Topp topp Torsdag : I dag er sol?

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av ccurrahee, 25. aug 2022.

1. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,159
    Bonuspoeng:
    293
    Oslo sin siste sommerdag dukker opp på radaren i dag. Etter gårsdagens forsøk som ble grått er det nå klart for å nyte varmen.

Hvordan er det hos deg?

Vietnam og Hoi An dukker også opp på radaren, ettersom Japan planlegger å holde stengt videre. Hvor bor jeg billig og greit og helst med et svømmebasseng i Saigon? Har du noen forslag?

Earl, Flymunda, haifinn and 5 others like this.
  2. Berlioz

Berlioz Gammel? Jeg??

Likes mottatt:
    15,473
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra Sølvbyen.

Lang turdag på denne radaren. Kistefos, Hadeland og til slutt OSL for overnatting. At vi orker!

Ha en fin og klarsynt dag!

Earl, Flymunda, haifinn and 6 others like this.
  3. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,577
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra hq.

I dag bør man nyte siste varmen om man holder til i Oslo området. Selv skal vi feire fruens bursdag etter jobb.

Ha en strålende dag alle IF-ere:)

Earl, Flymunda, Berlioz and 6 others like this.
  4. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    23,552
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra pendlebussen til Trondheim…
    En arbeidsdag på kontoret og så er det avspasering og flytur i morgen. Tilbake til nord, lenger nord, helt til Hammerfest. For en fest, får sikkert en hammerfølelse dagen derpå også… vi får se hva dagen bringer :)

Ha en flott dag alle sammen!

Earl, Flymunda, Berlioz and 7 others like this.
  5. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,155
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra sol gjennom vinduet og kaffekoppen i hånden!

Oslo her også. Blir en fin dag dette :)

Vietnam var på sommer-radaren min i juni 22. Og opprinnelig i juni 20, men da kom det visst en pandemi og ødela for all ferie utenlands.

Gjorde en del research begge ganger, og hadde en rundttur på gang som inkluderte fly inn til Ho Chi Mihn, litt tid i storbyen med museene fra Vietcong tiden og alt det der. I tillegg slapp-av tid i Phu Quoc, Hoi An, Vung tao, eller bare noen av dem.

Overkommerlige avstander i det hjørnet av landet og super billig å leie bil med sjåfør i Vietnam. Bare pass på å avtale prisene på forhånd. Langt større potensiale for å bli lurt enn i feks Thailand.

Meeeeen, i sommer kom vi til Bangkok og skulle ha en god liten roe-ned-tid der før vi dro videre til Ho Chi Mihn. Fly finnes det nok av på strekningen, og de er billige også. Så var litt sånn pay-as-you-go på flyturene internt i Asia og hadde ikke booket noe. Etter et familieråd i bassenget på taket av BKK-hotellet, endte vi istedet med rundtur i Thailand, leide sjåfør der, og slapp å bruke bortimot 2 hele dager t/r BKK på å reise, pakke ut og inn av nytt hotell og land osv osv.

Dermed ble det aldri trip-report fra Vietnam, men ta gjerne en kikk på stedene jeg listet opp. Og si fra om du er interessert i mer info om dem enkeltvis, så har jeg det for hånden også ut fra research (men altså uten å ha vært der) :)

Earl, haifinn, Kvalvaag and 3 others like this.
  6. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,159
    Bonuspoeng:
    293
    Reisefølget har etter litt research ønsket seg Saigon og helg og storbyfest og sightseeing også noen dager med avslapping i Hoi An.
    Reiser med en fulltidsstudent så vi bor ikke på Intercontinental denne gangen.

Setter stor pris på all research og info som basis.

Som du sier, flyprisene i Asia er stabile, og AirAsia feks flyr alle strekkene direkte og på fornuftige priser som tillater frokost på hotellet og middag i den neste byen. Så det skal gå bra, selv om det blir litt mye flyplass( i den grad det går an....)

7. Henrik

Henrik Hellas-sympatisør

Likes mottatt:
    9,198
    Bonuspoeng:
    183
    Nå er det feil ende av landet, men om dere skulle ende endringer i planene og nordlige Vietnam får dere fort Hanoi som utgangspunkt.

Tok nattog fra Hanoi til Hue som fungerte fjell. Mener å huske jeg dro i 7-tiden på ettermiddagen, fikk en hyggelig kveld på toget og en god natts søvn, før jeg våknet i Hue. Det er forøvrig en hyggelig by å besøke.

Derfra har du kort vei ned til Hoi An med bil, scooter eller annet egnet transportmiddel. Jeg leide en liten dual sport motorsykkel og hadde det helt topp på kjøreturen ned.

Earl, Calling, holmen and 1 other person like this.
  8. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,515
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen fra solkysten .. 20 grader og grått..
    Godt det er helg
    C2749F05-EE44-4F79-B250-548C5D150813.jpeg

Earl, Berlioz, haifinn and 5 others like this.
  9. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,780
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen fra kontoret.
    Kaffe i koppen, og masse arbeid før helgen. Det meste av arbeidet er gøy, så da går tiden raskt.

Har fått 1300 Trumf siden i går, det må jeg finne ut hvor kommer fra. Og det gir omtrent 20.000 NCC poeng, så det går radig fremover mot lifetime Platinum.

Ha en deilig dag!

Earl, Berlioz, haifinn and 4 others like this.
  10. Kvalvaag

Kvalvaag Senior Medlem

Likes mottatt:
    6,018
    Bonuspoeng:
    163
    God morgen fra Oppedal !

Noterer meg at også NRK har fått med seg at det er bemanningskrise, då får en berre vente og sjå om lønningssjefen har fått med seg det samme :rolleyes:

Regnet ligger tungt, like greit å være på jobb når en ikkje får malt huset allikavel :confused:

Earl, Calling, Berlioz and 5 others like this.
  11. LN-FHU

LN-FHU Freaked out member Moderator

Likes mottatt:
    10,296
    Bonuspoeng:
    183
    Mårn fra Trondheim
    Nærmere bestemt i kø utenfor Valentinlyst og spesialpol….går an i dag med 19 varmegrader kl 0620

Ha en nydelig torsdag:):):)

Earl, Calling, EndreD and 5 others like this.
  12. rimitone

rimitone Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,255
    Bonuspoeng:
    163
    God morgen folkens. Bare to arbeidsdager til helg er hyggelig! Som TS sier, solen skinner, det er fint.

Earl, Calling, Berlioz and 3 others like this.
  13. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,888
    Bonuspoeng:
    293
    God torsdag, flesker til med et innlegg i dagtråden og markerer at jeg med det når 14000 innlegg.
    Alt i de 14000 har ikke vært like fornuftig og relevant, men noe har vel hatt verdi. Artig å være førstemann, men det spørs om @holmen slår meg til 15000, han er atskillig mer produktiv enn meg for tiden.

Earl, Flymunda, Berlioz and 7 others like this.
  14. EndreD

EndreD Veteran

Likes mottatt:
    16,481
    Bonuspoeng:
    183
    God formiddag fra Reykjavik (vi er to timer bak dere hjemme i Norge)

Her sitter jeg på kontoret til en av våre partnere og vi har funnet gode muligheter videre fremover for å utvide samarbeidet, så det er nok ikke slutt på mine Islandturer med det første :)

Earl, Calling, Berlioz and 3 others like this.
  15. haifinn

haifinn If u are bored flying, your standards are too low

Likes mottatt:
    14,504
    Bonuspoeng:
    183
    Good day fra Porsgrunn.

Dag fire med småfix i heimen- dagens oppgave var å bytte ut noen gamle/skitne siliconfuger på badet. Ble hur bra som helst. Og NEI, har ikke punktert membranen:p

T-40 til LAX-LAS Gleder meg vilt..

Satt meg opp på overtidsjobbing i helga- har vært på pub lør-man-ons siste uka( fotball), så er litt forsynt inntil videre.

Ha en produktiv dag
    fly.jpg

Earl, Calling, Flymunda and 5 others like this.
  16. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,515
    Bonuspoeng:
    293
    Dagen blir liksom ikke helt som planlagt, i den grad helgedagen var planlagt, når det omtrent kl 0800 dumper inn en 5 åring med feber!
    Godt det ikke er trippeltrumftorsdag ..

Earl, Calling and EndreD like this.
  17. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,155
    Bonuspoeng:
    183
    For meg selv vil jeg også si som @Henrik at det er feil side av landet. Langt mellom Hanoi og Ho Chi Mihn.,

Ikke egentlig altså, det er helt sikkert fint i og rundt Hanoi også, men selv fant jeg ut at området i en stor sirkel rundt Ho Chi Mihn passet bedre for min del :)

Så i nord har jeg dessverre ikke mye tips å bidra med.

18. Calling

Calling Senior Medlem

Likes mottatt:
    10,880
    Bonuspoeng:
    183
    God kveld fra Oslo. Brukte en nydelig ettermiddag på en tur i skogen og dukkert i Øyungen - priceless!
    20220825_175805.jpg

Wiolenze, Upsaker, Eddie47 and 3 others like this.
  19. Wiolenze

Wiolenze Veteran

Likes mottatt:
    33,662
    Bonuspoeng:
    183
    God ettermiddag fra Lake Washington, det blir noen timer soling. 31 grader er ikke feil;
    D22B212C-2177-40E8-8D7F-D861CBF8C2D0.jpeg

Pakking i kveld, jobbing og så hjemreise i morgen

Edit; dagen avsluttes med bobler i rørglass;
    8A78EC2D-8242-4064-9B79-07A1AB64DC14.jpeg

Last edited: 26. aug 2022
    holmen, Earl, Calling and 2 others like this.

Del denne siden