Torsdag 16. April - Ut på tur aldri sur....

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av chrt, 16. april 2020.

  1. chrt

    chrt EBD og litt annet ...

    Innlegg:
    515
    Likes mottatt:
    1,925
    Bonuspoeng:
    93
    I mangelen av fly då er det ekspresstog i 300 km/t som gjelder når turen gpr ut på den kinesiske landsbygda for fabrikkbesøk. 1t30min på Kina-ekspressen er langt mer effektivt enn hos NSB...

    Lite folk på 1. Klasse. Få som reiser mer enn nødvendig. Kun to i denne kupeen.

    Ha en fin-fin dag!
    PS: Bak masken er det ingen som ser om du er trøtt og sur - eller smiler ;)

    33BDC044-BDCE-4CB5-9788-F69CD83A6D7F.jpeg
     
    veeegard, Torris, Earl and 24 others like this.
  2. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,901
    Likes mottatt:
    57,541
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen fra hovedstaden.
    Skal ut på tur i dag, jeg også! Til kontoret!
    Der har jeg ikke vært på en måned. Skal holde online kurs, og nettet her hjemme er ikke bra nok.

    Har laget matpakke, og gleder meg til å være et annet sted enn hjemme..
     
    Torris, Earl, Kristian and 13 others like this.
  3. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen fra Viken.

    Flyrelatert: Ber på mine knær for at avgang SQ323 777-300ER med booking class F gjennomføres. Venter spent på at SAS snart skal reagerer, EBG, er meget bra, så lenge en ikke har vært EBD. Poeng på bok og CT`r tørker støv. Awardfares(om noen husker den) savnes.

    T.o.m. fruen reagerte på ingen fly prat fra min side, er jo ingenting å prate om lenger relatert til fly(orker ikke bruke energi på å klage). Svarer bare at vi sitter stille i båten enn så lenge.

    Ikke flyrelatert: Nå åpner Norge sakte, men sikkert fra 20.april, la oss håpe på forsatt lave smitte tall, og at flere restriksjoner fjernes om smittetall holder seg lave.
    1 mai, blir et mini vendepunkt, om smitte tallene forholder seg lave.
    1 juni, blir en bekreftelse av friskmelding sålangt smittetall holder seg nede.
    1.juli er jo sommerferie da er det bare vikar på jobb både hos FHI og Helsedirektoratet
    1.august kommer den endelig dommen for at sykemeldingen til Norge AS er nå gått i en friskmelding.

    God mini sommer/helg
     
    Torris, Earl, Kristian and 16 others like this.
  4. LN-FHU

    LN-FHU Freaked out member InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,910
    Likes mottatt:
    10,274
    Bonuspoeng:
    183
    God torsdag fra Trondheim
    Sludd/snø/regn i salig blanding...jobb må en på okkesom. Sitter å kjenner på følelsen av å ikke kunne reise på planlagt danmarksferie...det river og sliter i feriehjertet. Har hatt fast feriested i Danmark siden 1976 , og har mine beste ferieminner derfra...og nå får jeg ( mest sannsynlig ) ikke reise... :(:(:(
    Hadde et (u)frivillig karensår i fjor.....skulle jeg visst ikke gjort...:(

    Får prøve å ha en flott dag uansett...:)
     
    Torris, Earl, Kristian and 8 others like this.
  5. flyhigh

    flyhigh Aktivt Medlem

    Innlegg:
    407
    Likes mottatt:
    296
    Bonuspoeng:
    63
    Er vel bedre å sitte stille i flyet enn i båten? :p Kan jo håpe på mange predeparture drinks før vi endelig (en eller annen vakker dag) er klar for Take-off igjen. Og du verden for en dag det kommer til å bli!!!
     
    Torris, Kristian, Sonictravel and 4 others like this.
  6. ArthurDent

    ArthurDent Veteran

    Innlegg:
    1,702
    Likes mottatt:
    5,888
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra det sørlandske! Siden det foreløpig ikke er mye flyaktivitet ( i hvert fall ikke i første halvpart av overskuelig fremtid), må jeg tilstå at mine besøk på IF har falt. :(
    Dessuten: I disse Corona-tider med hjemmekontor går arbeidsdagen med til jobb. På fritiden har jeg henfalt til HBO-serier. Er nå oppdatert på ny sesong med Westworld:cool:, men ikke minst: har falt ettertrykkelig for DEVS. :cool: Den anbefales.

    Ser at Tyskland planlegger gradvis gjenåpning av samfunnet, men ser samtidig at det har vært en ny økning i nye tilfeller der. Det er ikke mange tegn som kan gjøre en til optimist.

    Sitter tidvis og lurer på om jeg egentlig ønsker å bli smittet (under forutsetning av jeg unngår "dyp lungesmitte"). Siden jeg er i brukbar form og ikke har underligggende risikofaktorer begynner det å friste "to get it over with". På den annen side: russisk rulett har i grunnen aldri tiltalt meg noe særlig. Jeg har ikke sett noe informasjon der ute som tyder på at en kan "styre" sykdomsforløpet selv.

    Lander nok på et ønske om smittefri (lang)helg til alle ( og meg selv ;) ) .
     
    Earl, Kristian, Points4Fun and 8 others like this.
  7. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,657
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Strålende sol i Larvik

    73C2A75B-F2DB-45F6-BDDB-021031CD6E10.jpeg
     
    ArthurDent, Earl, Kristian and 9 others like this.
  8. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,181
    Likes mottatt:
    869,715
    Bonuspoeng:
    293
    Solkysten leverer en torsdag .. i dag skal vi ut og handle på KIWI .. nesten tomt for øl
    9B5827B4-6FD7-416C-821B-3965B24AF218.jpeg
     
    ArthurDent, Earl, Kristian and 7 others like this.
  9. qwertypai

    qwertypai Nytt Medlem

    Innlegg:
    25
    Likes mottatt:
    104
    Bonuspoeng:
    28
    Lei av hjemmekontor, karantene, dårlig trøndervær og å ikke omgås folk.
    Har derfor allerede flydd dagens to første legs i TRD-BOD-TOS. Fortsetter opp til Longyearbyen for å levere karantenekid til sine siste to måneder på Longyearbyen skole før jeg snur og returnerer til OSL med samme fly.

    Kan melde om at det ikke er trøndervær, men nydelig solskinn på TOS!
     
    ArthurDent, Earl, Kristian and 11 others like this.
  10. staledude

    staledude EBG, GHA Black, HH D, NCC G, AvisPC ...

    Innlegg:
    125
    Likes mottatt:
    254
    Bonuspoeng:
    63
    Strålende sol i nord. Hjemmekontoret og hjemmeskolen ruller videre. Cash refund for Mai-turen til Danmark akseptert av SAS, men blir vel ikke utbetalt før om et par måneder etter det jeg forstår. Har fått innvilget refund for leilighet, men den lar også vente på seg. Venter enda litt med kansellering av sommerferien i Europa. Planlegging av Norges-ferie next.

    Ha en fin dag!
     
    ArthurDent, Earl, Kristian and 7 others like this.
  11. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    God morgen fra hovedstaden. Kun ferdig med kopp nummer en av kaffen så er rimelig trøtt i trynet enda! Blir vel bedre når man sakte men sikkert begynner å nærme seg en kanne i stedet for kopp...

    @drsyk er dette noe reelle datoer eller kun basert på spekulasjoner?

    @ArthurDent fikk anbefalt Ray Donovan på HBO i disse Corona tider og kan anbefale den videre hvis du skulle gå til for ting å se på ;)
     
    ArthurDent, Earl, Kristian and 5 others like this.
  12. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,181
    Likes mottatt:
    869,715
    Bonuspoeng:
    293
    Dette er nok rene spekulasjoner fra doktorens side dessverre
     
    ArthurDent and drsyk like this.
  13. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Det er tentative datoer ut ifra helsemessing aspekt, disk. opp og ned i mente med en gjeng andre fastleger, dog hva FHI og UD gjør kan vi ikke svare på, kun logikken basert på evidence based medicine, altså noe en kan se fram til, vi må jo ha trua på et eller annet i disse dager...;)
     
  14. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Eller det @Eddie47 skrev :rolleyes:
     
    ArthurDent liker dette
  15. Andyfly

    Andyfly Fly me to the moon.

    Innlegg:
    218
    Likes mottatt:
    872
    Bonuspoeng:
    93
    God morgen fra hovedstaden. Solen skinner, nyesten total meltdown på morgenen. Bare en kaffepod igjen, godt ny ladning ligger klar på posten. Snikskryt til Nespresso/posten som leverer etter en dags bestilling.
     
    ArthurDent, Earl, Kristian and 7 others like this.
  16. Berlioz

    Berlioz Gammel? Jeg??

    Innlegg:
    1,907
    Likes mottatt:
    12,903
    Bonuspoeng:
    183
    Hei fra vestre Viken.
    Her er været strålende. Plenen er finkjemmet for grus som snøfreseren spredte med munter klang de gangene den luftet seg i vinter. Bare 15 min. ventetid for å slippe inn på søppelfyllingen, m.a.o. nesten normale tilstander.

    Venter på at SAS skal offisielt kansellere SK 907 i mai så jeg kan kreve alt tilbake.
    Neste spenningsmoment er om Hurtigruten kommer på rett kjøl i august, slik at "i samme båt" får reell og bokstavelig betydning. Og ikke minst, når det stiges ut av SK-maskinen på KKN, blir man shanghaiet til søringkarantene?

    Og bare så det er sagt, er lei HBO, er lei Netflix, er lei ...., men ellers frisk og rask.
     
    ArthurDent, Earl, Kristian and 4 others like this.
  17. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,775
    Likes mottatt:
    10,107
    Bonuspoeng:
    183
    :eek:
    31265EC8-B135-413D-8E9C-213828EED183.jpeg
     
    ArthurDent, Torris, Earl and 9 others like this.
  18. braathens safe

    braathens safe NN

    Innlegg:
    486
    Likes mottatt:
    530
    Bonuspoeng:
    93
    En liten tur innom Bordeaux på turen mellom TRD og TOS. Typisk IF pasient vil jeg si.
     
  19. Sonictravel

    Sonictravel Veteran

    Innlegg:
    2,624
    Likes mottatt:
    24,745
    Bonuspoeng:
    183
    Heisan fra Oslo!

    T-1 - for tur til postkassen. Har plottet inn samtale med smittevernlegen i morgen og kan da forhåpentligvis legge karantene og isolasjon bak meg, og atter engang få lov til å gå utenfor tomtegrensen :)
     
    ArthurDent, Torris, Earl and 5 others like this.
  20. Avixlo

    Avixlo Veteran

    Innlegg:
    1,757
    Likes mottatt:
    8,426
    Bonuspoeng:
    183
    God torsdag fra Sandefjord
    Idag ser det ut til å være et flott vær ute.
    Inne har jeg innsett at døgnrytmen ikke er helt topp og KLM har kansellert Malta turen. Altså kun strekningen TRF-AMS-TRF mens Air Malta flyr og Expedia tror begge flyr.
    Det blir ikke å bestille utenlandstur før man vet at det er greit og ikke vil skape problemer

    Nei, ha en flott torsdag alle sammen
     
    ArthurDent, Torris, Earl and 5 others like this.

Del denne siden