Har booket tre bonus-business billetter med SAS i Januar til Tokyo. Ankommer fredag 10:40 og drar tirsdag 12:30 i midten av Januar. Blir det for mange tidssoner forskjell for lite tid? Har lyst å ta ungen (5 år) med til Disneyland før hun starter på skolen. Har aldri vært i Japan og tenkte det kunne være moro å besøke landet. Forstår at det er off-season, men det er vel OK i forhold til disneyland. Hørt det kan være mye kø der. Har også hørt at det kan være kaldt - "påske-vær" - men vi kommer fra Norge så det er vel helt OK. Hva tror dere? Blir det galskap eller vil det fungere greit?
Det er vel galskap, men de fleste her vil si det er en god ide. Er rimelig kald der da og har hørt at det er trangt i setene på de forskjellig karusellene, men har ikke testet det ut selv. Jeg tror dere får en fin tur spesielt om dere flyr fremme i bussen å får noen timer for å snu døgnet.
Fredag - tirsdag virker nå som en helt overkommelig helg, selv med en unge på 5 år med. Dere flyr jo biz, så dette må jo bli en strålende tur!! Ville nok ikke lagt opp FULLT program hver dag m/ 5 åringen, men med litt sukker i kroppen og Disneyland-adrenalin så går nok det besøket sikkert veldig greit! God tur
Til helgen kjører jeg fredag - søndag (50 timer fra touchdown til takeoff) i Tokyo. Har på følelsen av at jeg kanskje pusher den litt, og galskap er det definitivt, men jeg skal rapportere tilbake om det blir helt krise. Dog er jeg ikke fem år lenger, så scenariet er kanskje et litt annet.
Fungerer helt fint, har gjort det samme, men da i SAS GO. Jet-lag mot øst er mye lettere enn mot vest.
Så lenge dere er greit gode på søvnhygiene, dvs planlegger å snu litt på døgnet et par dager før dere reiser og faktisk sover ombord så burde det fungere fint med en langhelg, også med en 5 åring. Med tanke på setene dere har ombord og reisetider så er ikke SAS til Tokyo fælt, synes jeg. For min del var jeg rundt i Japan i Februar i år og synes at hele dager ute var kaldt. Nå er jeg ikke glad i kulde får jeg nevne, men det blir viktig å ha med godt med tøy og stor nok sekk så dere kan ha med ekstra genser og ta av og på de dagene som er solrike og varme. Jeg ville lest meg opp på besøksmengder og åpningstider på Disney og vurdert billett søndag/mandag. Tenk på reisevei til Disney fra hotell, hvis dere skal mer en 1 dag. Skal dere 1 dag til Disney ville jeg heller valgt hotell i det området dere vil bruke tid på i sentrum av Tokyo( og liggende på Yamanote linjen ) og heller akseptert en lengre tur ut til Disney den ene dagen. Med en 5 åring på slep i Tokyo ville jeg helt klart valgt opplevelser/shopping/mat i nærområdet til hotellet og heller valgt hotell ut fra belighenhet en best mulig pris/design/kjede osv.
Jeg kjørte 26 timer fra landing til avreise i Januar 2017 (dog i LH F) Fungerte greit det, men skulle hatt en dag til fordi Tokyo var awesome...
Støtter ccurrahee sitt forslag om å ta Disneyland søndag/mandag. Jeg var der i februar, og på lørdagen var det type 3 timer kø for å ta attraksjoner! Hilton Tokyo Bay ved Disneyland kan forresten anbefales!
Har lyst på to dager på disneyland (søndag og mandag virker som det smarte valget). Hvordan bør jeg gjøre det med hotell? Kanskje: Fredag -> Lørdag en plass "downtown" (som kan passe på koffertene til vi drar på ettermiddagen). Da får konemor sett litt av Tokyo. Lørdag -> Tirsdag - Hilton Tokyo Bay. Dra rett til flyplassen på morgenen.
Det er to parker i Tokyo. Disney Sea og Disney land. Vi var i Disney Sea en onsdag i begynnelsen av mars, og køene ble enormt lange utover dagen, selv midt i uka. Kan skrive under på at det kan være kjølig.
Vurder 2 dager på hvert hotell og få bagasjen levert på nytt hotell mens dere har med dagstur utstyr i Disneyparken.... de pengene sparer mye ekstra reising