God morgen fra sol gjennom vinduet og kaffekoppen i hånden!
Oslo her også. Blir en fin dag dette
Vietnam var på sommer-radaren min i juni 22. Og opprinnelig i juni 20, men da kom det visst en pandemi og ødela for all ferie utenlands.
Gjorde en del research begge ganger, og hadde en rundttur på gang som inkluderte fly inn til Ho Chi Mihn, litt tid i storbyen med museene fra Vietcong tiden og alt det der. I tillegg slapp-av tid i Phu Quoc, Hoi An, Vung tao, eller bare noen av dem.
Overkommelige avstander i det hjørnet av landet og super billig å leie bil med sjåfør i Vietnam. Bare pass på å avtale prisene på forhånd. Langt større potensiale for å bli lurt enn i feks Thailand.
Meeeeen, i sommer kom vi til Bangkok og skulle ha en god liten roe-ned-tid der før vi dro videre til Ho Chi Mihn. Fly finnes det nok av på strekningen, og de er billige også. Så var litt sånn pay-as-you-go på flyturene internt i Asia og hadde ikke booket noe. Etter et familieråd i bassenget på taket av BKK-hotellet, endte vi istedet med rundtur i Thailand, leide sjåfør der, og slapp å bruke bortimot 2 hele dager t/r BKK på å reise, pakke ut og inn av nytt hotell og land osv osv.
Dermed ble det aldri trip-report fra Vietnam, men ta gjerne en kikk på stedene jeg listet opp. Og si fra om du er interessert i mer info om dem enkeltvis, så har jeg det for hånden også ut fra research (men altså uten å ha vært der)
Vis alt...