TOS-OSL-CPH-YYZ-MEX med SAS og Air Canada Premium Eco

Tråd i 'Reisebrev' startet av PG_Pilot, 02. jan 2018.

  1. PG_Pilot

    PG_Pilot Bonusjeger

    Innlegg:
    28
    Likes mottatt:
    133
    Bonuspoeng:
    28
    Jeg reiser en hel del - men har først de siste par årene fått opp øynene for bonuspoeng og div. fordelsprogrammer, og nå er jeg og fruen bitt av basillen. Jeg reiser nesten årlig til Mexico i januar - Valle de Bravo er mekka for en paragliderpilot - og siden jeg også tar med min bedre halvdel dit tenkte jeg i år å kjøre litt komfort. (og samle noen poeng selvfølgelig!) Tenkte å legge ut info og bilder fra turen her - det er bare en Premium Eco-tur, ikke business - men kanskje interessant for noen alikevel. Har lest beskrivelsen til Paboee på samme rute i Eco - lærte mye fra den, så unngår natteflygninger til/fra MEX og ligger unna bakdelen av Rouge :)

    Air Canada hadde fine (kampanje?) priser på Premium Eco tidligere i høst, så jeg bestillte hos dem. Det ble ikke mye dyrere enn eco hos Lufthansa som er det egentlig eneste brukbare alternativet. Til Oslo flyr jeg på poeng med SAS, videre blir med Air Canada (SAS til CPH codeshare). Siste legget til MEX er med Air Canada Rouge - der sitter vi i Premium Rouge. Jeg tenkte å legge ut reisen steg for steg her - så det kommer beskrivelse og bilder underveis.

    Vi har en stopover i Toronto - har aldri vært der før og ville gjerne se litt av byen :) Strek i regningen at det er meldt 27 blå grader når vi ankommer - men folket fra nord er ikke redd for slikt ;)

    Håper jeg får til å legge ut bilder m.m fra telefon underveis :)
     
  2. knutfin

    knutfin Medlem

    Innlegg:
    362
    Likes mottatt:
    290
    Bonuspoeng:
    63
    Topp! Driver å vurderer AC prem eco selv om dagen. Vet du hvordan opptjeningen til Eurobonus er for Rouge?
     
  3. PG_Pilot

    PG_Pilot Bonusjeger

    Innlegg:
    28
    Likes mottatt:
    133
    Bonuspoeng:
    28
    skal være 100% i premium rouge :)
     
    knutfin liker dette
  4. lMartin

    lMartin Jeg var ung og trengte poengene! InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,975
    Likes mottatt:
    6,293
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg var nok litt uheldig med flighten min, men jeg ble ikke veldig imponert over AC Premium Eco. Setene og IFE var på nivå med det andre selskaper leverer, men maten er noe av det tristeste jeg har fått servert ombord i et fly noen gang. Tør ikke tenke på hva de serverte i vanlig eco! Servicen var heller ikke noe å rope hurra for og cc virket generelt litt slitne og sure.

    Jeg har imidlertid lest mange andre gode rapporter fra AC, så det er ikke nødvendigvis representativt, og Canada som reisemål svikter aldri :)
     
    PG_Pilot liker dette
  5. tfo

    tfo Aktivt Medlem

    Innlegg:
    322
    Likes mottatt:
    1,211
    Bonuspoeng:
    93
    Kjenner jeg ble litt "avventende" nå. Har en tur med AC til Calgary nå i februar og har kjent litt på om jeg skal legge inn bud på oppgradering... ble litt usikker... forvente å se litt på hva prisen er...
     
  6. PG_Pilot

    PG_Pilot Bonusjeger

    Innlegg:
    28
    Likes mottatt:
    133
    Bonuspoeng:
    28
    20180104_174129.jpg Sas Café Lounge på TOS fristet ikke så mye. Det ble et glass vin på O'Learys for å feire at turen er igang.
     
    Last edited: 04. jan 2018
    Upsaker and Stuttfeiten like this.
  7. PG_Pilot

    PG_Pilot Bonusjeger

    Innlegg:
    28
    Likes mottatt:
    133
    Bonuspoeng:
    28
    Sjekket inn på Radisson Blue på Gardermoen - en fornøyelse som alltid. Oppgradert fra vanlig rom til junior-suite :) Fruen er veldig fornøyd :)
     
    DanH, Upsaker, Eddie47 and 1 other person like this.
  8. PG_Pilot

    PG_Pilot Bonusjeger

    Innlegg:
    28
    Likes mottatt:
    133
    Bonuspoeng:
    28
    Turen med SAS fra TOS til OSL var helt grei. Priority boarding for Gull og pluss gikk etter boka. Satt i Plus pga. SAS MC premium bonusbilletter. 8 rader med pluss befolket av ca. 5 personer. CC virket lite interessert i å yte noe ekstra denne kvelden. Måtte kjøpe 2 ekstra mini-flasker vin, men forøvrig greit. Ikke fullt så greit at man får baggasjen sist når man har såkalt priority - det er man ikke vant til....
     
    DanH and Upsaker like this.
  9. PG_Pilot

    PG_Pilot Bonusjeger

    Innlegg:
    28
    Likes mottatt:
    133
    Bonuspoeng:
    28
    Turen fra CPH blir behagelig vi ble møtt med oppgradertboardingkort i gaten
     

    Attached Files:

    Last edited: 05. jan 2018
    DanH, Petter B-C, mathiasfe and 5 others like this.
  10. PG_Pilot

    PG_Pilot Bonusjeger

    Innlegg:
    28
    Likes mottatt:
    133
    Bonuspoeng:
    28
    Hyggelig mottakelse i AC Business - Champagne, Drappier Carte d' Or Brut passer bra :) Bra utvalg i menyen forøvrig. Fruen sitter med stort glis her nå :) Jeg og forsåvidt
     
    DanH, Petter B-C, Eddie47 and 9 others like this.
  11. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,080
    Likes mottatt:
    68,766
    Bonuspoeng:
    293
    Har du kjøpt oppgradering?
     
  12. PG_Pilot

    PG_Pilot Bonusjeger

    Innlegg:
    28
    Likes mottatt:
    133
    Bonuspoeng:
    28
    Det var courtasy!! EB Gold ☺☺
     
    Upsaker and Eddie47 like this.
  13. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,080
    Likes mottatt:
    68,766
    Bonuspoeng:
    293
    hmmmm ... jeg er EBD og skal fly samme strekning i Premium Economy 21.02 ..
    Gjorde du noe spesielt?
     
  14. PG_Pilot

    PG_Pilot Bonusjeger

    Innlegg:
    28
    Likes mottatt:
    133
    Bonuspoeng:
    28
    Ikke annet enn å løpe som en gal for å rekke flyet - de stengte døren bak oss
     
    Eddie47 liker dette
  15. PG_Pilot

    PG_Pilot Bonusjeger

    Innlegg:
    28
    Likes mottatt:
    133
    Bonuspoeng:
    28
    OSL - CPH. Fikk ikke tid til å legge ut om denne strekninga - grunnen er at det ble litt hektisk. Grunnet sent inkommende fly og 14 rullestolbrukere som skulle ombord ble flyvningen svært forsinket. Så forsinket at vi gikk ut av flyet i CPH med 19 minutter til avgang for Toronto. Trodde ikke vi skulle rekke det før de stengte døra. Løp som en tulling med fruen på slep - heldigvis er hun sporty og sprek Snille mennesker slapp oss foran i passkontrollen og løpingen fikk som kjent sin belønning ved gate ☺
     
    Stuttfeiten, Upsaker and Eddie47 like this.
  16. PG_Pilot

    PG_Pilot Bonusjeger

    Innlegg:
    28
    Likes mottatt:
    133
    Bonuspoeng:
    28
    CPH - YYZ. Servering og service i AC Business var upåklagelig. Bra forrett - røkt kveite med pinjekjerner - babyleaf salat med balsamico og godt brunt brød. valgte en Canadisk chardonnay til. meget god.

    Hovedrett - valgte torsk med qinoa og gresskar- den var delikat og nydelig presentert. Glemte dessverre å ta bilde av den. Chardonnayen passet godt til og ble stadig påfyllt :)

    Fruen så også ut til å trives med sin Lacto-Ovo spesialbestillte rett :)

    Til maten ble det filmen Dunkirk som jeg ikke hadde fått sett. Bra skjerm og gode støydempede hodetelefoner - AC logo på men jeg tror det er bose. Bra utvalg i filmer - nok til at det var vanskelig å velge.

    Etter middag: 3 oster og portvin. veldig godt.

    Dessert: valg mellom frukt og is - gikk for is, 3 ulike kuler. kaffe og Cognac til. utmerket.

    Litt slumring siden man nå en gang kunne ligge flatt. Er bare 172 og kunne virkelig strekke meg ut ☺.

    Tror dette må være en av de behageligste turene mine over Atlanteren. Men jeg er kanskje ikke så kravstor.
     

    Attached Files:

    Edin, Stuttfeiten, DanH and 11 others like this.
  17. petterel

    petterel EBD og QPP

    Innlegg:
    227
    Likes mottatt:
    887
    Bonuspoeng:
    93
    Fin rapport! Er det den gamle konfigurasjonen? Hvilken flytype? God tur!
     
  18. PG_Pilot

    PG_Pilot Bonusjeger

    Innlegg:
    28
    Likes mottatt:
    133
    Bonuspoeng:
    28
    Oi - viktig info utelatt! Gammel konfigurasjon - men fungerte allkevel bra. 1+1+1. vi satt på rad 3. ville definitivt unngått rad 1. nært toalett og stakkaren som sitter fremst midt på har stadig folk over seg når de skal hente snacks. Airbus 330-300.
     

Del denne siden