontrollen, før jeg tok en sving innom taxfree før jeg tok trappen opp til loungen. Måtte scanne qr-koden i appen før boardingkort for å komme inn i gullstuen. EB-nr var visst ikke registrert i bookingen. Som vanlig.. Hvor vanskelig er det for SAS å legge inn den når man booker via telefon, og EB-nr kommer opp for agenten i andre enden? Jaja.

    Øl og saltstenger står på menyen her.
    IMG_20240123_181229PXL_20240123_171211300.MP.jpg
     
    Henrik, Flymunda, kjeeli and 34 others like this.
  19. Earl

    Earl Veteran

    Innlegg:
    2,388
    Likes mottatt:
    7,773
    Bonuspoeng:
    183
    Nydelig rute når man får så mye bra flights ut av det er vel dette helt klart beste vei østover. Riktig god tur :)
     
    holmen liker dette
  20. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,893
    Likes mottatt:
    8,138
    Bonuspoeng:
    183
    Nyt!! God tur:)
     
    holmen liker dette

Del denne siden