Flyturen gikk nordøstover, nord for Alaska og Grønland. Jeg sov noen timer, og så på "tv" resten av turen. Diverse episoder på Netflix og Viaplay fikk tiden til å gå. Litt motvind gjorde at vi kom frem ca en time forsinket. Jeg hadde 3t 50min på CPH, så for meg var det like greit. Noen mistet connections, mens andre måtte løpe for å rekke flyet videre. Da jeg booket ble jeg litt skuffet over at jeg ikke fikk et tidligere fly til OSL, men det hadde jeg da sannsynligvis ikke rukket. Ingen i passkontrollen, så det gikk kjapt å komme seg til loungen for en dusj. Orket ikke loungemat, så jeg fikk meg en god burger på Union Kitchen borte ved inngangen til B-piren. Ombygging gjør at mye er stengt bort mot loungen. Heldigvis går neste fly fra B, så jeg må ikke gå hele veien tilbake igjen.
De har god ramen borti der og, men det hadde vel kanskje vært litt unødvendig for din del Det er oftere og oftere det blir terminalmat og kanskje noen øl i Mikkellerbaren etterpå på CPH. I motsetning til på OSL har de jo mat og øl som er verdt det å betale for...
Boarding startet 40 minutter før avgang mot OSL, og avgang litt før oppsatt tid. Kjapt lite hopp mot Gardermoen, og jeg var i bilen omtrent før flyet egentlig skulle lande. Det er nydelig med LH og ANA F. Jeg kommer til å savne dem når SAS går over til SkyTeam. Men, det er ganske hyggelig ombord hos SAS også, og ganske behagelig å fly (nesten) direkte hjem.. Takk for følget! Gleder meg til neste gang.
Spennende tur! Jeg har aldri reist F og jeg har heller aldri vært i Japan … men herlig å følge med! Takk for turen .. ( når skal vi besøke Lemmy?)
Man vet at man tilbringer for lite tid på IF for tiden når man finner denne tråden først flere dager etter at turen er ferdig Men takk for fantastisk reisebrev. God inspirasjon dette til vi skal gjøre en lignende tur om noen uker. Har i utgangspunktet OSL-LHR-SFO (UA) og separat booking SFO-HND (UA). Har vært så fornøyd med å klare å finne Business seter på turen (har bestemte datoer å forholde meg til) at jeg har jo helt glemt at det er noe som heter første klasse. Føles som om vi er ganske greit posisjonert dersom det skulle dukke opp noe. Vet ikke om jeg ikke leste godt nok, men sa du hvor setene ble funnet? Awardfares? Har forstått at det ikke er noe "futt" i expertflyer lenger?