Torsdag morgen, og NAS flyr til UK

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av tobeornot999, 03. febr 2022.

1. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    25,390
    Bonuspoeng:
    183
    Morn fra godstolen.
    Virker som coviden begynner å forlate kroppen, noe som er veldig bra. Kun en drøy 2 uker igjen til en planlagt tur til Chicago med noen barn. De har ikke rukket å få covid enda og håper de slipper unne, kjipt hvis en slik vinterferie går i vasken. Har bestilt en backuptur til Køben med avreise noen dager senere, just in case.

Angående Frognerseteren… det ble påstått at det skulle være en enkel tur, men du verden, jeg kan love dere at det ikke er det for noen som er født med en sykkel på rompa heller enn ski på beina! Har ikke telling på hvor ofte jeg trynet og hvor mange snørrete småfolk i 4-6års alderen som føk forbi meg. Meget frusterende. Selv «utlendingløypa» ved Kringsjå syntes jeg var ille, men det sier vel mest om mine mangelfulle ferdigheter.
    Bortoverski er ikke noe for meg konkluderte jeg med. Nedover har jeg prøvd meg på de siste årene, det går litt bedre og har hittill sluppet å bli hentet av røde kors.

Ha en flott dag dere!

Flymunda, indahla, Earl and 13 others like this.
  2. Kristian

Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

Likes mottatt:
    41,090
    Bonuspoeng:
    293
    Frå Aust-Finnmark kan eg melda at DY er ute og teiknar spor på himmelen. Dei kom seg tydelegvis ikkje ned i KKN, men både WF og SK har landa relativt nyleg, men vêret endrar seg fort, dersom det er årsaka til DYs rundar:
    Screenshot_20220203-115748_Flightradar24.jpg

WF melder ei gigantisk forseinking inn til kvenbyen på uakseptable 1 minutt! EU261-krav vil bli levert prompte!!! :p

Flymunda, Earl, Calling and 7 others like this.
  3. Arvid1410

Arvid1410 Veteran

Likes mottatt:
    7,052
    Bonuspoeng:
    183
    Nu jäklar, pre-departure bobler på plass

4A62FF7A-65DC-4E14-9651-BF6463CE16F1.jpeg

Flymunda, indahla, Earl and 18 others like this.
  4. Arvid1410

Arvid1410 Veteran

Likes mottatt:
    7,052
    Bonuspoeng:
    183
    For den som gidder å sette seg i bilen og kjøre en halvtime så er Romeriksåsen et fantastisk alternativ. Vesentlig mindre opp og ned (om man vil) enn Nordmarka, og man slipper enhver tendens til å gå i kø

Flymunda, Eddie47, anders82 and 2 others like this.
  5. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    25,390
    Bonuspoeng:
    183
    Nå bor jeg i Trøndelag, så det blir litt mer enn en halvtime unna. Dessuten har jeg gitt opp bortoverski helt. Spiser heller ikke brunost, så jeg har ikke tenkt å skifte nasjonalitet med det første :p

6. ccurrahee

ccurrahee Ikke helt statusløs da……

Likes mottatt:
    38,770
    Bonuspoeng:
    293
    Sort neglelakk til Sort badeand! Bra det er noen som har stil, og kan matche pre departure hos SAS! Riktig god tur!

7. ccurrahee

ccurrahee Ikke helt statusløs da……

Likes mottatt:
    38,770
    Bonuspoeng:
    293
    Kansellerte nettop Australia i Mars, og fikk tilbake poeng umiddelbart, mens utgått CT skal vare ut mars og kommer i løpet av noen dager.

ANA hadde ( har) 2 first fra london liggende ute som passet bra, men de er nok borte før jeg får tilbake CT.

Ellers god service, fikk lagt på legg på en annen CT booking nå i november. Så nå er den mulig å reise selv om Japan ikke skulle åpne.

Flymunda liker dette
  8. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    35,094
    Bonuspoeng:
    293
    Kan forsikre deg om at vi har så det rekker her østafor og. Enn så lenge iallefall.

Ser svenskene slipper helt opp også den 9, må vel bli en harrytur da.

Ellers ønskes alle en praktfull torsdag. T-8 :)

Flymunda, Earl, holmen and 3 others like this.
  9. haifinn

haifinn If u are bored flying, your standards are too low

Likes mottatt:
    17,203
    Bonuspoeng:
    183
    Gudday fra Porsgrunn. Tikket inn sms om avlyst ferje fra Sandefjord til Strømstad til lørdag. Vi gir ikke opp av den grunn, og kjører til Strømstad isteden. Overnatter på Son Spa på hjemover tur.
    T-36 Osl-Mia
    Skeptisk frue- men USA tur i biz frister meg stoort
    Ha en ukansellert dag

Flymunda, Earl, RoadKing and 2 others like this.
  10. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    12,206
    Bonuspoeng:
    293
    Mer enn nok food til flere ukers variasjon på Terminal21 food-courten! Savner BKK, ja :) Ha det supert der!!

Er du der mer enn 5 dager? I så fall, hvordan fungerer det praktisk med dag-5 testen nå?

Selv tenker jeg feks på å bli på samme hotell 1 uke, men første dagen er SHA++ bestilling og resten har jeg gjort som en kansellerbar bestilling for 6 dager. Men det er jo ikke sikkert dette går, om dag-5 bookingen også må være SHA++ godkjent?

Flymunda liker dette
  11. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    75,305
    Bonuspoeng:
    293
    Nå er det blitt morgen i Florida også.
    Bestemte meg for å flytte hjemreisen, så nå har jeg et par ekstra dager med sol og sommer før jeg returnerer til snø og vinter.

Har ikke så mye program, men dagene går likevel. Vi har mye å snakke om etter å ikke ha sett hverandre på over 2 år..

Håper alle har en fortsatt fin torsdag!

Flymunda, Earl, RoadKing and 6 others like this.
  12. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    11,317
    Bonuspoeng:
    183
    God ettermiddag! Er på spontan, musikalsk flytur. Skal hente et trekkspill i Oslo, og hva er bedre enn en omvei via Bergen for å få med seg Widerøe sin E2? Og det må jeg si, hvis jeg engang syntes A380 var en stille maskin, eller A320neo for den saks skyld, så er det første gang jeg virkelig har reagert på at det «ikke» er motorlyd når man akselererer for take-off! E2 har (som de fleste geared turbofans) et ulvehyl når vifta spinner opp, men det var det. Stillhet. Imponert. Ingen servering, men god benplass. Fikk testa Entertainmentgreia. God hastighet, men begrensa utvalg.
    Ellers er jeg skeptisk til prisnivået SAS legger seg på, heldigvis var det ledige bonusbilletter, men her er sammenligning fra de ulike selskapene med reise på 1 dags varsel.
    060E3406-7A33-4E04-B59D-0A1D88117D6B.png
    1DC73CCB-AD28-4D02-8B1C-EB481FF0AE60.png
    01511E10-E08A-483E-BC73-4657DF0491E2.jpeg

Så da sitter en her på Flesland og spiser lunch og tråler nettet. Og dette kan man jo bli glad av! SAS sitt egen awardsøk tillater jammen meg rare rutinger!
    995D0B98-ED3A-4CB4-B2DF-AAE58A646716.jpeg

Flymunda, Earl, RoadKing and 8 others like this.
  13. Kristian

Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

Likes mottatt:
    41,090
    Bonuspoeng:
    293
    Fint nordpå i dag, her frå ein stad mellom Lyngen og Tromsø. Fint med utsikt frå ei lita Widerøe-maskin:
    20220203_132220.jpg

Arvid1410, Flymunda, anders82 and 8 others like this.
  14. Sunnfjordingen

Sunnfjordingen Sunnfjording

Likes mottatt:
    28,815
    Bonuspoeng:
    293
    ¨
    Kven du skulle ha flydd med? ANA? Eg vil fly EVA, men finn null, niks og nada.

Eddie47 liker dette
  15. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    883,773
    Bonuspoeng:
    293
    1D er et bra sete, vi pleier selvsagt å sitte omvendt

Arvid1410, Kristian and tobeornot999 like this.
  16. Earl

Earl Veteran

Likes mottatt:
    8,692
    Bonuspoeng:
    183
    God kveld fra hovedstaden.
    Arbeidsdagen ble tilbrakt på kontoret, hyggelig å se at det var noen flere på plass der fysisk igjen. I morgen blir det en rolig arbeidsdag, kun 2 korte møter før helgen. Og det er ikke bare helg som venter, det er faktisk fridager til uken også. Fint med litt ferie, selv om opprinnelig plan om tur til sydeligere strøk ble kansellert, så skal man nok klare å fylle dagene innenriks også. Det meldes om nykjørte løyper både her og der så blir nok noen mil på ski i løpet av fridagene tenker jeg :)

Nyt kvelden folkens :)

Arvid1410, Flymunda, drsyk and 4 others like this.
  17. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    22,797
    Bonuspoeng:
    293
    T-14 «RTW» med 2x ANA F (hvis Covid holder seg unna..)

God natt!

Earl, Flymunda, drsyk and 2 others like this.
  18. Arvid1410

Arvid1410 Veteran

Likes mottatt:
    7,052
    Bonuspoeng:
    183
    Ikke imponert over matserveringen hos SAS på veg over dammen denne gangen. Hadde store forhåpninger ettersom jeg har sett bilder av nær perfekt stekte biffer i det siste. Det jeg fikk servert var noe så til de grader overkokt kjøtt. Hadde jeg ikke vært skikkelig sulten hadde jeg rett og slett stått over dette
    C2B86B14-7836-4F6E-BB50-841410988FA3.jpeg
    Den Merloten fra Napa Valley som jeg valgte til var derimot helt ok.

Før landing ble vi servert et utrolig tørt kyllingsmørbrød. Som sagt tørt, men likevel godt på smak (og selvfølgelig mer Merlot).
    AA619D0F-5DD8-423F-8853-B79B6A7A8F41.jpeg
    Ellers veldig hyggelig crew og god service.

Absolutt null kø i immigrasjon var en hyggelig bonus som avslutning på turen.

19. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    35,094
    Bonuspoeng:
    293
    Noen må hviske SAS et par ord i øret om den der kylling sandwichen.

20. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    12,206
    Bonuspoeng:
    293
    Og hovedmåltidet :p

Del denne siden